📕5-) AYET TEFSİRİ / TİN

83 2 0
                                    

🌹 أعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم
اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ العَالَمِينَ وَ الصَّلاَةُ وَ السَّلاَمُ عَلَى رَسُولِنَا مُحَمَّدٍ وَ ﺁلِهِ وَ صَحْبِهِ اَجْمَعِينْ🌹

💫TİN SURESİ💫

🖍Sure Hakkında Bilgi

Sure, ilk ayetinde "tin" e yemin edildiği için bu ismi almıştır. "Tin" kelimesinin bir dağ ismi veya incir meyvesi anlamlarına geldiği söylenmektedir. Sure, "Ve't-tîn" ismiyle de anılmaktadır. 8 ayetten oluşan Tin suresi, Mekke'de inmiştir. Mushaftaki sıralamada 95., nüzul sırasına göre ise 28. suredir.

✏Surenin temel konuları

İnsanın en güzel biçimde yaratılması,
Güzel yaratılan insanın aşağı bir mertebeye atılması ve atılma nedenleri,
İman ve amelin kurtuluş için gerekli olması.

✏Surenin temel mesajları

Sure, Yüce Allah'ın insanı değerli kıldığına, onu eşsiz ve en güzel bir şekilde yarattığına dâir mukaddes ve şerefli yerlere yeminle başlar. Bu yerler, içlerinde Yüce Allah'ın, peygamberlerine vahiy indirmekle üstün kıldığı Tûr Dağı ve emin belde olan Mekke-i Mükerreme'dir.

İnsan en güzel biçimde yaratılmıştır. İnsanın güzel yaratılması, mahlukat arasında bedeni ve ruhi bakımdan sahip olduğu güzelliklerin bütünü için söz konusudur. Burada güzellikten kasıt, görüntüdeki güzellik olmaktan çok, yüce Allah'ın hikmetine uygun, münasip ve mütenasip bir şekilde yaratılmış olmasıdır.

İnsanın aşağıya atılmış olması, onun aslında daha yüce bir yaşam şekline layık olması gerektiğinden kaynaklanmaktadır.

İnsanın dünyaya getiriliş maksadı, aşağı yaşam biçiminden üstün yaşam biçimine geçmesidir. Bunun için gerekli olan ise iman ve amel bütünlüğüdür.

İnsan, Rabbinin nimetine şükretmelidir. Şükretmediği takdirde cehennemin en alt tabakalarına gönderilecektir.

✒ARAPÇA METNİ VE MEALİ

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

✒ARAPÇA METNİ VE MEALİ

وَالتِّينِ وَالزَّيْتُونِ ﴿١﴾
İncire ve zeytine andolsun.

ARÛS'U'L QUR'ÂN Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin