Author P. O. V
Malam itu sungguh sejuk sebab hujan turun dengan lebat.Isteri Baekhyun sedang menonton tv di ruang tamu manakala Baekhyun sedang membersihkan dirinya.
Setelah Baekhyun selesai, dia terdengar suara isterinya memanggilnya.Mendengar suara isterinya seperti dalam kecemasan, Baekhyun segera menuju ke ruang tamu.Setelah melihat Baekhyun,isterinya terus memeluk Baekhyun sambil menangis.
"Hei...kenapa chagi nangis ni?"soal Baekhyun lembut sambil mengusap rambut isterinya."Oppa...kenapa oppa lambat sangat. Chagi takutlah.Chagi rindu omma. "Isterinya masih lagi menangis dalam pelukan Baekhyun.
"Mianhae...chagi jangan takut oppa kat sini.Dah...dah..."pujuk Baekhyun sambil mengusap air mata isterinya.Tiba - tiba guruh berdentum kuat sehingga menyebabkan isteri Baekhyun memeluk Baekhyun dengan kuat dan menangis tanpa henti.
"Chagi takut guruh ye...Chagi duduk sini kejap ye...oppa nak check pintu ngan tingkap. "ujar Baekhyun sambil meleraikan pelukan isterinya namun isterinya enggan melepaskan pelukan tersebut.
Setelah Baekhyun selesai...Baekhyun menonton tv bagi menemani isterinya sehingga tangisan isterinya reda.
Mendengar tangisan isterinya berhenti,Baekhyun hairan sebab isterinya yang baring di atas pangkuannya diam sejak tadi. Tambahan pula, isterinya tidak menunjukkan apa - apa pergerakkan.Baekhyun menundukkan kepalanya dan melihat isterinya sedang tidur dengan nyenyak.
"Mesti dia tertidur sebab terlampau takut."monolog Baekhyun. Sekali lagi Baekhyun melihat wajah isterinya. "Memang anak manja betul dia ni.Marah bukan main lagi tapi bila guruh...takut sampai nangis."ujar Baekhyun sebelum mengangkat isterinya itu ke bilik ala bridal style.
Setelah sampai di bilik... Baekhyun melabuhkan isterinya di atas tilam dengan lembut.Ketika Baekhyun ingin keluar dari bilik...dia terdengar suara isterinya mengigau menyebut namanya
"Oppa...janganlah tinggalkan chagi...chagi takut.Chagi taknak sorang - sorang kat sini."ujar isterinya dalam keadaan mengigau sambil menagis.
Baekhyun berasa kasihan dengan isterinya.Tidak pernah dia melihat isterinya begitu takut.Baekhyun menyelimutkan isterinya sebelum membaringkan dirinya disebelah isterinya.
___________skip this part___________
Baekhyun P. O. V
Keesokan harinya...aku bangun awal daripada biasa.Aku menoleh ke arah isteri ku untuk menyelimutinya.Setelah aku menyelimutinya...aku mengusap dahinya dan mendapati suhu badannya panas.
Aku cuba mengejutkannya.
"Chagiya...chagiya..."ujar ku sambil mengusap rambut dengan lembut.Aku hanya mampu mendengar suaranya dengan kecil. "Hmm..."ujarnya cuba untuk membuka mata."Chagi tunggu sini... Oppa pergi bersiap. Oppa hantar chagi pergi hospital."ujar ku lalu segera bersiap.____________skip this part__________
•Di hospital....
Aku menunggu keputusan daripada doktor yang memeriksa keadaannya.Tiba - tiba phone ku berbunyi menandakan seseorang menelefon ku.Ianya panggilan dari Chanyeol.
================
"Hei! Baek kat mana?
-Chanyeol"Baek kat hospital. Isterinya Baek sakit.Waeyo?
-Baekhyun"Oh ye ke...bukan apa Suho hyung suruh Baek datang sini.Tapi kalau macam tu...nanti Yeol bagitau Suho hyung.Annyeong."
-Chanyeol"Nae... Annyeong. "
-Baekhyun================
Selasai sahaja aku membuat panggilan dengan Chanyeol...."Encik ni ahli keluarga terdekat pesakit ke?"soal doktor tersebut sebaik sahaja keluar daripada bilik tersebut."Nae...saya suami dia.Macam mana keadaan isterinya saya?"ujar ku dalam keadaan cemas plus risau.
"Encik tak perlu risau. Isteri encik cuma demam biasa dan encik boleh bawa isteri encik balik.Isteri encik cuma perlukan rehat yang cukup. Lepas dua tiga hari nanti, eloklah tu.Kalau takde apa - apa lagi, saya minta diri dulu."ujar doktor tersebut sebelum beredar.Aku mengucapkan terima kasih kepada doktor tersebut sebelum masuk ke bilik isteri ku.