Potter vs. Jackson

159 13 2
                                    

Sziasztok! Először is nagyon örülök, hogy a könyvem perpillanat a 36. a kategóriájában. Soha nem gondoltam, hogy egyáltalán felkerülne a listára! Ezért most újult erővel kezdem írni a részeket! A mai rész kicsit érdekes lesz, de remélem tetszeni fog! Kezdjünk is bele!

A mai részben a Harry Potter és a Percy Jackson sorozatot szeretném összehasonlítani. Egy-két helyen tartalmazhat SPOILERT is!

Hasonlóságok:

~ Mindkét könyvben fiú a főhős és egy lány, egy fiú társul hozzá. Ez a tipikus trió.

~ Van egy bölcs, okos vezető, aki minden küldetést támogat. Segít a hősöknek és tanácsokat ad a sikeres feladatokhoz.

~ Van mindkét helyen egy kétszínű tanár, aki általában a barátságtalan oldalát mutatja. Akármennyire is ezt mutatják, mindenki tudja, hogy van mögötte egy kedves és segítőkész arc is.

~ Van egy fő gonosz, aki szeretne világuralomra törni. Elvárja, hogy azt csinálják amit mond és ennek érdekében minden módszert bevet.

~ Mindkét helyen van egy diák, aki a Sötét Oldalt segíti.  ( Bár a Percyben két gyerek is áruló, SPOILER, Silena és Luke )

~ Mindkettő FANTASZTIKUS és FELEJTHETETLEN!

Eltérések:

Na, itt ne gondoljátok, hogy mindent leírok! Természetesen a két könyvnek egész más az alapja, másról szólnak. Itt a legfőbb különbségekről lenne szó.

~A  Percyben kiszámítható a vég szerelem ügyben. Egyértelmű volt, hogy a két főszereplő jön össze. Ezzel ellentétben a Harryben mindenki Harry-Hermione kapcsolatra számít, de végül nem így alakul a történet.

~ A Percy Jackson valós történeteken alapul, a görög-római korból vannak átírva a történetek. A Harry Potter teljesen kitalált történet, egy fikció.

~ Míg a Harry Potterben az egész évet a Roxfortban töltik a diákok, Percyék pedig csak nyáron vannak a Félvér-táborban. Igaz, vannak diákok, akik egész évben ott vannak, de ez csak kis létszám.

~ A Harry Potter írója nő, a Percyé férfi.

~ Amíg a Harry Potter összes részéből készítettek filmet, a Percyből sajnos csak két rész került megfilmesítésre.

Véleményem:

Ha valaki megkérdezné, hogy melyiket a kettő közül, nem tudnék választani. Mikor először hallottam a Harry Potterről, nem értettem mit szeretnek annyira benne. Mi miatt van ennyi rajongója és mi ösztönzi ezeket az embereket arra, hogy ilyen vastag könyveket olvassanak. Aztán anyukám kihozta nekem a könyvtárból és mondta, hogy kezdjek bele. Ha nem tetszik, akkor tegyem le, ő nem kényszerít arra, hogy elolvassam, de szerinte tetszene nekem. És milyen igaza volt! Már az első tíz oldal elolvasása után úgy érzetem, hogy ezt a sorozatot én végigolvasom, ha törik ha szakad! A könyveket nagyjából három hónap alatt befaltam és természetesen a filmeket is megnéztem. Utána akkora fan lettem, hogy egy könyvet is elkezdtem írni, amit most olvashattok. Ez a Harry Potter története nálam.

És Percy... A Percy Jacksonról Csecse Attila beszélt, aki azt mondta hogy ez a kedvenc sorozata.  A könyvtárba  mindig kerestem, de csak pár hónap után találtam meg. Elkezdtem olvasni és ugyanaz történt, ami a Harry Potterrel is. Megnéztem a filmeket, elolvastam a könyveket. És fan lettem. Erről nem kezdtem könyvet, csupán mindenkivel megpróbáltam megszerettetni a történetet. Most perpillanat az Olimposz hőseit olvasom, ami a Percy Jackson folytatása.

Összességében mindkét sorozat meghatározó élménye lesz az életemnek és soha nem fogom elfelejteni őket. Mindkettőt imádom és még újra és újra el fogom olvasni őket.

Nagyjából ennyit terveztem mára, nem tudom hogy tetszett, mert ez egy más típusú írás volt. TI olvastátok mindkettő sorozatot? Ha igen, mi a véleményetek? Ennyit lett volna mára!

Minden jót kis boszikák és varázslók!






Harry Potter-mindenWhere stories live. Discover now