📚2-)RİSÂLE-İ NUR/11. Şua-5.Mesele 📚

110 21 10
                                    





🌹أعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم
اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ العَالَمِينَ وَ الصَّلاَةُ وَ السَّلاَمُ عَلَى رَسُولِنَا مُحَمَّدٍ وَ ﺁلِهِ وَ صَحْبِهِ اَجْمَعِينْ🌹

Evet kardeşlerim,, Risale'i Nur'dan işleyeceğimiz ilk dersin 11. Şua'nın 5. Meslesi olmasına karar verdik . Bu nadide eser ,, İslam'ın Gençlik Damarını harekete geçiren kuvvetli bir iksir gibidir adeta . Eh bizim amacımızda Gençlik ve İslam olduğu için ,, Ya Allah Bismillah dedik ve gücümüz yettiğince bu muhteşem dersi kaleme alalım istedik.

⚪⚬⚪⚬⚪⚬⚪⚬⚪⚬⚪⚬⚪⚬⚪


11.ŞUA/5.MESELE:(MEYVE RİSALESİ)☉

Gençlik Rehberi'nde izah edildiği gibi; gençlik hiç şüphe yok ki gidecek. Yaz güze ve kışa yer vermesi ve gündüz akşama ve geceye değişmesi kat'iyyetinde, gençlik dahi ihtiyarlığa ve ölüme değişecek.

🔘🔘

İnsanoğlu yapısı gereği birine bir kötü haber verecekse eğer,, bunu yavaş yavaş alıştırarak yapar. Karşıdaki insanın bu heberi hazmetmesi için ve ya acısını biraz olsun hafifletmek için böyle bir yol seçeriz.

Oysa ne gariptir ki Kur'an'ı Azimûş'şan bu tarz haberleri hiç oyalanmadan insanın yüzüne bir tokat gibi yapıştırır. Taki hissettiği acı en üst seviyede olsun . Ayetlerin uslubundan bu açıkça anlaşılmaktadır.

Peki neden ?

Cevap basit aslında ,,

" Kendini teselli etmekle uğraşma insan ! Hakikat ağır ,, senin ise zamanın yok ! Bi an evvel gerçekleri idrak et ve gereğini yap ! "

Risale-i Nur da ,, Menbaaını Kur'an'dan alması ve Kur'an'ın tefsiri olması sebebiyle ,, Kur'an'ın bu üslûbunu kullanır ve hakikatleri DİREKT dile getirerek ,, muhatabının idrakını açar.

"gençlik hiç şüphe yok ki gidecek. Yaz güze ve kışa yer vermesi ve gündüz akşama ve geceye değişmesi kat'iyyetinde, gençlik dahi ihtiyarlığa ve ölüme değişecek." Bu cümle insanoğlu için öyle çetin bir hakikati ilk seferde ,, hiç gevelemeden dile getiriyor ki ,, adeta bir şefkat tokatı yüzümüzde patlıyor !

Şöyle sesleniyor ;

Yaşayan bir insanın en büyük hakikati ,, GENÇLİĞİNİ KAYBEDİŞİDİR!

Evet yaşam devam ederken ölüm kadar gerçek bir hakikat vardır ki ,, o da yaşayan her canlının yaşlanması ve gençliğini kaybetmesidir.

📌Peki gençliği kaybetmek nedir?

Kısa ve öz ;

Her türlü dünya nimetine sahip olmak ama onu kullanamamak!

Gönlünce yemek yiyememek,, gezememek,, zamanı,, statüyü ve parayı olmayan enerji sebebi ile harcayamamak...

Duvarlar ötesi bir özgürlüğün içinde hapis kalmaktır yaşlılık !

Güçlüyken zayıf olmak ,, bilirken bilmez olmak ,, sahipken köle olmaktır !

Ve asla kaçırılmayacak iki sondan biridir yaşlılık !

Ölümün ve yaşlılığın çaresi yoktur ...

📌Gençlik inanılmaz bir SERMAYEDİR!

📌Kainatın yaşlanması yazın sonbahara,, ölümü ise kışa dönmesidir... En bereketli yazın bile sonu budur...
Gündüzün yaşlılığın öğlen vaktinin akşama değişmesi ,, ölümü ise gecedir ...

ARÛS'U'L QUR'ÂN Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin