İKİ GÜN SONRA, LORD ATAKANOS'UN KARABULUT KALESİNDE
Atakanos 20'lerinin ortasında diğer pek çok lorda göre çok genç, daha dinamik ve daha atik Kuzeyli bir lorddu. Karabulut Kalesi tahtının hakkı normalde ona ait değildi, ağabeyi olan Aykaryon'a aitti. Lord Aykaryon Akbulut, Akbulut hanesine en parlak zamanlarından birini yaşatmış, orduyu çok iyi donatmış ve geliştirmiş, adalet sağlamış, halkı kalkındırmış iyi niyetli, akıllı ve onurlu bir liderdi ama tahtta olduğu zamanlarda Kuzeylilerin Batılılarla büyük siyasi problemleri vardı ve ondan ötürü yıllar boyunca büyük deniz savaşları yaşanmıştı, hatta Batılılar bu işi bitirmek için, Karaman hanesinin Foregrad Kalesi'ne bir kuşatma bile düzenlemişti ama Lord Atos iyi bir strateji uygulayıp diğer Kuzeyli lordlardan destek birliklerin gelmesini bekleyip Foregrad surlarındaki toplarla Batılıları iyice zayıflatmış ve dikkati dağılmış Batılıların gemilerini, limanındaki 50 parça gemiden oluşan Karaman Donanması'yla bombardımana tutmuş ve Batılıların tek kaçış imkanları olan gemileri denizin dibine gömerek Batılıların kaçmasını engelleyip suçlarının boyutuna göre bazılarını asmış, bazılarınıysa zindanlara atmıştır ve tazminat olarak da Solos'tan toprak almıştır ama ateşkes görüşmelerinden sonra rüşvet almış bir Kuzeyli asker Aykaryon'u sırtına bir kılıç saplayıp öldürmüş ve kanunen Lord Atakanos tahta geçmiştir. Aykaryon ölmeden evvel Atakanos'u da eskiden Güneyde önemli bir otoriter güç olan Sipahi hanesinin tek varisi olan kızları olan Aleyna'yla evlendirmiş ve böylelikle Akbulut hanesinin Güneydede gücü olmuş ve Aleyna Sipahi'yle olan evliliği sayesinde Atakanos başından geçen büyük travmatik olayları zor da olsa atlatıp bugünlere gelmişti. Atakanos, odasının penceresinden dışarı bakıp, kendi kendine söyleniyordur: '' Bilus'un gelmesi fazla uzun sürdü. 8 saat evvel yol üstü buraya uğraması gerekirdi.'' Odanın kapısı çalar. '' Girin!'' diye cevaplar Atakanos. Kapı açılır ve Atakanos'un askerlerinden biri içeri girer. Önce başını eğerek: '' Rahatsız ettiysem özür dilerim lordum. Önemli olmasa rahatsız etmezdim.'' der. '' Sorun ne?'' diye sorar Lord Atakanos. '' Leydi Akbulut lordum. Hasdemir Kalesi'nden iki Sipahi askeri geldi. Askerler üstünde Sfors Aygırı mührünü taşıyan bir mektup getirmişler. Askerlerin dediğine göre hayati önem taşıyormuş.'' Atakanos meraklanarak: '' Askerler nerede şuan?'' '' Onları içeri aldık, kapının hemen önünde tutuyoruz onları. Yanlarında 5 Akbulut askeri var güvenlik için.'' Atakanos: '' Ana salondan kılıcımı getir. Aşağı iniyorum.'' der Atakanos ve askeri bir koşuda kılıcı alıp lorduna verir ve birlikte aşağıya inerler.
KARABULUT KALESİ/ GİRİŞ MEYDANI
Atakanos iki Sipahi askerini görür. At üstündedirler. Askerler Lord Atakanos'u görünce atlarından inip diz çökerler. '' Diz çökmenize gerek yok, kalkabilirsiniz. Eşim sizi bu kadar Kuzeye gönderdiğine göre ciddi bir sebebi vardır herhalde.'' ''Evet lordum'' der askerlerden biri. Atakanos iyice meraklanarak: '' Peki ne oldu?'' Askerler kağıdı uzatırlar. Atakanos kağıdı inceler ve mührü görür. Bordo rengin üstüne işlenmiş bir Sfors Aygırı vardır ve hasarsızdır. Mührü söker ve kağıt açılır. Atakanos okumaya başlar. Mektubu okudukça yüzünün ifadesinin gittikçe değiştiğini fark eden Akbulut askerlerinden biri yavaşça sorar: '' İyi misiniz lordum?'' Lord Bilus, babası öldükten sonra Atakanos'a birnevi babalık yapan adam, ve neredeyse tüm adamları katledilmişti. Aynı zamanda Kuzeyin en köklü hanelerinden birinin lorduna bunu yapabilecek kadar gözleri karardığına göre, Aleyna'ya neler yapabileceklerini düşünmek bile istemiyordu, çünkü eşi çok Güneydeydi ve yardımı için oraya varması günler sürerdi. Yavaşça: '' Şerefsizler.'' diye adeta mırıldandı Atakanos öfkeli bir şekilde. Biraz öfkeli öfkeli kendi etrafında dolaştıktan sonra kağıdı getiren askerlere teşekkür eder ve yanına askerlerinin komutanı Eron'u çağırıp sorar: '' Silahlı ve savaşa hazır kaç askerimiz var?''Eron iki saniye düşünüp: '' Topraklarımızın tamamında tam teçhizatlı 4000 askerimiz var, dövüşte yetenekli olan sivilleri de silahlandırırsak 4300'e yakın askerimiz var.''Atakanos tekrar sorar: '' O değil, şu anda, bu kalede kaç askerimiz var?'' '' 160 lordum.'' '' Tamam 80'ini bu beylerle Hasdemir'e gönder, eşim Emayır'a da Yonas'a da çok yakında ve eğer Lord Merter bizim tarafımızda yer almazsa eşimin bu adamların her birine ihtiyacı olacak. 2 askere döner: '' Oradaki tüm askerlere söylemenizi istiyorum. Eğer Hasdemir Kalesi düşecek olursa, eşimi öyle ya da böyle, bana getirmenizi istiyorum. Tamam mı?'' 2 asker başlarını eğerler ve Komutan Eron'da 80 askerini toplayıp Sipahi'lerle birlikte Karabulut Kalesi'nden çıkarlar. Atakanos, çalışma odasına, diğer Kuzeylileri gelen istihbaratla ilgili bilgilendirmek için, mektup yazmaya gider.
KARABULUT KALESİ/ LORD AKBULUT'UN ÇALIŞMA ODASI
Çalışma masasının yanında duran raftan iki parça kağıt, bir mürekkep ve bir de kuş tüyü çıkarır ve masanın başına oturur. İlk önce Lord Atos Karaman'a yazmaya başlar.
'' İsminin birincisi Foregrad Kalesi Lordu, Karaman hanesinin reisi ve Kuzeybatı Ortos'un Koruyucusu Lord Atos Karaman'a; Bugün, Karabulut Kalesi'ne eşimin gönderdiği iki asker geldi. Bana eşimden bir mektup gelmişti ama ne yazık ki pek hoş içerikli bir mektup değil. Hatta korkunç. Lord Bilus ve 49 tane askeri Kol Körfez şehrinde Emayır ve askerleri tarafından pusuya düşürülüp katledilmiş. Sadece senin baş muhafızlarından biri olan Masut kaçabilmiş. Birkaç gün evvel Aleyna ve muhafızıyla beraber dolaşırken Masut'u bir barakada uyurken bulmuşlar. Bu katliamın haberi de bana, bu mektubu yazmadan yaklaşık yarım saat evvel geldi. Masut'un duyduğuna göre Emayır'ın Kuzey için planları varmış. Bunların ne olduğunu bilmiyoruz ama bizim için iyi sonuçlar doğurmayacağı kesin. Sizinle ve Lord Orhan'la en yakın zamanda görüşüp ne hamle yapacağımıza karar vermeliyiz, ta ki çok geç olmadan. En yakın zamanda sizden bir cevap bekliyorum.
Saygılarımla, Lord Atakanos Akbulut''
Yazı bittikten sonra kağıdı silindir haline getirir ve mühürler. Ardından Lord Orhan' a yazmaya başlar.
'' İsminin birincisi Güngören Kalesi Lordu, Güngörür hanesinin reisi ve Kuzeydoğu Ortos'un Koruyucusu Lord Orhan Güngörür'e; Bugün, Karabulut Kalesi'ne eşimin gönderdiği iki asker geldi. Bana eşimden bir mektup gelmişti ama ne yazık ki pek hoş içerikli bir mektup değil. Hatta korkunç. Lord Bilus ve 49 tane askeri Kol Körfez şehrinde Emayır ve askerleri tarafından pusuya düşürülüp katledilmiş. Sadece Atos'un baş muhafızlarından biri olan Masut kaçabilmiş. Birkaç gün evvel Aleyna ve muhafızıyla beraber dolaşırken Masut'u bir barakada uyurken bulmuşlar. Bu katliamın haberi de bana, bu mektubu yazmadan yaklaşık yarım saat evvel geldi. Masut'un duyduğuna göre Emayır'ın Kuzey için planları varmış. Bunların ne olduğunu bilmiyoruz ama bizim için iyi sonuçlar doğurmayacağı kesin. Sizinle ve Lord Atos'la en yakın zamanda görüşüp ne hamle yapacağımıza karar vermeliyiz, ta ki çok geç olmadan. En yakın zamanda sizden bir cevap bekliyorum.
Saygılarımla, Lord Atakanos Akbulut''
İki mektubu da yazdıktan sonra yanına kalede kalan en iyi 4 askerini çağırır: '' İki gruba ayrılın. Bir grup bu mektubu(göstererek) Lord Atos'a, öbür grupta bu mektubu(göstererek) Lord Orhan'a ulaştıracak. Bu mektupları gerekirse hayatınız pahasına koruyun, çünkü bu kağıt parçalarının üstünde yazanlarda binlerce insanın kaderi yatıyor.'' Askerler başlarını eğip mektupları alırlar. Atakanos'unsa şimdilik yapabileceği tek şey diğer Kuzeylilerden haber gelinceye kadar beklemektir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
4 Kralın Savaşı
MaceraBu hikayeyi 2016 ilkbaharının sonlarındayken yazmak aklıma geldi. Hikayeyi Game of Thrones sevenlerin de epeyce beğenebileceğini, ilgilerini çekebileceğini düşünüyorum. Orta Çağ'da geçiyor. 3 büyük kıtadan(Solos, Ortos ve Sagus) Ortos kıtasında yaşa...