Part 9

50 5 0
                                    

EUN JI POV

"Dan berita buruknya omma dn appa kau...""dah takder kan?"tekaku pada chan yeol.chan yeol memandangku dengan perasaan terkejut.aq mengalihkan pandanganku ke arah tingkap.tx nak chan yeol tau yang sekarang ni aq mulai menangis.aq dh tau.tadi aq stalk perbualan diorang dekat pintu.aq ingat nak bersiar2 kat luar hospital,tapi tak jadi bila ada chan yeol dengan doktor yang rawat aq tu kat depan pintu bilik wad aq.aq ingat tak nak kacau diorang berbual,tapi...."kau dah taukan?"doktor tu membuka bicara.langkahku terhenti.dan aq cuba memasang telinga."tau apa?what do you mean?"tanya chan yeol."kan mak dengan ayah dye dah takder kat dunia ni.dan dye masih tak tau lagi.kalau cakap macam mana dia nak tempuhi semua ni nanti?"setelah doktor tu bercakap begitu mataku mula berkaca dan merah.dan seperti yang dijangka air mataku mengalir deras.esakan halusku kedengaran dan aq cepat-ii menekup mulutku.aq perlahan-lahan menuju ke katilku.aq dah tak berdaya untuk mendengarnya lagii.dan aq menangis.

End flashback...

Takder POV

"Mana kau tau ni?"soal chan yeol hairan."aq dah dengar semuanya tadi."jawab eun ji yang masih memandang tingkap luar."aq minta maaf."gumam chan yeol."txper,aq tau kau tak nak cakap dekat aq selama ni sebab kau tak nak aq terus sedih."suara eun ji serak-serak basah secara tiba2."eun ji?kau...nangis?"soal chan yeol.eun ji hanya diam."eun ji,pandang aq."eun ji memekakkan telinganya."eun ji..."chan yeol cuba menyentuh eun ji namun laju ditepis eun ji."eun ji,pandang aq.tolonglah.."rayu chan yeol.chan yeol terus memeluk eun ji.eun ji sedaya upaya menolak chan yeol.tapi chan yeol mendakap eun ji dengan lebih erat.lalu eun ji terus menangis sepuas-puasnya dalam dakapan hangat chan yeol.chan yeol mengusap belakang eun ji."dah,jangan nangis lagi.aq tak suka."chan yeol menyeka air mata eun ji dan mengusap wajah eun ji menggunakan tangan besarnya.mereka bertentang mata selama yang boleh.eun ji mahu berkata sesuatu tapi lidahnya kelu saat chan yeol menyeka air matanya.
Chan yeol mendekatkan mukanya dengan eun ji.selalunya kalau chan yeol berbuat sedemikian pasti eun ji akan mencari jalan untuk mengelak.namun kali ni dye hanya membiarkan chan yeol berbuat begitu."kau tak nak halang aq ke?"soal chan yeol.eun ji hanya membiarkan soklan chan yeol tak terjawab."Okay,fine."hidung masing-masing bersentuhan.eun ji memandang chan yeol.

Chuu~~

Chan yeol mencium eun ji buat pertama kalinya.eun ji tak membalas,tak pula menolak,malah eun ji langsung tak terkejut.kerana memang sejak dulu lagi chan yeol memang mahu mencium eun ji tapi seringkali gagal.chan yeol memperdalamkan ciuman mereka tapi tiba-tiba eun ji menarik rambut chan yeol dengan kuat."wei,sakitlah!"chan yeol memandang eun ji dengan perasaan marah yang dibuat2."byuntae,ek kau sekarang?"sindir eun ji sambil mengecilkan matanya."mata dah sepet nak disepetkan lagi."kali ni giliran chan yeol pulak menyindir eun ji."tch,kurang asam."eun ji memutarkan bola matanya."weyh,bila aq boleh balik ni?giler bosan kat sini"omel eun ji pada chan yeol."hello!"suara yang Agak asing bagi chan yeol kedengaran.
"Mak su!bila balik sini?!"eun ji bertanya dengan nada menjerit."kau ni,tinggi betul highnote kau.""mak su ada bawak hadiah untuk eun ji tak?"soal eun ji teruja.soalan chan yeol diabaikan eun ji.bagaikan tunggul tak berguna.Sian chan yeol..."mestilah takder!hahahhahahaha!"mak cik eun ji ketawa tak ubah cam orang gila.eun ji mencebik."adalah,by the way,who's that?your boyfriend?"teka mak cik eun ji tau lebih dikenali sebagai aunty ji hyo."yes,I her boyfriend.Park Chan yeol.that's my name."chan yeol mula memperkanlkan dirinya.eleh,speaking konon."dah lama hidup?"soal eun ji geram.chan yeol buat muka mintak penyepak."dah,baru jer semalam."jawab chan yeol selamba."kau ni...!""hei,dah!kamu tu baru jer nak sihat!jangan nak buat hal!"aunty ji hyo menjegilkan matanya yang membawa tanda dia sedang marah."erm,ok"balas eun ji lalu menjeling tajam chan yeol yang berusaha menahan diri daripada ketawa.

My Best LoveWhere stories live. Discover now