Havadaki kar taneleri yavaş yavaş süzülürken , soğuk esen rüzgar da insanın ürpermiş tenini yalayıp geçiyordu. Kar adeta her rüzgar estiğinde bir o yana bir bu yana savruluyordu , tıpkı masum insanlar... Yoksul insanlar gibi, en sonunda da ya bir ağaç üzerine , ya upuzun yol üzerine, ya da insanların ellerine kardan kurtulmak için tutuşturdukları şemsiyelerin üzerine...
Hayat kar yağdığında daha da acımasız olabiliyordu . Gerek barınmak olsun gerekse de açlık olsun her köşe başında , her parkın banklarında her daim bir insan olabiliyor. Doğal yaşam doğal yaşam deyip bunları doğa ananın kollarına bırakıyoruz ama hey sizlere sesleniyorum zengin insanlar ! Neden paylaşımcı değilsiniz ? Neden hep var ama daha fazla da olabilir diyorsunuz ? Lütfen paranızı ihtiyaç sahipleriyle paylaşın . Mesela yemek ve barınma ihtiyacı olabilir bunları kulak ardı etmeyiniz ! Belki siz de bu hallere düşeceksiniz bunu düşünmeniz gerek eminim o beğenmediğiniz insanlar "Biz de bir zamanlar bu haldeydik "deyip size yardım edeceklerdir.
Sizden tek istediğim şey sadece DUYARLILIK VE GÖZ YUMMAMAK !
Yine böyle duyarlılık dolu düşünceler aklımda uçuşurken ben yine o umursamaz tavrımla hastaneden çıktım ve montumun yakasını iyicene kapattım. Yine soğuktu hava yine buz gibiydi, donduruyordu taşı , toprağı.
"Hey Aral bey bir bakar mısınız acaba ?"
Hemen arkamı döndüm ve sesin sahibine bakıp "Evet tabi buyurun ne vardı ?"
Kafasını usulca aşağı eğdi ve "Benim karım çok hasta , ona yardım edemiyorum ve bu beni günden güne yakıp bitiriyor. Bana yardım etseniz ona baksanız ilaç almaya dahi param yok lütfen onun ölmesine göz yummayın ! Onu bana bağışlayın lütfen sadece baksanız olur mu ?"
Onun bu halleri gözlerimin dolmasına sebep olmuştu.Hemen elimin tersi ile gözümdeki yaşı sildim ve "Tabiki de efendim öyle şey mi olur ? Biz bu mesleği hayat kurtarmak için yapıyoruz değil mi ? Elimden gelen ne varsa yapmaya çalışacağım."
Adam ellerimi tutup öpmeye çalıştı adeta bana tapmak istercesine ellerimi sıkıyordu. Ben ,biz bunu hak etmiyorduk işimiz buydu ve yapmak zorundaydık zaten .
Hemen adamın ellerini tutup ben öptüm ve "Sen benim babam yaşındasın amca ben elimden gelen ne var ise yapacağım lakin sen dik dur olur mu ? Bizim görevimiz bu , ne olursa olsun sen kendinden yaşça küçük insanların elini öpme amcam " dedim ve adamın gözlerinin içine bakmaya başladım.
"Allah senden razı olsun, evladım Allah seni hep güzel insanlarla karşılaştırsın "dedi ve "Hadi buyur evim şurada beraber gidelim "dedi.
Bir kaç dakika yürüdükten sonra yıkık dökük bir apartmanın girişine gelmiştik , adam sessizce kapıyı açtı ve ilk daireye ilerledi. O kadar eski bir binaydı ki yutkunmuştum ister istemez .
Yavaşça içeri geçtik ve eski , boyaları dökülmüş , rutubet kokan bir holden geçip oturma odası dedikleri odaya geçtik. Çekyata hazırladıkları eski bir yatakta yatan halsiz kadın kafasını yavaşça kaldırdı ve "Sen mi geldin bey ?"dedi.
Adam ise "Evet ben geldim hanım, birde sana misafir getirdim bak"dedi ve kadının yataktan doğrulmasına yardım etti.
"Sen kimsin oğlum ? Necisin ?"dedi anlaşılan günümüzdeki dolandırıcılardan korkuyordu . Kaybedecek bir şeyleri olmamasına karşın canlarından endişe ediyordu.
"Ben doktorum teyze , sana bakmaya geldim "dedim ve hemen steteskopumu alıp kalbini dinlemeye başladım. Kalbi çok düzensizdi her an onu yarı yolda bırakabilecek gibi .
"Nasıl oğlum iyi değil mi hanımım ?" bunları söylerken adeta ona iyi bir şeyler söylemem için yalvarıyor gibiydi.
"İyisin teyze bir şeyin yok " Biliyorum bu doktorluğa aykırı bir şeydi fakat elimden ne gelirdi ki ?
Hemen toparlanıp evden çıkmak üzere ayaklanıyordum ki amca yanıma geldi ve "Ona iyisin dediğin için çok teşekkürler lakin nasıl yine mi düzensiz kalbi ?"dedi ve burukça gülümsedi iyi haber vermemi bekliyordu , tam tersini söylememi istiyordu, onu yalanlamamı istiyordu.
"Amca onun kalbi çok dengesiz , her an her an ......dikkatli ol diyebildim ve hızlıca evden çıkıp koşmaya başladım.
Kalbim patlarcasına , nefesim kesilircesine , boğazım acırcasına koşmaya devam ediyordum.
"Hayat çok acımasızsın!" diye bağırdım ve sokağın ortasında dizlerimin üzerine durmaya başladım.
YEPYENİ BİR BÖLÜMLE DAHA KARŞINIZDAYDIM UMARIM BEĞENİRSİNİZ :) OY VE YORUMLARINIZI MERAKLA BEKLİYOR OLACAĞIM :)
KEYİFLİ OKUMALAR ...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AÇILIN BEN DOKTORUM !
Humor"Açılııııın ben doktorum" "Ne bağırıyorsun öyle ? Sanki film çekiyoruz burada!" "Ama her zaman bunu yapmak istemişimdir . Kusura bakmayın!" Bir doktorun komik...