Your P.O.V
"Oppa...chagi dah balik!" ujarku setelah aku tiba di rumah.Eh! Kenapa rumah ni senyap je?
"Oppa...chagi dah balik ni... "ujarku semula namun tiada jawapan.
"Takkanlah dia tak balik? "monolog ku sementara fikiranku memproses sesuatu.Tidak lama kemudian..."Macam mana aku boleh lupa...dia kan ada concert.Padan muka.Angau sangatlah tu sampai lupa laki sendiri tak balik."Aku segera membersihkan diriku sehingga tidak lama kemudian...
"Nae...yeoboseyo? "
"Annyeong chagiya...how is my princess doing there right now? Is it okay? "
Baekhyun"Annyeong oppa...buat masa sekarang ni okaylah tak taulah until tang akan datang.Oppa call chagi sekarang ni...oppa tak sibuk ke? "
"Tak...oppa baru sampai...waeyo? "
Baekhyun"Takde apa - apa... "
"Betul ke ni...kenapa suara chagi macam nak nangis ni...chagi janganlah nangis kat sana...oppa tak boleh nak datang sana peluk chagi tau."
Baekhyun"Oppa...chagi rindu oppa.Waktu chagi balik tadi rumah ni sunyi sangat."
"Aww...chagiya...oppa pun rindu chagi. Chagi jaga diri tau kat sana. Kalau chagi rindu oppa, chagi ikut pesan oppa ye sayang...now my princess better go to sleep,okay?because I want my princess to look healthy and..."
Baekhyun"And always look beautiful for my Baekhyun. Tag line oppa tu dah chagi hafal pun. "
"Hahaha...I'm so lucky to have such a beautiful wife and smart like my princess now. Annyeong chagiya...sleep well and don't forget to dream about me okay,hahaha"
Baekhyun"Nae...annyeong oppa. "
____________________________________
Dan begitulah untuk hari - hari yang akan datang...kot....
3 days without Byun Baekhyun...
_________________________________
Aku kerja macam biasa tapi harini aku kerja lebih masa sebab...
Entah. Harini tak taulah kenapa banyak sangat orang sakit. Hari sakit sedunia ke apa.Selesai aku melakukan tugas harian,aku segera membuka langkah menuju ke pejabat ku. Entahlah...tiba - tiba aku rasa badan aku lemah semacam he.
"Chingu - yah...kau okay ke tak ni?" soal rakan sebaik sahaja aku duduk di sebelahnya.
"Muka kau pucat sangat ni? Kau ada shift malam kan? Baik kau balik,biar aku ganti tempat kau." dia mempelawa dirinya untuk menggantikan tempat ku namun aku segera menjawab "Takpe...mungkin aku penat sebab harini kan ramai orang. Atau mungkin badan aku perlu sikit rehat." Dia menggeleng. "Betul ke kau ni okay? Kalau macam tu, aku teman kau sini. Kalau macam tu kau tidurlah. Kalau kau nak
apa - apa, kau bagitau je aku. Aku sentiasa ada dengan kau kat sini. " ujarnya lalu menyambung tugasnya. Aku terus meletakkan kepalaku di atas meja dan pandangan perlahan - lahan menjadi kabur dan gelap.Baekhyun P.O.V
Yayyy...harini bolehlah aku jumpa my princess setelah sekian lama aku memendam rindu (ecehh...) walaupun 3 hari tak jumpa. Tapi kenapa dua hari ni dia tak angkat call aku? Mungkin dia sibuk kot. Takpelah...sekarang aku dah balik...jadi aku nak buat surprise untuk dia. Tiba - tiba...____________________________________
Baek...ni aku chingu isteri kau. Aku nak kau datang ke hospital sini sekarang.
Urgent!!
____________________________________Kenapa ni? Dia nak surprise aku ke siap main urgent urgent lagi tu. Lantaklah...sekarang ni aku kena pergi hospital.
Chanyeol P.O.V
Aku nampak Baekhyun terburu - buru lepas dia jawab panggilan.
"Baekhyun - ah...waeyo? Kenapa kau terburu - buru ni? "
"Tadi chingu __y/n__ text aku. Dia cakap aku kena datang ke hospital. Urgent katanya. " semua mata kami mandang ke arah Baekhyun.
"Apa dah jadi ni? Kenapa dengan __y/n__?" soal Sehun. "Kalau macam tu, kami semua nak ikut Baek pergi hospital. " ujar Xiumin.•Di hospital...
Baekhyun P.O.V
"Baekhyun oppa..." kelibat seorang doktor melambai ke arah kami. Kenapa doktor ni nangis.
