Ruang tamu itu dipenuhi dengan gelak ketawa daripada member Baekhyun.Seperti yang dijanji olehnya, Baekhyun menjemput hyung dan dongsaengnya ke rumah untuk makan malam.
"Kamsahamida aunty sebab dah jemput kitorang makan malam kat sini.Tapi sebelum tu, saya nak minta maaf bagi pihak kitorang kalau kitorang ada buat salah."
ujar Suho dengan sopan setelah mereka dijemput masuk untuk duduk."Ala... Takpelah. Kamu dengan Baekhyun kan dah macam satu keluarga.Lebih - lebih lagi sekarang Baekhyun dah jadi sebahagian daripada keluarga aunty. Jadi kamu anggaplah aunty ni macam omma kamu sendiri ye.Lagi satu, anak aunty ni pun kamu anggap jelah macam adik kamu sendiri."ujar mertua Baekhyun bagi mengelakkan Suho berasa segan. "Dahlah tu.Makin lama kita kat sini, makin panjang ceritanya.Jom kita makan, nanti sejuk pula makanan tu."ujarnya lagi lalu menjemput mereka ke makan.
___________skip this part___________
Baekhyun P. O. V
Aku mencari kelibat isteri ku di bilik namun...tiada."Mungkin dia kat bawah kot. "monolog ku.Aku menuruni anak tangga menuju ke arah ruang tamu.Sangkaan ku tepat.Ku lihat isteriku bersama ommanya sedang leka menonton tv.Sebaik sahaja omma memandang ku,omma mengajak ku untuk duduk bersama mereka di ruang tamu.Aku mengangguk tanda faham lalu menuju ke arah mereka."Eh...oppa sinilah.Join kitorang.Omma kata dia ada benda nak cakap."ujar isteriku sambil menepuk - nepuk tempat duduk di sofa bersebelahan dengannya."Omma cakaplah. Apa dia bendanya tu? "sambungnya setelah aku duduk di sebelahnya.
"Baekhyun...Sayang... sebenarnya omma fikir - fikir...omma nak balik esok.Omma risaulah kalau tinggalkan rumah tu lama - lama."
timbul reaksi risau dan ragu - ragu pada wajah omma. Mungkin omma takut anak manja dia ni sedih kot. Maklumlah...isteri Baek ni kan anak emas omma."Eh... Cepatnya omma nak balik. Tapi...kalau omma dah fikir macam tu, saya tak boleh nak halang.
O... Omma nak balik pukul berapa esok?" soal isteri ku. Aku melihat wajahnya yang hampir sebak. Aku mengusap sedikit belakangnya."Ha... Nak nangislah tu.Baek...cuba Baek tengok isteri Baek ni...manja sangat kat omma. Ni yang omma risau kalau omma tinggalkan dia."
Gelak ketawa aku dengan omma memenuhi ruang tamu.
"Sayang...Baekhyun kan ada.Kamu kan dah jadi tanggungjawab dia."ujar omma memujuknya.
"Yelah...tapi saya tak puas nak manja kat omma. Saya manja kat oppa bukannya sama saya manja kat omma.Omma duduklah lama kat sini. "Isteri ku lalu duduk bersebelahan dengan ommanya.Kepalanya disandarkan pada bahu ommanya.Air mata yang jatuh di pipi disapunya.
"Chagiya...kan omma dah kata yang omma risau nak tinggalkan rumah lama - lama kat sana and mungkin ada benda yang omma nak uruskan kat sana.Oppa pun nak juga suruh omma tinggal lama kat sini supaya boleh teman chagi."ujar ku bagi memujuknya.
___________skip this part___________
Keesokan harinya
"Omma...boleh tak kali ni biar kitorang yang hantar omma balik...sebab anak omma ni asyik suruh Baek hantar omma balik. "ujarku sambil membetulkan bajuku.
"Bolehlah... Kali ni je.Omma pun bukan selalu ke sini. "Rayu isteri dengan muka manjanya.
"Hai... Yelah. Tapi, lepasni kamu kena janji dengan omma yang kamu kena jaga suami kamu.Baekhyun pun janji dengan omma yang kamu kena jaga isteri kamu sebab dia manja sikit."aku mengangguk setelah omma memberikan nasihat kepada kami berdua.
"Nak hantar omma kan... Kaja. Nanti kita lambat pula. "Ujar omma.Aku membantu omma mengangkat bagasinya ke dalam kereta.Sampai di rumah omma......
"Kamsahamida sebab dah hantar omma balik."ujar omma setelah aku selesai mengangkat bagasinya ke dalam rumah.
"Takpelah omma.Baek takde latihan harini pun.Plus...ni semua anak perempuan omma yang nak. Jadi...apa salahnya kalau Baek hantarkan."ujar ku sambil menoleh ke arah isteriku yang mendiamkan diri sejak tadi.
"Dahlah tu... Nanti nangis pula anak omma yang manja ni kalau kamu berdua lama - lama kat sini.Lagi satu...ingat pesan omma tadi.Baek kena jaga isteri Baek dan kamu pun sayang...jaga Baekhyun ni.Sayang dia macam mana kamu sayang omma. "nasihat omma sambil mengusap lembut rambut anaknya itu.
"Nae... Kalau macam tu kami balik dulu ye omma. Annyeong. Chagiya...kaja. "ujar ku lalu menggenggam tangan isteri ku untuk beredar dari situ.