🌹أعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم
اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ العَالَمِينَ وَ الصَّلاَةُ وَ السَّلاَمُ عَلَى رَسُولِنَا مُحَمَّدٍ وَ ﺁلِهِ وَ صَحْبِهِ اَجْمَعِينْ🌹⚪⚬⚪⚬⚪⚬⚪⚬⚪⚬⚪⚬⚪
Geçen dersimizde rivayet ve ravi konularını incelemiştik . Bu hafta " Mervi " nedir onu inceleyelim inşaallah.
🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷
💫C-) MERVİ💫
Mervi ,, rivayet olunan , rivayet edilen manasındadır ,, yani hadisin metni'dir. Hadis olarak bahsedilen kısımdır.
🔽🔼🔽🔼🔽🔼🔽🔼🔽
Aktarılan hadisler ,, çeşitli özellikleri göre bazı isimler almıştır.
Bunları kısaca sıralayabiliriz.🔓🗝🔓🗝🔓🗝🔓🗝🔓🗝🔓🗝🔓🗝🔓
➰1-) Hadisin Nisbet Edildiği Kaynağa Göre Sınıflandırılması➰
💮💮💮
📍Kudsi Hadis ; Manası Allah tarafından hz. Peygamber'e sav ilham olunan ,, onun da kendi lafizları ile aktardığı hadise denir. Bunlar mutevatir olarak nakledilmediği için Kur'an gibi değillerdir. Bu sebeple hadis kriterinde değerlendirilirler.
💮💮💮
📍Merfû Hadis ; hz. Peygamberin sav bizzatihi kendisine nisbet edilen söz,, fiil ve takrirlere denir. Bu hadislerin açıkça hz . Muhammed'e sav ait olduğu belli ise bunlara "saraheten merfû" denir. Açıkça belli değilse lakin nakledilen hadisin içeriğinden hz. Peygambere sav ait olduğu anlaşılıyorsa "hükmen merfû" denilir. Sahabenin ra. "şunu yapmakla emrolunduk" diye naklettikleri hadisler bu kısma girer.
💮💮💮
📍Mevkûf Hadis; Aktarılan söz ve davranışın herhangi bir sahabeye ra. isnad edilmesi durumunda bu hadislere mevkuf hadis denir. Yani bu sözü söyleyen Rasûlallâh sav değil Sahabedir.
💮💮💮
📍Maktû Hadis; Tabiundan birine ait olan söz,fiil ve davranışlara maktu hadis denir.
🗝🗝🗝🗝🗝🗝🗝🗝🗝🗝🗝🗝🗝
🌺Önemli Not 🌺:
Rasullah'ın her an yanında olan ,, onun hareketlerini ,, sözlerini,, emir ve yasaklarını müşahede eden sahabiler ra. ve sahabilerin yaşantısına tanık olan tabiiler ra. Rasullah'tan öğrendiklerini aktardıkları zaman bunlar hadis kapsamına girer.
Mesela ; Sahabiler " Rasullah sav zamanında biz şöyle yapardık ,, şununla emrolunmuştuk ,, şundan men edilmiştik " vs. dediklerinde ,, yada tabiiler ra. " sahabiler şunu yapardı,, şununla emrolunmuşlardı ,, şundan men edilmişlerdi" v.s dediklerinde bu sözler Rasullah'la bağlantılı olduğu için hadis kapsamında değerlendirilirler.
Ayrıca söylenilen sözün kime ait olduğu bilinsin diye ,, Rasullah'a sav çok yakın olan sahâbîlerin ve tabiinin sözleride ayrı bir kapsamda değerlendirilmiştir. Böylece Rasulullah'a sav ait olamayan hiç bir sözün,, ona isnad edilmemesi amaçlanmıştır. Böyle müthiş bir işe imza atmış olan İslam büyüklerinden Allah bin kere razı olsun...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ARÛS'U'L QUR'ÂN
SpiritualEsselamu Aleykum arkadaşlar; Günümüz gençlerinin kanayan yarası olan "Allah'ın kanunları ile ilgili bir derdi olmayan toplumun içinde,, Allah'ın kanunları ile ilgi bi derdi olan Arkadaş Topluluğu bulamama " ,, yarasına azda olsa bir melhem olmak adı...