🌹أعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم
اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ العَالَمِينَ وَ الصَّلاَةُ وَ السَّلاَمُ عَلَى رَسُولِنَا مُحَمَّدٍ وَ لِهِ وَ صَحْبِهِ اَجْمَعِينْ🌹⚪⚬⚪⚬⚪⚬⚪⚬⚪⚬⚪⚬⚪
Risâle-i Nûr’un orjinal metni koyu kalemle ve altı çizili olarak yazılan kısımdır. Diğer yazılar ise açıklamalardır.
RİSALE-İ NUR / 1. SÖZ
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ
وَبِهِ نَسْـتَعِينُ - اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعٰالَمِينَ وَالصَّلٰوةُ وَالسَّلاَمُ عَلٰى سَيِّدِناَ مُحَمَّدٍ وَعَلٰۤى اٰلِهِ وَصَحْبِهِ اَجْمَعِينَ(Rahmân ve Rahîm olan Allahın adıyla başlar ve ancak Ondan yardım dileriz. Ezelden ebede her türlü hamd ve övgü, medih ve minnet, Âlemlerin Rabbi olan Allaha mahsustur. Efendimiz Muhammed Aleyhissalâtü Vesselâm ile âline ve ashâbına ise salât ve selâm olsun.)
🔽🔼🔽🔼🔽
Ey kardeş! Benden birkaç nasihat istedin. Sen bir asker olduğun için, askerlik temsilâtıyla, sekiz hikâyeciklerle bir kaç hakikati nefsimle beraber dinle. Çünkü ben nefsimi herkesten ziyade nasihate muhtaç görüyorum. Vaktiyle sekiz âyetten istifade ettiğim Sekiz Sözü biraz uzunca nefsime demiştim. Şimdi kısaca ve avam lisanıyla nefsime diyeceğim. Kim isterse beraber dinlesin.
💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮💮
📍BİSMİLLÂH her hayrın başıdır.
Bismillah kısaca Allah'ın adıyla demektir. Ve Üstad Risale-i Nur Külliyatının en başına ve en birinci kelimesi olarak bu mübarek kelimeyi koymuş. Çünkü O'nun adıyla olmayan işte hayır yoktur. Bismillah'la başlamıştır ki; idrakimize sunulan bu tefsir hayırlarla doludur diyebiliriz ve öyledir de. Hayır olmayan işlerin başında bilincini yitirmemiş bir mü'min Bismillah çekmez. Bir işin hayır olup olmadığına hükmetmek içinde Allah'ın rızasına uygun olup olmadığına bakılır. Allah'ın yapmamızı istediği işlerde, buna bağlı olarak Peygamber Efendimizin S.a.v. tavsiyelerinde ve onu bize anlatan alim ve evliyaların, Allah dostlarının tavsiyelerinde hayır vardır. Nefsi ve şeytani istek ve arzularda hayır yoktur.
Allah'ın adıyla, O'nun rızasına uygun başlanmış bir işte gidişatı ne olursa olsun, netice itibarıyle mutlaka hayır vardır. Çünkü O'nun adıyladır, Allah'ın adı anılarak başlanmıştır. Besmeledeki zenginlikler, bize hem bu dünyada, hem ahirette kazandırdıkları anlatmakla bitmez. O yüzden fazla tafsilata girmeyeceğiz.
Bismillah berekettir. Besmele ile alakalı Peygamber Efendimiz'den nakledilen çok hadis vardır ki bunlardan bereket hakkında olanlardan birini hatırlayalım inşallah.
Hz. Aişe radıyu anhâ anlatıyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselâm (bir defasında) Ashabından altı kişiyle beraber yemek yiyordu. Bir bedevi gelerek (hazır) yemeği iki lokmada ye(yip bitir)di. Resulullah aleyhissalâtu vesselâm:
"Eğer bu (müsafir) "Bismillah" deseydi, (yemek) hepinize yeterdi. Öyleyse biriniz yemek yediği vakit "Bismillah" desin: Yemeğin başında "Bismillah" demeyi unutacak olursa, (hatırlayınca) "Bismillahi fi evvelihi ve âhirihi (başında da sonunda da bismillah)" desin!" buyurdular."
🔼🔽🔼🔽🔼🔽🔼🔽
📍Biz dahi başta ona başlarız.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ARÛS'U'L QUR'ÂN
SpiritualEsselamu Aleykum arkadaşlar; Günümüz gençlerinin kanayan yarası olan "Allah'ın kanunları ile ilgili bir derdi olmayan toplumun içinde,, Allah'ın kanunları ile ilgi bi derdi olan Arkadaş Topluluğu bulamama " ,, yarasına azda olsa bir melhem olmak adı...