9

2.2K 94 6
                                    

Tijdens de laatste les, het was wiskunde. Kwamen er opeens mensen binnen met een mandje. ‘Hallo leerlingen van het laatste jaar, wij zijn hier met een lading vlokken, als je je naam hoort mag je hem komen halen’ zei de ene. Gespannen zat ik te wachten en ik keek naar Saar, zij zat ook al te wiebelen op haar stoel. ‘Saar, jij hebt er twee dit jaar zei de leerkracht, Saar sprong recht en ging de hare halen. ‘Van wie zijn ze?’ vroeg ik nieuwsgierig. ‘Ik weet het niet er staan enkel initialen op,  eentje met J. dat zal waarschijnlijk Jonas zijn. Op de andere staat er S. op, geen flauw idee wie dat zou zijn’ de leerkrachten ware verder aan het uitdelen, hoe langer het duurde hoe zenuwachtiger ik werd. ‘En als laatste Lauren, jij hebt er dit jaar twee’ ik liep naar voor en ging ze halen. Tuurlijk op de ene stond L. dat was waarschijnlijk Lucas, die ga ik thuis meteen verbranden. Op de andere stond er H. onderaan, wie in godsnaam was H. ‘Lauren, let jij ook even op?’ de leerkracht haalde mij uit mijn gedachten.

Na school ging ik samen met Saar naar het stad, shoppen voor een kleed. ‘Ik wil echt weten wie onze geheime aanbidders zijn zei Saar. ‘Ik ook’ zei ik. We stopten voor een winkel en gingen naar binnen. Samen liepen we door de kledijrekken, ik nam een olijfgroene jurk en paste hem. Ik kwam uit het pashokje waar Saar al stond. ‘En?’ vroeg ik. ‘ nee, die van mij is ook niet zo’ zei Saar, zij had een zwarte aan. We gingen terug het pashokje in en ik nam mijn roze, mat steentjes aan de bovenkant, samen kwamen we weer het pashokje uit. ‘aaarrrggh, ik vind niet de perfecte jurk’ zei ik, Saar knikte. De winkeljuffrouw kwam ‘Ik heb nog iets liggen achteraan’ zei ze. ‘ik zal ze even gaan halen’ en ze was weg. Even later kwam ze terug met een jurk in lichtblauw, strapless. ‘Pas dit eens’ ik knikte en ging het pashokje in. Ik paste het en het zat als gegoten, ik keek in de spiegel in het pashokje en er zaten aan de bovenkant glitters op, aan de onderkant ging het kleedje een beetje wijder. Hij kwam tot aan de knie.  Ik stapte het pashokje uit en Saar haar mond viel open ‘Het staat je beeldig!’ ik lachte, eindelijk de perfecte jurk gevonden. Nu ging Saar haar pashokje in met een jurk, toen ze eruit kwam had ze een donkerpaars kleedje aan, met aan 1 kant een bandje aan de andere niet, de jurk had glitters die in streepjes naar beneden vielen, ook haar jurk kwam tot net boven de knie. ‘Ooh het staat je prachtig!’ zei ik. Samen deden we onze gewone kledij weer aan en we besloten om deze jurken te nemen. Samen namen we er nog  bijpassende schoenen en juwelen bij, we zochten ook een mooi masker. Ik nam een lichtblauw met glitters en Saar een donkerpaars. Na het winkelen gingen we naar huis.

Thuis aangekomen stond het  eten al klaar ‘heb je een jurk gevonden?’ vroeg mijn moeder. ‘tuurlijk’ zei ik. ‘ik ga hem snel even weghangen he’ zei ik.  Toen ik beneden kwam ging ik meteen aan tafel zitten, waar iedereen al zat. ‘Seg, Louis met wie ga jij naar het bal?’mijn broer werd rood. ‘Ik vraag Elise mee’ Elise was een beeldmooi meisje met bruine lange krullende haren en groene ogen. ‘en wie neemt jou mee, zusje?’ ‘ik weet het niet, ik heb twee vlokken gekregen, eentje van Lucas maar die is weg en eentje van een zekere H.’ Louis keek me vragend aan. Na het eten ging ik naar boven en zette mijn pc aan, terwijl ik ook mijn boxen aansluitte op mij  ipod. Ik zong luidkeels mee met bastille-things we lost in the fire (zie video hiernaast). Na een tijdje gesurft te hebben keek ik op mijn klok en zag dat het al bijna twaalf uur was, dus besloot ik te gaan slapen.

De wekker de volgende ochtend liep veel te vroeg af en ik ging naar de badkamer waar ik me ging douche. Na het douche droogde ik mijn haar en deed het vandaag in een hoge staart en zocht een kort jeans-shortje met een wit blousje, deels van kant erbij, ik zocht mijn witte ballerina’s en deed nog snel mijn make-up. Toen ik beneden aankwam, zat iedereen al en ik ging erbij zitten. ‘Lauren, je weet dat het bijna vakantie is en ik ga samen met je vader naar je familie in Amerika en daar het nieuwe jaar vieren, vind je dat ok?’ vroeg ze. ‘Tuurlijk’ zei ik. ‘oh mag ik vrijdag naar Seth gaan, hij heeft een nieuwe remix’ vroeg ik. ‘Ja, je mag gaan. Je vader en ik vertrekken ook vrijdag.’ Ik glimlachte en keek op de horloge, ik moest dringend vertrekken. Ik haaste me naar de gang en deed mijn jeansvestje aan en nam in de vlugte nog mijn handtas en sprong op mijn fiets. Ik fietste zo snel ik kan. Ik kwam net op tijd aan en liep naar mij  locker die ik opendeed en waar een briefje uitviel. Ik raapte het op en las het, weer van H., hoe weet die mij  kluisje zijn. Hij zou mij komen ophalen op oudejaarsavond om 20 uur. Het was vandaag al vrijdag, vanavond zouden we naar Seth gaan om zijn nieuwe remix te gaan beluisteren. Ik liep snel naar de klas en was net binnen toen de bel ging. Het was chemie en er was enkel nog plaats naast Harry en ik besloot daarnaast te gaan staan, ik deed nog snel een schort en een bril aan en we begonnen samen te werken.

Eindelijk de middagbel, ik stierf van de honger en we liepen snel naar een vrij tafeltje. Ik ging zitten en nam mij fles water, een potje yoghurt en een banaan. Iedereen smulde alles op ‘Seg, moeten jullie nu eens wat weten. Toen ik deze ochtend mijn kluisje opendeed viel er een briefje uit van H.’ vertelde ik. ‘Oooh zo romantisch’ zei Saar en ze zuchtte. ‘de mijne is niet zo romantisch hoor, waarom staat er gewoon niet hun naam in de plaats van gewoon hun eerste letter, echt hatelijk!’ de jongens waren abnormaal stil. ‘Seg, jongens met wie gaan jullie, hebben jullie aan niemand een sneeuwvlok geschreven?’ ‘wij gaan samen he Harry?’ zei Seth. ‘Inderdaad, geen meisje voor ons’ zei Harry. Saar en ik moesten lachen.

-----

dankje voor de reads en votes. Ik schrijf zeker verder, ik zoek nog acteurs die aansluiten bij de personages Saar en Seth, ideen? laat maar horen XXMelinda

The popular boyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu