16

1.3K 88 4
                                    

De eerste halve schooldag verliep vlot, ik moest mij bijna bij elke les voorstellen. Veel had ik niet te vertellen want ik had het gevoel dat ik mijzelf niet eens kende. Tijdens de middag zat ik samen met Harry, Lexie, Andrew, Tory en Chris. Harry was zo vriendelijk geweest om een bord eten te gaan halen, het was blijkbaar pizza-dag. Aan de balie waar je je pizza kon gaan halen stond er een jongen die mij onmiddellijk opviel. ‘Wie is dat?’ vroeg ik wijzend naar een jongen met een witte huid en zwarte haren. ‘Dat is Adam, daar pas je best mee op. Sommige mensen zeggen dat hij drugs gebruikt’ zei Lexie. Ik keek haar geschokt aan. Hij passeerden naar onze tafel en ik keek hem aan en hij… Volgens mij lachte hij naar mij maar dit zag er geen gewone lach uit die vriendelijk bedoeld was maar eerder een lach waarvan ik de kriebels kreeg. Ik huiverde.

Na de middagpauze was het tijd voor de les Engels ik zat naast Harry aan een tafeltje, ik keek naar zijn cursus want ik had er nog geen dus keek ik mee. Er kwam nog iemand binnen, het was Adam. Hij keek mij weer aan met die rare blik, ‘Ken jij die gast al of zo?’ vroeg Harry. ‘Nee, ik weet niet wat die heeft’ antwoorde ik. De les begon dan maar.

Na de lessen ging ik samen met Harry naar de uitgang waar hij mij nog een zoen gaf en toen naar buiten liep. Ik moest nog wachten want Geoffrey had zich vergist van uur en ging pas hier om 16 uur zijn. Ik ging dan maar op een bankje zitten en speelde wat met mijn gsm toen er plots iemand naast mij kwam zitten, ik keek op en het was Adam. Ik keek snel weer naar mijn gsm en probeerde hem te negeren. ‘Heej, ik ben Adam. Jij bent Lauren zeker?’ vroeg hij. Op het eerste zicht leek hij nog wel een leuke jongen. Ik knikte, hij stak zijn  hand uit. ‘aangenaam kennis te maken’ zei hij, ik twijfelde maar nam toch zijn hand en schudde die.  Ik prulde wat verder aan mijn gsm en zag uit mijn ooghoek dat hij zijn hand vlak naast mijn been zette, ik liet hem maar doen toen hij plots zijn hand op mijn been legde. Ik sprong op en gaf hem een mep in zijn gezicht ‘kerel, ik heb een vriendje’ siste ik. Hij was duidelijk niet blij dat ik hem een mep had gegeven. Hij duwde mij tegen de muur en hield mij vast met 1 hand , met de andere greep hij mijn gezicht vast en bekeek mij eens goed terwijl hij mijn gezicht eens naar links en rechts draaide. “ je hebt best een schattig snoetje” zei hij. Waarom loopt hier nu niemand dacht ik. Waar hij niet aan dacht was dat mijn benen nog vrij waren en daar dacht ik ook net aan. Ik tilde mijn been op dat mijn knie recht in zijn kruis terecht kwam, onmiddellijk liet hij mij los. “Durf dat nooit meer” riep ik nog voor ik naar buiten liep en Geoffrey stond te wachten. Ik keek nog een keer achteruit en zag hem met zijn handen voor zijn kruis staan en hij riep nog iets wat leek op “teef”.

Geoffrey zei geen woord in de auto en ik ook niet, we reden de gigantische poort binnen naar het huis waar ik snel uitstapte en naar binnen liep. “Heej Lauren hoe was je dag?” vroeg mijn moeder. “Goed” zei ik snel en ging naar boven. Na een 10 minuten kwam mijn moeder naar binnen. “lauren, wat is er gebeurd op school?” vroeg ze. “Ik heb mijzelf moeten verdedigen tegen iemand die mij lastigviel” vertelde ik. “Ik hoorde al zoiets van Geoffrey” zei ze. “Hier lat ik het niet bij, ik bel nu naar je schoolhoofd” zei ze en liep mijn kamer uit.

Tijdens het avondeten at ik niet maar zat te spelen met mijn eten. “Mam, pap is het ok dat ik naar mijn kamer ga?” vroeg ik. Mijn ouders knikten en ik ging naar boven. Ik deed die kleren van school uit en ging maar een lekker warm bad nemen waar ik lang in bleef. Toen het water bijna koud was kwam ik eruit en deed mijn pyjama aan met een badjas erover en ging op bed zitten. Opeens werd ik gebeld, Harry.

H: Heej Lauren je ma heeft net gebeld en gezegd wat er gebeurd is, gaat het een beetje?

L: heej, ja hoor ik ben er wel niet echt goed van. Maar ik heb hem zijn lesje geleerd.

H: wat heb je dan gedaan?

L: een trap gegeven waar hij het niet zo graag had.

H: aauwtch pijnlijk

L: mijn ma heeft naar het schoolhoofd gebeld om het te zeggen.

H: ik hoop dat hij een straf krijgt die hij verdiend

L: dankje

H: geen dank, ik ben er voor je.

Ik hoorde iemand roepen op de achtergrond.

H: dat was mijn ma, ik moet door. Zie ik je morgen?

L: ja, ik hou van je

H: ik ook van jou

Hij legde als eerste af en ik kreeg een hongertje en liep naar beneden. Mijn moeder was in de keuken en ik liep binnen. Ik zag een mandje met appels staan en nam er een rode uit. “ik heb gebeld naar je school” begon ze ik keek haar aan. “Ze gaan hem morgen onder handen nemen” zei ze. “als je graag eens met iemand wilt praten, ik heb het nummer van een goede psychiater” voegde ze er nog aan toe. Ik keek haar met grote ogen aan, ze zag mijn gezicht. “Maar als je dat niet wilt is het ook goed.” Zei ze nog snel, ik knikte. Ik gaf haar een knuffel die ze niet verwacht had. “dankje mam” zei ik. Ze liet me los. “ik hoop maar niet dat het door zo’n mensen komt dat iedereen het al weet van jullie” zei ze. Ik nam een beet van mijn appel en liep terug naar mijn kamer.

Ik liep even naar het balkon en keek uit naar al het groen, opeens zag ik in mijn linkerooghoek iets bewegen. Ik draaide mijn hoofd en keek snel maar zag niets meer. Zat ik nu te hallucineren, de laatste dagen waren wel intensief geweest en ik ben eigenlijk wel moe. Mijn appel was op en ik deed deze in de vuilbak voor ik mijn pyjama aandeed. Ik zocht een lange lichtroze pyjamabroek met er cupcakes op en een bijpassend topje en kroop mijn bed maar in.

De volgende ochtend werd ik wakker door het licht dat binnen scheen en besloot maar op te staan. Er werd geklopt op mijn deur. “wie is daar” riep ik vanuit de badkamer. “Het zijn Lucie en Anna Milady” opeens hoorde ik, ik denk Anna Auw roepen. “Je moet Lauren zeggen” hoorde ik nog net en moest er mee lachen. “Ja kom binnen” riep ik. Ik zag Anna binnenkomen en ze wreef op haar arm, Lucie had haar zeker een dus gegeven. Eigenlijk nog wel grappig. “Oh je bent al wakker, goed. Zien we je beneden?” vroeg Anna. Ik knikte en ze liepen de kamer uit. Ik deed mijn uniform aan en mijn haar stijlen een laagje make-up en helemaal klaar ging ik naar beneden.

Mijn ouders zaten er al “Goedemorgen” zei ik opgewekt. Beiden zeiden ze dit terug. De ontbijttafel stond weer vol en ik nam een pannenkoek en deed er wat bruine suiker op. Mijn ouders keken elkaar tevreden aan, ik nam nog een wafel en at die ook op. Geoffrey kwam binnen. “Lauren, het is tijd voor school.” Zei hij, ik stond op en liep hem achterna . ik nam nog snel mijn tas en ging in de auto zitten.

Als we aan school waren stond Harry er ook al, ik stapte uit en zei nog even dag tegen Geoffrey. Daarna liep ik naar Harry met een glimlach. Toen ik bij hem was gaf ik hem een zoen op zijn mond. “Goedemorgen” zei hij opgewekt en ik glimachte. Samen liepen we naar binnen…

--- Heej allemaal, hier nog een stukje, wat vinden jullie van Adam en wat denken jullie dat er gaat gebeuren? laat het zeker weten! Blijf zeker lezen, voten en al die dingen XXX M.

The popular boyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu