Ik was blij dat het middagpauze was, want tijdens de eerste dag gaven de leerkrachten alleen maar uiteg over het schoolreglement. Samen met Saar en Seth liep ik de gang in, links van ons hoorden we veel meisjes lawaai maken en automatisch keken we die richting uit. Wat we zagen was ongelofelijk, bijna elk meisje van de school stond daar. Opeens ging de massa meisjes open en kwam er een jongen door… Mijn mond viel open, hij was zo mooi. Mooi bruin haar en van die blauwe ogen waarin je zou kunnen verdrinken. ‘vanwaar ken ik die jongen?’ vroeg Saar zich af. Ze ging snel in haar schooltas en pakte haar joepie en bladerde door naar pagina 28 ‘Kijk Lauren, het is een prins hij staat hier’. Ik pakte de joepie uit haar handen en vergeleek met de jongen in school. Hij was het echt.
Na de drukte van die prins gingen we naar de cafetaria om onze boterhammen op te eten, opeens trilde mijn gsm en ik keek. Het was een berichtje van Lucas.
LUCAS: Heej, ik heb vroeger gedaan met school. Dus zie ik je morgen? XXX
Ik antwoorde
IK: Ok, tot morgen XXX
‘Was het Lucas?’ vroeg Seth. ‘Ja, hij heeft vroeger gedaan met school, ik zie hem morgen pas.’
Seth keek mij aan. ‘Is er wat Seth?’ Vroeg ik. ‘Ja ik heb al veel verhalen gehoord over Lucas, hij heeft al veel vriendinnetjes gehad’ zei hij. ‘Maar ik denk echt dat hij van me houd’ zei ik. Seth zei niets meer. We hoorden opeens gegibber aan de andere kant van de cafetaria en keken die kant op. ‘Tuurlijk, zijn het die gibbertrienen weer’ zei ik. Ze hielden foto’s omhoog met foto’s van de prins op. Hijzelf zat aan een tafel alleen met zijn bodyguards. Na een tijdje ging de bel weer.
Eindelijk de laatste les was vroeger gedaan de leerkracht van Frans had alles al uitgelegd en er waren geen vragen meer. Samen met Saar en Seth liep ik naar de fietsenstalling. Ik nam mijn felblauwe fiets en fietste naar huis. Onderweg naar huis dacht ik aan de prins die bij ons op school was. Ik dacht aan zijn mooie bruine haren en blauwe ogen. Maar ik maakte me niks wijs, ik had een vriendje en was daar heel gelukkig mee, is dat wel zo dacht ik bij mezelf? Wat hij heeft al veel meisjes gehad…
Toen ik thuiskwam zei ik eerst gedag tegen mijn ouders en liep dan naar boven. Ik deed mijn jeans en t-shirt uit en trok een sportbroek en sporttopje aan. Ik nam nog snel mijn iphone mee en liep naar beneden en deed mijn loopschoenen aan. ‘Mam ik ga joggen he’ zei ik nog snel. ‘Ok liefje’ antwoorde ze nog voor ik de deur uitliep.
Tijdens het lopen had ik tijd om na te denken over Lucas maar ook over de prins, wat was zijn naam? Ik dacht na dat ik in de joepie van Saar keek en daar stond de naam prins Harry. Ik jogde de stad in en stopte bij een winkel en keek naar de kledij die er uithing. Maar toen ik in het raam keek zag ik achter mij aan de overkant van de straat Lucas, ik draaide me om. Hij had me niet gezien, hij liep ergens naartoe ik keek naar waar en zag dat daar een meisje van onze school staan, het was June. June was een meisje dat alles kreeg van haar ouders en ze hield van roze, zelfs haar auto was roos. Ik zag dat Lucas naar June liep en ik kon mijn ogen niet geloven wat ik toen zeg…
---sorry dat ik stop op zo'n moment maar ik wou de spanning er in houden XX Melinda
JE LEEST
The popular boy
RomanceIk ben Lauren en met mijn twee vrienden Saar en Seth zit ik nog op de middelbare school. Ik heb een vriendje Lucas maar of dat zo zal blijven als die ene jongen op school komt, weet ik niet... Lees meer in The popular boy