Jeg vågner af at min telefon ringer. Der står "Thor❤️" på displayet. Jeg har ikke ændret navnet siden vi var sammen. Jeg slukker telefonen og går ned i køkkenet. "Godmorgen solstråle" smiler Jonas. Han sidder sammen med Nellie og min mor. "Har du fri idag?" Spørger jeg min mor. Jeg spørger egentlig fordi jeg rigtig gerne ville have en hyggedag med hende. Hun er aldrig hjemme og det kunne være super hyggeligt med en tur på strøget!
"Nej, jeg møder bare sent. Desværre" smiler hun trist. Jeg tror godt at hun ved at det er hårdt for mig, og jeg tror også at hun hellere ville være hjemme med sine børn, men hun skal jo tjene penge for at vi kan bo som vi gør..
Vi bor i et villa kvarter i Gentofte..
Det er ikke ligefrem billigt!
Vi flyttede også kun herhen fordi jeg skulle have en helt ny start på livet. Og det er jeg virkelig glad for.
Vi boede i et lejlighedskompleks førhen, det var trængt, men vi klarede os. Det blev selvfølgelig også lidt lettere når min far tog med militæret i krig. Men tankerne om at der var en stor chance for at han ikke vil komme hjem igen, var forfærdelig.. og en dag fik vi beskeden.
Min far var død i en eksplosion.
"Er du okay?" Spørger min mor. Hun rejser sig og går over til mig." "Mhh ja" mumler jeg og går mod køleskabet. Jeg må have gået i spåner eller noget. Det sker faktisk tit. "D/N?" Det er Jonas. "Hvad?" Svarer jeg og roder videre i køleskabet. "Hvad sker der for dig og Thor?" Spørger han. Jeg stopper med at rode og kigger på ham. "Ik noget. Hvorfor?" Svarer jeg flabet.
"Thor har ringet, imorges." Siger han.
Jeg sukker og lukker køleskabet.
"Bare ignorer ham" sukker jeg igen.
Han går hen og sætter sig igen.
Jeg kan høre min mobil ringe ovenpå, jeg går op. Der står "Anthon" på displayet.
Jeg slukker igen min telefon.
Jeg går ud på toilettet, sprøjter noget vand i hovedet. Jeg finde ret sødt sæt tøj frem og tager det på. Jeg tænker at jeg tager ned på strøget og køber et sæt tøj til munkes fest på lørdag. Jeg tager mit buskort og pung.
Og går ud af døren. Vejret er virkelig deprimerende, det skal sne når det er jul jo!
Bussen ankommer samme tid som jeg.
Jeg sætter mig helt foran i bussen, da jeg plejer at blive køresyg. Bussen stopper og jeg går ud.
Jeg går i 7-eleven og køber en sandwich da jeg ikke fik nogen morgenmad. Men jeg kan ikke spise den så den ryger bare ned i tasken.
En mand går forbi mig, han har en cigaret i hånden. Røgen flyver gennem min næsebor.
Det minder mig om hvor meget jeg savner at ryge. Jeg ryger normalt kun til fester, men lige nu kunne jeg virkelig godt en smøg.
Jeg overvejer at skaffe en E-smøg.
Jeg har haft en før, men jeg smadrede den vist i et skænderi med min mor.Jeg går lidt længere ned ad strøget.
Jeg finder en bænk og sætter mig.
Thor ringer igen, jeg vælger og tage den.Telefonsamtalen
T=Thor
D=D/NT: hallo?
D: Hej
T: Hej
D: du skal altså ikke ringe til min bror..
T: jaer undskyld, men du tog den jo ikke
D: jeg sagde jo at jeg havde brug for tid..
Og det har jeg stadig
T: jeg forstår ikke hvad der er galt D/N..!
D: jeg skal finde ud af hvem jeg kan lide.
T: hvis du virkelig elskede end af os, så vil du jo vide det nu..
D: jeg ved det godt.
T: Anthon får et nervesammenbrud snart!
D: skal jeg snakke med ham?
T: det tror jeg ikke er en god ide.. du kan jo snakke med ham når du finder id af hvad du vil ik..
D: farvel thor.
T: farvelJeg går mod stationen igen.
Ligemeget hvad jeg skulle på strøget så gider jeg ikke mere.. jeg er en kæmpe idiot.
Hvorfor er jeg så dum? Hvorfor kan jeg ikke bare vælge.Så kom der endelig et kapitel!
Undskyld for den lange ventetid.
Men jeg har lige afleveret 2 stile og er igang med sådan fem fremlæggelser😭Tusind tak for 1k visninger!
Det betyder meget:)
YOU ARE READING
Jeg Elsker Dig Jo
FanfictionD/N er lige flyttet til Gentofte med sin mor, lillesøster og storebror. Hun er ikke den mest populære type, men hun er heller ikke upopulær. På første skoledag møder hun skolens flabede pigegruppe, playeren og sportsidioterne, men hun møder også Cil...