📕1-)AYET TEFSİRİNE GİRİŞ

250 35 30
                                    

🌹 أعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم
اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ العَالَمِينَ وَ الصَّلاَةُ وَ السَّلاَمُ عَلَى رَسُولِنَا مُحَمَّدٍ وَ ﺁلِهِ وَ صَحْبِهِ اَجْمَعِينْ🌹

Kur'an'ı Azimûş'şan ile ile ilgili kısa bir bilgi verelim öncelikle ;

Kur'an'ı Kerim ,, son peygember hz. Muhammed'e sav ; Allah s.w tarafından Cibrili Emin as. aracılığı ile nazil olmuş mukaddes kitapların sonuncusudur.

Nazil Oluşu;

Kur'an'ı Kerim ,, ayet ayet ,, sure sure ,, ihtiyaçlara cevap olarak 23 senede vahiy yolu ile hz. Muhammed'e sav gelmiş,, vahiy katipleri tarafından yazılmış,, yüzlerce hafız tarafından ezberlenmiş,, tevatür yolu ile  hiçbir değişikliğe ve eksikliğe uğramadan bize kadar gelmiştir.

Bu mübarek kitap ,, Rasullah'a sav 40 yaşında iken inmeye başlamıştır . Miladi 610 yılının 27 Ramazanında Cebrâil'in as. "OKU" emrini getirmesi ile Kur'an'ın nüzulu başlamış ve 632 yılında tamamlanmıştır.

O ,, lafzı , manası, üslubu ve bütün yönleriyle Allah Kelâmı'dır . O,, ebedi bir mucizedir. Hiçbir insan sözüne benzemez.

Kur'an'ı Kerim 114 suredir.
Kur'an'ın Ayet sayısı ile ilgili ise alimler arasında ihtilaf vardır.  Bu ihtilaf ayetlerin varlığı-yokluğu arasında bir ihtilaf değildir. Bu ihtilafın sebebi ,, alimlerin bir kısmının sure başlarında ki besmeleleri ve mukattaa harflerden bir kısmını müstakil ayet olarak kabul etmesidir. Bazılarıda secavend (durak işaretleri) ile ayrılmış olan ayetleri ,, iki yahut daha fazla ayet sandıklarından ,, ayet sayısı farklılık göstermektedir.

Bu husus Kur'an'ın kendisinde olan bir eksiklik ve ya fazlalık  değil,, var olanın değişik sayımıdır.

Ehl'i Kûfe'ye göre ayet sayısı ; 6236'dır.
Elimizdeki mushaflardaki ayet numaralandırması buna göredir.

AYET TEFSİRİ NEDİR ,, NASIL YAPILIR ?

Tefsir ; insan gücü ve Arapça dil bilgisinin verdiği imkan dahilinde Kur'an metninin manasını konu edinen bir ilimdir.

Tefsir ; " manaya açık bir şekilde delalet edecek bir lafizla ayetin mânâsı,, durumu,, kıssası ve sebebini açıklamaktır."

Yaygın anlamı; "Kur'an'ın masalarını keşfetmek,, ondaki müşkül ve garîb lafızlardan  kastedilen şeyi açıklamaktı."

Tefsir Çeşitleri

Tefsir alimleri ,, tefsir çeşitlerini ikiye ayırır.

Rivayet Tefsiri ; Kur'an ,, Sünnet ,, Sahabe ve Tabîun sözlerine dayanan tefsirdir. Bu çeşide "nakli tefsir" ve ya "me'sûr tefsir" denilir.

Dirayet Tefsiri ; Arap dili ve edebiyatı,, dini ve felsevi ilimler ile çeşitli musbet ilimlere dayanan tefsirdir. Bu çeşide; "rey ile tefsir" ve ya "ma'kul tefsir" denilir.

Tasnifli Tefsir Çeşitleri

Kur'an'ı Kerim ayetlerinin , mushaf tertibine göre ayet ayet,, sure sure tefsir edilmesine denir.

3'e ayrılır ;

Tahlili Tefsir ; Kur'an ayetlerinin mushafın tertibine göre ayet ayet ,, sure sure tefsir edilmesidir.

ARÛS'U'L QUR'ÂN Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin