💐ARÛS'U'L QUR'ÂN NEDİR ?💐

491 46 24
                                    

Esselamu Aleykum arkadaşlar.

Ben Afrah 😊

Arûs'u'l Qur'ân; İslam'da ,, Rahman suresinin lakabı olarak bilinir ve Kur'an'ın Süsü,, Kur'an'ın Gelini manasındadır.

Şua ; ise ,, yol gösteren ışık manasındadır.

Şu anda Şua Medresesi'nin ; Arûs'u'l Qur'ân isimli kitabının bir nevi ön sözünü okumak için burada bulunuyorsunuz ☺

Öncelikle bilmeniz gereken en önemli husus şu ki bu kitap bir hikaye,, roman vs. tarzında bi kitap değildir.

Bu kitap tamamen dini içerikli dersler ve yazılar içeren bi kitaptır.

O sebeple roman tarzı bi kitap okumak amacıyla burada bulunan arkadaşlar,, kitaptan çıkmadan evvel diğer sayfalara bi göz atın derim 😊

Neden mi ?

Herşeyden evvel bilinmelidir ki ,,
İnsanoğlu yapısı gereği bir takım ihtiyaçlara gereksinim duyar.

Nasıl ki karnı aç olan bir insan yemek yemeye ihtiyaç duyar ,, ve bu sepeple karnını doyurur ;
Aynı şekilde kalbi ve ruhu aç olan bir insanın; bu manevi cihazatlarınıda doyurması gerekir.

Tam olarak burada vicdan devreye girer. Doğuştan ailesi belirli bir dine mesup olan kişiler; ailelerinden , çevrelerinden vs bir takım yollardan mensup oldukları din ile ilgili kulaktan dolma bilgiler edinirler ve bir zaman sonra bu bilgiler (doğruluğu-yanlışlığı tartışılır) artık yeterli gelmemeye başlar. İşte tamda burada vicdan devreye girer ve kişinin aç olan kalp ve ruh cihazları " Ya beni doyur ,, yada benden vazgeç "diye rest çeker.

Buradan sonra insan için tek bir yol kalmıştır. Ya toplumun kulaktan dolma bilgilerle aşıladığı Din Olgusundan Vazgeçecek ,,

Yada doğru ve kesin kaynaklardan,, özgürce muhasebe yapabileceği ve kalp ve ruh ve vicdan gibi manevi cihazatlarını doyurabileceği bir yola girip ; " kendi kararını kendisi verme " hakkını kullanır.

Genç arkadaşım !

Bilki kafandaki sorular mevzu bahis olduğunda yanlız değilsin.

Ve ayrıca hiçbir şey için mecbur degilsin.

Belki din ile ilgili kafanda şüpheler var ?
Belki din ile ilgili değil ama ibadetler ile ilgili bir şüphen var ?
Belki şüphen değil ama eksiklerin var ?
Belki namaz kalmıyorsun ?
Belki oruç tutmuyorsun ?
Belki tesettürlü değilsin?
Belki oldukça günahkar bir yaşantın var ?

Ama tüm bunlar senin vicdan ,, ruh ,, kalp ,, akıl ve inanç ihtiyacın olmadığı manasına gelmez. Her birey gibi seninde bu tarz sorular sormaya hakkın var ve bu sorular ile ilgili cevaplar almakta senin hakkın ! Öğrenmek istemek hakkın olduğu gibi ,, öğrenmekte senin hakkın !

Sen almadığın sürece ,, kimse sana hakkını teslim etmeyecek.
İşte bu sebeple bir nebzede olsa sana yardım edebileceğimizi düşündük ve senin için buraya gelmeye karar verdik...

Seçim senin...
Şimdi bu kitabı kapatabilir ve sana hiçbir yararı olmayacak olan ,, o tamamen sahte ve gerçeklik payı olamayan hikayelerini okumaya gidebilirsin ...

Yada burada kalıp,, sayfaları çevirmeye devam edebilirsin ...

Seçim senin...

Burada kaldığın müddetçe ,,

Ayet ve sure tefsirleri ile ilgili bilgi edinebilir ve bu konularla ilgili bizlere soru sorabilirsin.

Hadis ûsulu ve Hadis dersleri ile ilgili bilgi edinebilir ve soru sorabilirsin.

Fıkıh ûsulu ve Fıkıh dersleri ile ilgili bilgi edinebilir ve soru sorabilirsin.

Risalei Nurlardan küçük kesitler okuyabilir ve ufkunu genişletebilirsin.

Özel İslami yazılar okuyabilirsin ve kendi yaşantından parçalar bulabilirsin.

Bunun dışında her konuda bizlere soru sorabilirsin.

Bizlerde ehli sünnet alimlerinin sahih kabul ettiği kaynaklardan sizlere doğru bilgiler sunmaya çalışacağız.

Bütün bunlar dışında bilmen gereken önemli bir husus şu ki ; Şua Medresesi'nin hangi cemaate bağlı olduğu  ;

Şua Medresesi talebeleri ;

Mekke'de kurulmuş ve Medine'de olgunlaşmış olan ;
Şeyhi ,, Hocası vs.si ;
571 yılında Mekke'de doğan ve 632 yılında Medine'de vefat etmiş olan ; Mahmud,, Mustafa ,, Ahmed ,, Muhammed Rasullah'ın sav. kurduğu İslam Cemaatine bağlıdır.
İslam Cemaatinin müridlerinin ,, Müslümanlık'tan başka ismi de yoktur.

İtikadi olarak ; Maturidi,, Eş'ari ve Selefi mezheplerini ,,
Ameli olarak ; Hanefi ,, Şâfiî,, Maliki ve Hanbeli mezheplerini kabul ediyoruz.

Bunlar dışında kalan itikadi ve ameli mezheblerin (günümüzde yaşamayan fakat hak olan mezhepler hariç) derslerini yapmamakla birlikte ,, bu mezheplere bağlı olan kardeşlerimize de kapımız sonuna kadar açıktır.

Evet ,, İslam bir denizdir. Biz ise bir damla...

Gelin hep beraber nasiplenelim 😊

Bize ulaşmak,, soru ,, öneri ,, yorum vs. için  ,,
Şua Medresesi Sorumlu admini ➡ @muarrife  ( Feyza Nur ) ile irtibata geçebilirsiniz 😊

her daim bize ulaşabilirsiniz 😊
Rahman'a emanet olun ✋
Esselamu Aleykum ✋

ARÛS'U'L QUR'ÂN Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin