De volgende dag ging de wekker af en ik had geen zin om naar school te gaan maar het moest. Ik ging onder de douche en droogde en stijlde mijn haar daarna. Ik deed mijn kakigroene skinnyjeans aan met een zwart met groene ruitjes houthakkershemd. Ik deed nog snel mijn make-up en liep naar beneden. ‘Goedemorgen’ zei ik. ‘Goedemorgen liefje’ zei mijn ma ‘Ik heb boterhammen met kaas gemaakt voor jou’ zei ze terwijl ze mijn roze brooddoos gaf. Ik nam een appel en stak deze in mijn zwarte handtas. Ik ging naar de gang waar ik mijn zwarte enkelbotjes met studs aandeed en nam mijn zwarte leren jas. Ik ging naar buiten en nam mijn felblauwe fiets en ik fietste naar school.
Op school aangekomen zag ik Seth staan, ik zette mijn fiets neer en ging bij hem staan. ‘Heej, waar is Saar?’ vroeg ik. ‘Haar bus was later’ antwoorde hij. ‘Ik hoorde wat er gebeurd is tussen jou en Lucas’ zei hij. Ik voelde een krop in mijn keel komen en slikte eens goed door. ‘Ik heb hem op heterdaad betrapt met die barbie van een June’ zei ik. ‘Ik ben er voor je he’ zei hij. Ik zag Saar in de verte aankomen. ‘Heej Lauren!’ riep ze, ze kwam naar ons toe en gaf mij een knuffel ‘Alles goed?’ vroeg ze. ‘Tuurlijk, ik ben eigenlijk wel opgelucht’ zei ik. Opeens hoorde ik achter mij ‘Lauren, wacht even’ ik draaide mij om en het was Lucas. ‘Laat mij gerust!’ riep ik en samen met Saar en Seth liep ik naar binnen.
Binnengekomen zag ik June naar ons komen. ‘Wat is er? Geen vriendje meer?’ en de rest van haar groepje gibberde mee. ‘Nee, je mag hem hebben. Je past er goed bij, allebei rotkarakters!’ zei ik. ‘Wat?? Dat je zoiets over mij durft te zeggen, daar zal je voor boeten’ riep ze. ‘Laat maar zien dan! Laat dan zien wat je kan!’ riep ik terug. En toen sprong ze op mij en trok aan mijn haren, ik trok aan haar dure sjaal die om haar nek hing. Opeens voelde ik 2 handen die mij wegtrokken, June werd ook weggetrokken. Ik hijgde en keek achter me naar diegene die me wegtrok. Het was Harry. ‘Ik had die b*tch wel aangekunnen hoor’ zei ik. ‘Dat denk je maar’ riep June. ‘Rustig maar’ zei Harry. En hij nam me mee naar mijn lokker. ‘Dankje dat je mij daar hebt weggehaald’ zei ik. ‘Geen dank, maar vertel eens wat er allemaal gebeurd is’ zei hij terwijl we naar de refter liepen.
Ik ging tegenover hem zitten. En deed de hele uitleg dat Lucas mij met haar bedrogen had, en dat ik daarom gister niet op school was. Heel de tijd luisterde hij geboeid. ‘dankje dat je mij dit hebt verteld, dat waardeer ik echt. Als ik je ooit nog eens ergens mee kan helpen’ zei hij. Ik glimlachte. De bel ging, we liepen samen naar de klas omdat we samen chemie hadden. Maar spijtig genoeg ook met June. Toen we binnenkwamen zei Harry tegen me dat we samen aan een tafel zouden werken. Ik keek June heel kwaad aan, zij bekeek mij ook vuil. De leerkracht kwam binnen en zette ons aan het werk, zo kon ik mijn gedachten even verzetten.
Na de les liep ik samen met Harry naar de refter want de leerkracht van het volgende lesuur was ziek, zo hadden we extra middagpauze. ‘Dankje, ik had die les nodig om even mij gedachten te verzetten’ zei ik. ‘Geen probleem, ik help graag’ zei Harry. Ik glimlachte J. Ik ging naar de balie waar ik een appel nam, toen ik terug naar mijn plaats liep kwam ik June tegen. ‘Dag lelijk kreng’ zei ze. Harry had dit gehoord en kwam naar me toe. ‘Zo is het wel genoeg June, laat haar gerust danku!’ en hij nam me mee naar onze tafel. Toen we gingen zitten at ik mijn appel op. Hij at zijn boterhammen op.
De bel ging en Saar en Seth kwamen bij ons zitten. ‘heej, gaat het wel?’ vroeg Seth. ‘Ja hoor, ik kon dankzij Harry mijn gedachten verzetten tijdens chemie’ antwoorde ik. ‘Ik heb veel zin om Lucas eens goed de waarheid te zeggen hoor’ zei Saar. ‘Dankje Saar maar hem kan ik wel alleen aan’ zei ik. We babbelde nog over wat June ons al had aangedaan en Harry luisterde geboeid. Na een uurtje ging de bel weer en iedereen liep naar zijn eigen klas.
-- hopelijk vinden jullie het verhaa een beetje leuk XX Melinda
JE LEEST
The popular boy
RomanceIk ben Lauren en met mijn twee vrienden Saar en Seth zit ik nog op de middelbare school. Ik heb een vriendje Lucas maar of dat zo zal blijven als die ene jongen op school komt, weet ik niet... Lees meer in The popular boy