● Keesokan harinya
Baekhyun sedang menuju ke arah dapur setelah selesai bersiap.Setibanya Baekhyun di dapur...
Baekhyun P.O.V
"Eh...chagiya.Bila chagi balik ? Chagi tak kerja ke ? Chagi cu..."
Belum sempat aku menghabiskan ayatku, dia segera mencelah.
"Boleh tak jangan sibuk ? Rimaslah kalau oppa banyak tanya."
"Mian...oppa bukan nak sibuk tapi oppa risau...""Yang oppa nak risau buat apa.Nah...daripada oppa banyak soal,baik oppa makan ni taklah usaha isteri oppa ni sia - sia."
Aku mengangguk lalu melabuhkan punggungku di hadapannya."Gumawo chagi..."
ucapku sambil mengukir senyuman kepadanya.Sebelum aku menanyakan soalan kepadanya..."Chagi start kerja tengah hari nanti and chagi tak akan balik rumah dalam masa seminggu ni.So, oppa taulah kan...apa nak buat.Dahlah tu...chagi nak pergi bersiap.Lepas oppa makan ni nanti jangan lupa kemas tau."
Aku hanya mampu tersenyum dan mengangguk padahal aku berasa sangat sedih.Hampir setiap hari aku bersendirian tanpa isteri ku.
●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
●Hospital Seoul....
Yours P.O.V
"Mwo ? Kau dah gila ke apa. Takkan kau tak kesiankan dia.Dahlah kau sengaja balik lambat lepastu ni kau kata kau tinggalkan dia sorang - sorang.Satu minggu pula tu.Hei...come on.Sampai bila kau nak seksa dia ? Dia ada buat salah ke dengan kau selama ni ? Takde kan.So, buat apa kau macam ni.Kalau aku jadi kau,aku takkan seksa dia.Walaupun aku tak suka dia kahwin dengan aku tapi sekurang kurangnya aku layan dia dengan baik."
Aku di 'leteri' oleh rakan setugasku yang juga merupakan best friendly setelah aku memberitahu perkara yang sebenar.
"Kenapa pula salah ? Aku buat ni bersebab tau tak.Takkan kau pun dah lupa ? And one more thing...aku tak seksa dia pun cuma...cuma..."
Mataku mula berkaca namun aku cuba untuk menahannya."Cuma apa ? Kau masih tak bagi tau dia ke ? Sampai bila kau nak sorok benda ni..."ujarnya lagi.Mungkin sebab dia nampak aku nak nangis,dia cuba pujuk aku.
"Look...aku sebenarnya bukan nak masuk campur hal korang tapi kau tak kesiankan dia ke ? Awak sendiri tau kan awak kat mana sekarang ni.Ni cuma kalaulah ye...kalau kau dah...dah..."kali ini dia menundukkan kepalanya sebab mungkin dia akan rasa bersalah kalau dia sebut nanti.Walaupun aku tau apa yang akan dikatakannya,namun aku cuba menenangkannya.
"Takpe...aku tak marahlah.Maksud kau... aku dah mati nanti ke ? Aku belum sedia nak bagitau dia.Lagipun aku tak seksa dia...aku cuma jauhkan diri dari dia.Aku tak nak dia perasan.Kalau diikutkan, aku pun tak nak buat macam ni sebab dalam aku tak suka dia...aku sayang dia.Aku dah mula cintakan dia.Tapi..."air mata yang kutahan sejak tadi akhirnya jatuh.Melihat keadan itu,aku menerima pelukan darinya.
"Shhh...stop it.I'm sorry.I know how do you feel right now.Okay...lepasni aku janji yang aku takkan tanya pasal ni dah.Okay ?"dia memandangku sambil memberikan senyuman kepada ku.Hatiku berasa sedikit lega.Aku bertuah sangat sebab ada chingu yang memahami aku...sentiasa ada untuk aku."Gumawo chingu."kataku lalu membalas pelukannya.