📔2-)HADİS ÛSULU (DEVAM)

129 28 10
                                    

🌹أعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم
اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ العَالَمِينَ وَ الصَّلاَةُ وَ السَّلاَمُ عَلَى رَسُولِنَا مُحَمَّدٍ وَ ﺁلِهِ وَ صَحْبِهِ اَجْمَعِينْ🌹

📍Geçen haftaki derse kısaca bir göz atalım evvela,,

Geçen haftaki dersimizde Peygamberlerin dindeki yeri ve önemi,, dinde mükellef olmadaki rollerini konuşmuştuk . Daha sonrada Rasullah'ın sav görevlerini sıralamıştık.

Rasullah'ın sav ;

*1) TEBLİĞ*
✔*2)TEBYİN*
✔*3)TE'YİD*
✔*4)TEŞ'Rİ*
✔*5)TEMSÎL* diye 5 kalemde sıralanan görevlerin ardından,, bu hafta ; " neden hadis ilmine ihtiyaç duyuyoruz " sorusunun cevabını konuşacağız inşaAllah.

⚪⚬⚪⚬⚪⚬⚪⚬⚪⚬⚪⚬⚪

Bildiğiniz gibi Kur'an'ı Kerim ; 6236 ayet (ehli küfe) olup ,, bu ayetlerden 300 kadarı ahkam (hüküm) ayetidir.

Bu ayetlere kısaca bir değinelim;

⚪⚬KURAN'IN GETİRDİĞİ HÜKÜMLER⚬⚪

🏷1)Akide ile ilgili hükümler (inanç esasları)

🏷2)Ahlakla ilgili hükümler

🏷3)İnsanların söz ,fiil ve davranışlarını ve insanlar arası ilişkileri düzenleyen hükümler

🏷4)İbadetle ilgili hükümler ( 140 ayet)

🏷5)Muamelatla ilgili hükümler (228 adet)

Muamelatla İlgili Hükümler :✒

📈-Aile hukuku ile ilgili hükümler: nikah, talak, nesep,evlatlık,velayet vb. (70 ayet)

📉-Borçlar hukuku, medeni hukuk , mali meseleler, (70 ayet)

📈-Yargı hukuku : muhakeme,şahitlik ,yemin (13 ayet)

📉-Ceza hukuku (30 ayet)

📈-İdare hukuku (10 ayet )

📉-Devletler hukuku (25 ayet )

📈-Devlet gelir ve giderleri ve fertlerle ilgili iktisadi hükümler (10 ayet)

olmak üzere toplam 140 + 228 = 368 civarında ahkam ayeti vardır.

[Sıraç Ali Hindi'ye göre ahkâm âyetleri 200,A. Emin'e göre( Yevmü'l-İslâm, s. 162, Kahire) 50 kadardır]

🔽🔼🔽🔼🔽🔼🔽🔼🔽🔼🔽🔼

Diğer ayetler ise Kur'an'ın genel ve özel hükümlerinden bahseder . Bazıları açık (muhkem) ayetlerden oluşurken,, bazılarının manası kapalıdır. (muteşabih,muşkil,müphem) .

Bir önceki dersimizde açılımlarını konuştuğumuz ,, Rasullah'ın sav görevleri göz önüne alındığında şunu rahatlıkla söyleyebiliriz ki ; Rasullah sav Kur'an'ı birinci elden tatbik eden yegane kişidir.

Vahiy kaynağından birebir yararlanan ; İslam için yegane ,, Tüm insanlık içinse son olan Rasullah sav ; Allah katında Hak olan tek din İslam'ın,, uygulama noktasındaki en birinci ve doğru kaynağıdır !

ARÛS'U'L QUR'ÂN Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin