Jeg er halvvågen, men kan høre hvad folk i rummet siger. Det er Thor og Anthon. "Jeg elsker hende" siger Thor "så skulle du nok ikke have været sådan et svin overfor hende" svarer Anthon vredt. "Jeg ved det, det dræber mig indvendigt" græder Thor. "Jeg ved det Thor. Jeg ved du elsker hende og jeg ved du hader dig selv for det" Jeg vågner lige så stille. "D/N" siger en. Jeg åbner øjnene, det er Anthon. "Anthon" hulker jeg. Tårerne strømmer ned af mine kinder. "Hvor er jeg" græder jeg "du er på hospitalet. Vi har ringet til din mor, hun er på vej" jeg nikker "hvor er de andre?" De er nede og hente mad" smiler han til mig. Døren åbner og min mor træder ind "årh skat jeg har lige snakket med lægen" græder hun "hvorfor har du ikke sagt du er gravid?" Fortsætter hun. "Vi prøver at finde de andre" smiler Anthon og Thor og ham går ud af døren. "Det er Dannys" græder jeg "skat det okay, vi finder ud af det" siger hun. "Hvorfor er jeg her?" Spørger jeg. "Du besvimede" "hvorfor?" Spørger jeg. "Lægen tror det er stress, hvad er der sket?"
Alt det der er sket har taget ret hårdt på mig, men det vidste jeg godt, vidste bare ikke det var så alvorligt. "Der er sket så meget" svarer jeg
"Fortæl" "Thor kyssede med C, Lauge sagde han elsker mig, skolen går ikke så godt og så er der det med Tony og Danny, jeg troede at vi flyttede væk fra det liv, mit gamle." "Jeg vidste ikke at Thor var sådan. Hvad er der galt med at Lauge kan lide dig?" Spørger hun "jeg kan også lide ham, men jeg tror stadig at jeg elsker Thor, selvom han har gjort som han har gjort." Græder jeg "skat du kan ikke gøre for at du elsker Thor, jeg elsker jo også stadig din far selvom han ikke er her, og det vil jeg altid gøre." Døren åbner og de andre kommer ind "må vi komme ind?" Spørger M sødt "selvfølgelig" siger min mor og smiler. "Jeg er nødt til at gå søde, arbejdet kalder, sover du hos nogen?" Spørger min mor. "Øhm" siger jeg og kigger lidt forvirret rundt. "Hun sover hos mig" siger Anthon hurtigt. Jeg smiler til ham. Min mor nikker og forsvinder ud af døren.
"Har du det bedre?" Spørger M og sætter sig halvt på hospitalsengen og tager min hånd i hendes. "Mine tanker flyder rundt" siger jeg stille. "Det okay skat, du har været igennem meget. Lægen kommer ind "D/N?" Spørger han "ja" svarer jeg "jeg vil egentlig bare spørge om du vil beholde barnet?" "Øhm nej, nej det vil jeg ikke" svarer jeg. Jeg begynder at græde igen. "Okay, vi skal have dig ind til en ultralyd, for at se hvor langt du er henne" siger han og hjælper mig ud af sengen. Jeg ved godt at jeg kun er sådan en uge henne eller noget, men ja. Jeg nikker bare. "Må jeg få en med?" Spørg jeg lægen "ja, er faren her" siger han og kigger med Lauge, Thor og Anthon "nej, Anthon?" Spørger jeg. Anthon nikker og tager mig i hånden. Vi kommer ind på ultralydsstuen og sætter os i venterummet.
Anthon klemmer min hånd, jeg kigger op på ham. Han smiler og jeg smiler tilbage. "Folk tror vi er unge forældre" hvisker jeg til ham med et smil. "Er det slemt?" Hvisker han tilbage med et kækt smil. Jeg ryster på hovedet mens jeg griner. "D/N (dit efternavn)" råber damen. Vi rejser os og bevæger os ind på stuen. Jeg lægger mig på briksen og hun putter en klat creme på min mave. "Vil du se babyen?" "Mange vil ikke se den, hvis man skal have abort" fortsætter hun. "Ja" siger jeg stille. Hun vender computer skærmen så Anthon og jeg kan se. "Det her er hovedet" siger hun og viser med fingrene hvor hovedet er. "Vil du vide kønnet? Jeg nikker. "Det er en dreng" siger hun smilene. Jeg får tårer i øjne. Anthon aer min arm. "Du er lidt over en uge henne" sige hun "du kan fortsætte ned ad gangen og så til højre ved rum 582" vi går ud og finder rummet. Det er et venteværelse. Vi når lige at sætte os. "D/N (dit efternavn)" siger damen "Vi rejser os op og går ind på stuen. "Bare læg dig på briksen" siger damen. Det er altid så akavet og skulle ligge der, især når hun skal derop. Anthon sætter sig ved siden af mig og holder mig i hånden. "Er du faren?" Spørg damen Anthon. "Nej, jeg er bare en god ven" svarer Anthon og smiler. Damen svare ikke, men hun ligner en der har på fornemmelsen at faren ikke er.. den bedste. "Det her kommer nok til at gøre lidt ondt" siger damen og smiler.
Jeg nikker bare. Jeg kigger op på Anthon og han kigger ned på mig "tak" hvisker jeg til ham.
Han smiler bare og strammer grebet om mine hænder. "Avvv" siger jeg lidt stille, men stadig højt nok til at høre. Jeg kigger igen op på Anthon, han laver anstrengte ansigter. Jeg tror ikke han kan lide det. "Så!" Siger damen stolt. "Du har nok lidt ondt i nogle dage" fortsætter hun. Jeg tager min jakke på og Anthon åbner døren. "Åh og ikke noget sex i en uge, det kan skade gangen i ja, du ved" siger hun og peger ned mod.. ja. Hahah. Vi kommer ud på gangen "akaaaavet" siger Anthon. Jeg griner bare. "De andre har skrevet, de venter udenfor ved indgangen" siger Anthon. "Jeg hørte jer før idag" siger jeg. Anthon stopper op. Jeg er nået lidt længere så jeg går tilbage til ham. "På stuen?" "Ja" svarer jeg. Anthon begynder at gå igen. Hvad er der med ham?Anthon synsvinkel
Vi går ned ad gangen. "Jeg hørte jer før idag" siger D/N ligepludselig. Jeg stopper op "på stue?" Spørger jeg. Dumt spørgsmål selvfølgelig var det på stuen. "Ja" svarer hun. Fuck. Har hun hørt mig? Jeg sagde jo til Thor at jeg også elskede D/N.. men jeg har ikke lyst til at miste vores venskab.Normal synsvinkel
"Heeey Anthon, hvad er der?!" Råber jeg til ham. Han fortsætter hurtigt ud af døren. De andre står derude, men han fortsætter forbi dem og ned ad gaden. "Hvad sker der?" Spørger M da jeg når hen til dem. "Jeg ved det ikke, bliv her." Siger jeg og går efter Anthon. Han går længere nede af gaden. "Anthon!" Råber jeg. Han stopper. "Hvad er der med dig?" Spørger jeg ham. "Jeg ved det ikke, Jeg sagde bare noget til Thor" han kigger ned på sine sko. "Sagde du noget om mig?" Han nikker. "Noget dårligt?" "Hvad?! Nej selvfølgelig ikke" siger han ret hurtigt. "Hvad er det så!" Spørger jeg. "Det er bare jeg.. jeg elsker dig" siger han stille. Ej nu stopper det! Thor elsker mig, Lauge elsker mig og Anthon elsker mig! Nu mangler jeg bare M sige at hun elsker mig. Åh Gud som om jeg ikke er stresset nok... "Anthon" siger jeg stille og går mod ham. Vi krammer. "Jeg er nødt til at tænke over mit liv lige nu. Jeg har fået 2 kærligheds-erklæringer de sidste to døgn, det er meget. Og alt det med Thor og C. Ikke mindst Danny.." siger jeg. "Jeg forstår" siger han og nikker. Vi smiler til hinanden. "Jeg holder virkelig meget af dig Anthon" siger jeg og krammer ham. "I lige måde D/N!" Svarer han. Vi går tilbage mod de andre.Tak fordi i læste med!
Håber i kan lide dette kapitel.- Sebrine
KAMU SEDANG MEMBACA
Jeg Elsker Dig Jo
Fiksi PenggemarD/N er lige flyttet til Gentofte med sin mor, lillesøster og storebror. Hun er ikke den mest populære type, men hun er heller ikke upopulær. På første skoledag møder hun skolens flabede pigegruppe, playeren og sportsidioterne, men hun møder også Cil...