"Mana __y/n__? soal Sehun. Doktor tesebut menudingkan jarinya ke arah sebuah bilik yang berhadapan dengan kami."Dia ada kat dalam." jawab doktor tersebut. Kami segera masuk ke dalam bilik tersebut dan air mataku serta merta jatuh setelah melihat kelibat tersebut.
"Maafkan saya...kalau sebab saya, __y/n__ jadi macam ni. Saya tak pegang amanah saya dengan baik."ujar doktor tersebut sambil menangis.
"Apa dah jadi dekat __y/n__? Kenapa __y/n__ boleh jadi macam ni? " soal Suho setelah diam menahan sebak.
"Saya pun tak tau. Semalam dia ada mengadu yang dia sakit kat bahagian dada. Aku dah suruh dia berehat tapi dia cakap dia sakit sikit je. Ya, memang dia cakap sikit je sebab dia taknak orang yang dia sayang risaukan dia." ujar doktor tersebut menuju ke arah
__ y/n__dengan air matanya yang masih berlinangan.
"Dia memang degil. Walaupun Baek tak kenal dia lama...tapi Baek faham sangat dengan sikap dia."
ujarku sambil mengusap lembut rambutnya.
"Lepas dia habis buat rondaan kat patient, aku nampak muka dia pucat sangat. Lagipun malam tu dia shift malam. Jadi, aku temankan dia. Semua ni jadi pagi tadi bila aku nak kejutkan __y/n__ , aku nampak muka dia pucat sangat dan badan dia sejuk." sambung doktor tersebut."Mianhae...__y/n__...aku terpaksa buat macam ni. " ujar doktor tersebut menyebabkan kami semua memandangnya keliru.
"Selama ni __y/n__ tahan penyakit dia sebab dia cakap dia taknak orang kat sekeliling dia risaukan dia...terutamanya awak Baekhyun. Aku dah suruh dia supaya dia bagitau kau...tapi dia tetap dengan pendirian dia. Waktu seminggu dia tak kerja plus cuti 3 hari sebab nak jaga awak masa tu dia cakap dia nak habiskan masa dia dengan orang yang dia sayang.No wonderlah kalau orang tu sendiri suami dia." terang doktor tersebut lalu mengusap bahunya.
"Kau beruntung sangat Baekhyun. Dia sanggup tahan penyakit dia selama ni semata - mata untuk kau. Dia berusaha lawan penyakit dia untuk kau. Buat yang terbaik untuk kau. Aku bagi pihak __y/n__ nak minta maaf kalau selama ni dia selalu sakitkan hati kau...selalu buat kau sedih...tapi aku nak kau tau yang dia sebenarnya tak berniat pun buat kau macam tu. Dia sayang kau sangat - sangat." air mataku menjadi semakin deras setelah mendengar setiap penerangan daripada rakan
__y/n__. Tak sangka sangat yang __y/n__ akan buat macam ni selama ni.
"Oh! Nampaknya tugas saya dah selasai kat sini. Chingu - ah, saya pergi dulu. Jangan risau sebab Baekhyun dengan member dia ada kat sini temankan awak." ujar doktor tersebut sambil menyeka air matanya lalu meminta izin untuk keluar.Malam itu...
____________________________________
Your P.O.V
Aku tersedar setelah lama aku tidal sedarkan diri. Mataku melilau untuk mengenal pasti tempat ku berada. Mataku terpandang akan seseorang di sebelahku. Aku mengusap lembut rambutnya. Air mata yang ku tahan akhirnya jatuh setelah dia tersedar dari tidurnya.
Ku lihat matanya kemerahan. Mungkin sebab dia nangis. Oh tuhan...sungguh aku tidak tahan untuk melihat setitis air mata daripada orang yang ku sayang."Oppa terganggu ke? Mianhae. Bila oppa balik? Kalau oppa penat, oppa pergilah balik."
"Kenapa chagi tak bagitau oppa selama ni? Oppa tak layak ke jadi suami chagi ?"
"Oppa dah tau ke? "
"Chagi tak sayang oppa ke? "
"No...it's not like that. You know that I love you more...right?" Aku mengusap pipinya lalu menyeka air matanya yang hampir deras.
"Sampai chagi sanggup gadai nyawa sendiri?" soal Baekhyun menggenggam tanganku.
Aku menatap wajahnya setelah sekian lama aku merinduinya.
"I just don't want you to worry about me...seeing me like this." Aku masih menatapnya dengan linangan air mataku.
"Don't you think about me? I'm the who is worrying you right now. How could you do this to me? I feel like I'm the worst husband in the world."
Air mataku semakin deras seperti air mata Baekhyun dan genggamannya tadi ku eratkan.
"No...you're not. You are the most handsome, adorable and loving husband. I think, I was the luckiest wife to be your husband." pujuk ku kemudian memberikan senyuman yang tidak akan dilupakan olehnya.____________________________________