Thuis gekomen na het school ging ik aan de computer mij opstel voor Nederlands schrijven, op de achtergrond stond mijn facebook open. Ik liep nog snel naar beneden voor een banaan en een glas fruitsap. Toen ik terug boven kwam had iemand mij in een groep toegevoegd. ‘Oh nee’ dacht ik. Het bal dat op oudejaarsavond gegeven word. Voor dit bal moesten de jongens een sneeuwvlok kopen en daar iets opschrijven voor een meisje en in een bak leggen. Die bak werd elke dag per klas gesorteerd en ’s ochtends uitgedeeld. Ik ging normaal elk jaar met Lucas naar het bal, dit jaar zal het dan wel alleen zijn. Ik schreef snel door aan mijn opstel.
‘Komen eten Lauren’ riep mijn ma van beneden. ‘Ok’ riep ik terug en liep naar de keuken. Mama had gehaktbrood met erwten en wortelen gemaakt. ‘Hoe was je dag’ vroeg mama. ‘Ok wel’ zei ik. ‘Ik heb nochtans iets anders gehoord’ zei Louis. Mijn moeder keek vragend naar hem. ‘Naar het schijnt heb jij gevochten met June?’ ‘Is dat waar Lauren?’ vroeg mijn moeder een beetje kwaad. Ik knikte. ‘Wat is er dan in hemelsnaam gebeurd?’ ik vertelde het verhaal dat June met Lucas heeft staan zoenen en ze aan mijn haar getrokken had. ‘Ik begrijp wel waarom je zo gereageerd hebt maar hou je maar wat gedeisd in het laatste jaar’ ik knikte en at mijn bord verder leeg.
Na het eten ging ik naar boven en deed mijn loopkleren aan. Snel nog mijn haar in een staart, ik nam mijn mp3 en ging terug naar beneden. ‘Mam, ik ga joggen he’ riep ik voor ik de deur uitliep. Ik zette mijn muziek aan en begon te lopen, het was carly rae jepson met call me maybe op mijn mp3 en ik zong mee zonder ik het goed en wel besefte. Ik liep een hoekje om en botste op iemand, ik keek op en het was Harry. Snel deed ik mijn oortjes uit. ‘Gaat alles goed?’ vroeg hij. ‘Bwa, een beetje mijn schouder die pijn doet.’ Wacht kom maar even mee binnen dan leg ik er even wat ijs op’ zei hij. Terwijl hij mijn hand nam en mee naar binnen begeleidde.
Toen we de deur door stapte was het zo groot en ik wist niet waar eerst te kijken. ‘woow! Jij leeft hier echt mooi’ zei ik. Harry moest lachen. ‘Kom maar mee de keuken is langs hier’ de keuken was ook heel groot. Hij deed teken dat ik op de stoel mocht gaan zitten en ik ging zitten. Hij pakte een pakje ijs uit de diepvries en deed er een handdoek rond en kwam naast me zitten. Hij legde voorzichtig het pakje ijs op mijn schouder ‘Ik heb ja daarstraks horen zingen, dat was echt goed!’ zei Harry. ‘Je moet me wel niet uitlachen he’ zei ik. ‘Maar ik meen het hoor’ antwoorde hij. Ik glimlachte, ‘als je wilt, ik ken mensen in de muziekbusiness.’ Zei hij. We keken elkaar aan in de ogen en kwamen stilletjes aan dichter naar elkaar toe, onze lippen raakte elkaar bijna… ‘Harry, waar ben je?’ riep er iemand toen opeens zijn moeder binnenkwam. We schrokken en gingen terug normaal op onze stoelen zitten. ‘Oh, hier ben je. Wie is dat meisje?’ vroeg ze nieuwsgierig. ‘Ik ben Lauren, mevrouw’ zei ik terwijl ik haar een hand gaf. ‘Mevrouw is niet thuis, zeg maar Trudy’ antwoorde ze terwijl ze mijn hand schudde. ‘Ok, Trudy’ zei ik. ‘ik denk dat ik maar eens naar huis moet gaan, mijn ouders zullen zich afvragen waar ik blijf’ zei ik tegen Harry. ‘Ik loop even mee’ zei hij.
Aan de deur aangekomen zei ik ‘dankje voor het ijs’ ‘geen probleem’ zei hij. Ik gaf hem een kus op de wang en liep richting huis.
Toen ik de deur open deed, stond Louis daar. ‘Amai, heb jij een marathon gelopen ofzo?’ vroeg hij. ‘Nee, hoor een omweggetje gemaakt’ zei ik en ik liep naar de badkamer boven en ging onder de douche staan. Na de douche ging ik nog snel aan de computer en zag ik de groep voor het oudejaarsbal dat er een dresscode was. Het was een gemaskerd bal, fijn nu moest ik ook nog een masker gaan zoeken en een bijpassende outfit. Ik stuurde een sms naar Saar.
IK: Saar, ga je mee shoppen morgen na school voor het oudejaarsbal? XX Lauren
Saar: ok, ik heb er al zin in! XX Saar
Ok, ik keek op mij wekker en zag dat het al bijna twaalf uur was en besloot in mijn bed te kruipen.
---jeej, over de honderd reads danku!! XX Melinda---
JE LEEST
The popular boy
RomanceIk ben Lauren en met mijn twee vrienden Saar en Seth zit ik nog op de middelbare school. Ik heb een vriendje Lucas maar of dat zo zal blijven als die ene jongen op school komt, weet ik niet... Lees meer in The popular boy