Onze eerste les was biologie en ik zat met Harry aan een tafeltje met beiden een witte schort aan en handschoenen lagen klaar. Opeens kwam Adam binnen en ik zag Harry helemaal verstijven en legde mijn hand op die van hem. “Het is ok, hij zal zijn straf wel krijgen” zei ik in stilte tegen hem, ik voelde dat hij zich ontspande. Adam ging naast een jongen zitten waar ik zijn naam niet van kende. De les begon en we moesten vandaag een kikker ontleden. Net toen Harry de kikker wou opensnijden werd er op de deur geklopt. “JA” riep de leerkracht en er kwam iemand, ik vermoed van het secretariaat binnen. “Kan ik Adam even meenemen?” vroeg hij. De leerkracht knikte en Adam liep mee naar buiten. Ik keek naar Harry en hij zag er opgelucht uit. De les begon verder en Harry sneed de kikker open. Waarom heb ik toch voor biologie gekozen? Vroeg ik mij af. De leerkracht gaf nog wat uitleg over waar we de lever en de nieren konden vinden.
Harry begon na de uitleg erin te peuteren en opeens werd ik misselijk. Ik hield mij vast aan de tafel en met mijn andere hand hield ik op mijn buik. Harry keek bezorgd naar mij. “Gaat het wel?” vroeg hij, ik schudde van nee. Ik besloot om naar de wc buiten te gaan en liep de deur uit, ik hoorde Harry achter mij iets zeggen tegen de leerkracht. Ik spurte naar de wc.
Ik liep de meisjes wc in en liep naar de laatste deur, deed deze dicht en ging boven de wc hangen. Opeens kwam alles eruit, ik had niet verwacht dat ik niet zo goed tegen bloed kon. Toen ik even aan het bekomen was hoorde ik de deur opengaan, ik besloot dan mar op te staan, spoelde door en ging mijn handen wassen. Ik keek naar het water dat over mijn handen liep. Toen ik de kraan dichtdraaide werd ik tegen de wasbak geduwd door 2 sterke handen ik keek in de spiegel en het was Adam. “Het is jou schuld dat ik geschorst ben van school” siste hij. Ik voelde zijn hand onder mijn rok gaan. “Blijf van mij af” riep ik en mepte op zijn hand. Opeens voelde ik een hand in mijn gezicht, ik probeerde mijn tranen in bedwang te houden “Niemand slaagt mij” Riep hij. De tranen stonden in mijn ogen. “Oooh, ga je nu wenen prinsesje?” zei hij op een bespottende toon. Ik slikte een dikke brok weg. Hij nam mij terug vast en duwde mij naast de muur van de wc. Hij zocht iets in zijn zak en toen hij het had zag ik wat het was, het was een MES! Ik keek hem met grote bange ogen aan. Hij hield het mes tegen mijn wang maar duwde nog net niet door. “Adam, ku ku kunnen wwwe diiit niet uitpraten?” vroeg ik al stotterend. Hij moest lachen, “Mooi prinsesje, uitpraten nee daar doe ik niet aan mee.” Lachte hij. TRRRRIIIING, de schoolbel ging. “Jij weet nu net zo goed als ik dat er mensen de wc gaan binnenkomen” zei ik. “Geen zorgen, ook daar heb ik aan gedacht. Ik heb de deur geblokkeerd” zei hij. F*ck dacht ik in mijn eigen. Ik hoorde iemand kloppen op de deur. “Jij geeft geen kik” zei Adam tegen mij, ik knikte bang. “Lauren, gaat het?” riep Harry van achter de deur.
