•Di studio EXO...
Baekhyun dan membernya sedang giat berlatih untuk comeback mereka yang akan datang.Setelah selesai...
"Hei...Baek,macam mana Baek ngan isteri Baek? "ujar Xiumin setelah melabuhkan dirinya di sebelah Baekhyun.
"Okay...lagipun sekarang isteri Baek dah terima Baek.So... "balas Baekhyun namun seseorang telah memotong percakapannya.
"So, Baek nak kata that your life have change like this..."ejek Chen sambil melakukan aksi memetik jari.Magik konon."Hmm...sound sort like that.Baek pun tak tau macam mana semua ni boleh jadi macam ni.But I still thankful about what have done to me now."ujar Baekhyun sambil mengukirkan senyuman bahagianya.
"It's good to hear it from you.Lepasni takdelah orang yang datang melawat kita kan Sehun.Dulu,kalau dia sorang - sorang,mesti dia cari kita.Masalah tulah...nilah.Mengadu pasal tulah...nilah.Kan Sehun? "Kini giliran Chanyeol dan Sehun pula yang mengusik Baekhyun.Sehun hanya mengangguk mendengar pernyataan yang dikeluarkan oleh Chanyeol sambil tersengih - sengih.
"Ha... Chanyeol. Kalau nak kenakan orang, jangan ajak orang lain."ujar Suho setelah selesai berbual pada telefonnya sambil memerhatikan telatah membernya dari Chen yang petik jari sehinggalah pada Chanyeol dan Sehun yang asyik mengangguk.
Dah...dah semua sini kejap.It's about our concert next week."ujar Suho lalu membincangkan mengenai konsert mereka.___________skip this part___________
•Di rumah...
Your P.O.V
Harini aku balik lewat sikit sebab sibuk sangat kat hospital tadi.
"Baru pukul 6:30 petang ke? Ingatkan dah pukul 7.Baik aku pergi mandi...lepastu baru aku masak."ujarku lalu menaiki tangga menuju ke bilikku.Sebelum itu,aku menerima satu pesanan daripada Baekhyun.
____________________________________
"Chagiya...harini oppa balik lambat sikit.Mianhae...kalau oppa buat chagi tunggu lama kat rumah sorang - sorang.Mungkin dalam pukul 7 lebih baru oppa balik.Saranghae chagi... 👑❤"
____________________________________Aku hanya tersenyum setelah membaca pesanannya itu.Aku meneruskan langkahku menuju ke bilik.Setelah beberapa minit aku menghabiskan masa untuk bersiap, aku turun menuju ke dapur.
"Nak masak apa ye..."soalku sambil mataku melilau mencari bahan untuk dimasak di dalam peti sejuk."Masak apa - apa jelah...asal kenyang."ujarku setelah berputus asa memikirkan makanan yang hendak dimasak.
Beberapa minit kemudian...
"Akhirnya...siap juga.Sekarang tinggal nak tunggu oppa je lagi."ujarku lalu membuka langkah menuju ke ruang tamu.
"Baik aku tengok tv sementara tunggu oppa sampai. "Aku membaringkan badanku di atas sofa sambil menonton tv.Tidak berapa lama kemudian...pandanganku menjadi kabur lalu penglihatanku menjadi gelap.Baekhyun P.O.V
"Akhirnya...sampai juga aku kat rumah."ujarku sendirian lalu membuka pintu."Chagiya...oppa dah balik."sapaku sebaik sahaja aku masuk.
"Mana chagi ni?Ha...tidurlah tu."mataku menangkap sekujur tubuh yang sedang tidur nyenyak di atas sofa sambil tv masih terpasang.Aku hanya menggeleng kepala.Mungkin dia penat kot...lagipun sekarang dah lewat.Aku melihat jam pada screen phone ku yang menunjukkan sekarang hampir pukul 8.Tv yang terpasang tadi aku tutup.Aku menuju menghampirinya.
"Chagiya...ireona.Chagiya...oppa dah balik.Palli...ireona."aku mengejutkannya dengan perlahan supaya dia tidak terkejut macam haritu."Hmm...Oh! oppa.Bila oppa balik?"soalnya lalu duduk setelah melihatku.Aku duduk disebelahnya yang masih mamai.
"Baru je.Chagi dah makan ke?Kalau belum...kajja.Kita makan
sama -sama."hanya gelekkan kepalanya sahaja yang membalas soalanku.
"Banyak kerja ke kat hospital tadi?"soalku sambil mengusap lembut kepalanya.
"Nae...chagi balik tadi pun terus mandi lepastu masak.Habis masak, chagi tengok tv sampai terlelap.Hehehe...mianhae.Oppa ada call chagi ke tadi? "soalnya risau. Walau dalam keadaan macamni pun dia masih nak risau pasal aku.Aku menggeleng bagi membalas menjawab soalnnya.
"Takde pun.Hmm...chagi nak sambung tidur atau makan dengan oppa?""Makan dengan oppalah.Lagipun chagi tunggu oppa sampai sebab nak makan sama - sama dengan oppa."balasnya sambil menunjukkan aksi manjanya.
"Tapi...chagi nampak penat.Kalau chagi taknak makan takpe.Oppa tak paksa pun."ujarku dengan lembut supaya dia tak merajuk.
"Betulah ni.Oppa ingat chagi
main - main ke ni?Kajja...chagi dah lapar ni. "jarinya dihulurkan kepadaku sambil senyumannya tidak hilang dari wajahnya.Aku tersenyum lalu menyambut hulurannya.