“Tory, kun jij even gaan kijken. Want weet je het is de meisjes wc en ik wil hier geen toestanden” hoorde ik hem vragen van achter de deur aan Tory. “Ok, ik zal wel even gaan kijken Harry” antwoorde ze. Iemand duwde de klink naar beneden, ik vermoed Tory. Ik hoorde de deur ook rammelen. “Harry, die deur gaat niet open” zei ze. Ik hoorde Harry iets mompelen. “Ok, ik denk dat ze weg zijn” zei hij. Ik slikte, ondertussen stroomden de tranen over mijn wangen. Hij veegde met een vinger mijn tranen weg, ik huiverde bij zijn aanraking. Hij duwde zijn mes wat dieper tegen mijn wang, ik voelde een warme vloeistof over mijn wang rollen. Ohnee dit is bloed! Hij kreeg een gemene glimlach op zijn gezicht. Opeens werd er hard tegen de deur gebonkt, Adam schrok op en ook ik keek naar de deur. Hij keek terug naar mij maar hij glimlachte niet meer zo als daarvoor. Opeens vloog de deur open, Harry, Andrew en Chris kwamen binnengestormd. Andrew en Chris namen Adam vast aan zijn armen en namen hem zo mee. Toen ze weg waren zakte ik neer op de grond, ik trilde helemaal en ook mijn tranen vloeide rijkelijk over mijn wangen. Hij nam me in zijn armen en ik zat op zijn schoot. “Heej, liefje. Ik ben er nu, het is allemaal ok” zei hij. Ik huilde nog steeds tegen zijn borst. “euhm, ik denk dat het beter is dat we naar het ziekenhuis gaan. Je ziet er echt niet goed uit en om die snee te laten verzorgen”. Ik knikte, er kwamen 2 mannen van het rode kruis binnen. Ze deden mij een zuurstofmasker om. Harry tilde mij op. Samen liepen we naar de ziekenwagen, heel de school stond in de gang en ik zag dat er ook politie aanwezig was. Ik kneep hard in Harry zijn arm. Hij volgde mijn blik en zei toen: “ssshhh, het komt allemaal in orde” Toen hij mij in de ziekenwagen wou zetten hield ik zijn hand vast en keek hem aan. “Is het ok, als ik mee ga?” vroeg hij aan 1 van de ambulanciers. “Ja, misschien is dat goed. Kan jij haar ouders dan verwittigen?” vroeg de ambulancier. “tuurlijk, dat zal ik doen” zei Harry en hij kwam naast mij in de ambulance zitten. Van de rit naar het ziekenhuis weet ik niet veel meer.
Toen we daar aankwamen werd ik naar een kamer gebracht waar ze mijn wonde verzorgde. “Lauren, ik ga je een medicijn geven tegen de pijn en eentje tegen de shock die je te verwerken kreeg” zei de dokter, ik knikte. “Ik heb net je ouders verwittigd, ze komen onmiddellijk hierheen” zei Harry. Ik zat op het bed en had nog steeds geen woord gezegd omdat ik het gevoel had als ik iets ging zeggen dat ik nog harder ging huilen. “Lauren, ik denk dat het beter is als je er met iemand over praat” zei hij en ondertussen nam hij mijn hand vast. Ik schudde mijn hoofd. Hij zat ondertussen naast mij op het bed en ik legde mijn hoofd rustig neer op zijn schouder. Opeens ging de deur open, mijn ouders kwamen binnengestormd “Ooh Lauren liefje” zei mijn moeder toen ze naar mij kwam. Ze nam mij stevig vast en de tranen stroomden eruit, ze aaide geruststellend over mijn hoofd. De dokter kwam ook terug binnen. “Goedendag, ik ben de dokter van Lauren. Wij hebben net besloten om haar een nachtje hier te houden ter observatie.” Zei de dokter. “Het is toch niet te erg he?” vroeg mijn moeder ongerust. Er kwam een verpleegster binnen die mij een japon gaf. Ik liep naar de badkamer en deed deze maar aan.
Ik kwam de kamer terug binnen en allemaal keken ze mij aan, ik ging maar in bed zitten. “dus u gaat ermee akkoord dat ze hier een nachtje blijft?” vroeg de dokter aan mijn moeder. “Ja, het is goed. Zolang ze maar weer beter wordt” zei ze. “We hebben ook gisteren de politie moeten verwittigen die komt morgen langs. Vind jij dat ook goed Lauren” ik knikte zwakjes. Ik besloot om mij neer te leggen in bed en niet veel later viel ik in slaap.
--- Nog een hoofdstukje erbij, lekker spannend :) Veel leepslezier. ik doe mijn best om er zo snel mogelijk nog een op te zetten maar ik zit midden in de examens XX M.
JE LEEST
The popular boy
RomanceIk ben Lauren en met mijn twee vrienden Saar en Seth zit ik nog op de middelbare school. Ik heb een vriendje Lucas maar of dat zo zal blijven als die ene jongen op school komt, weet ik niet... Lees meer in The popular boy