I'm alone...?

21 2 0
                                    

Baekhyun masih memikirkan kata kata isterinya pagi tadi.

"
"Chagi tak akan balik rumah dalam masa seminggu ni."

"Takkanlah sampai macam tu sekali.Selama ni balik lambat takpelah tapi yang ni kerja selama seminggu buat apa.Doktor je pun bukannya peramugari nak terbang sana terbang sini.Tapi...aku pun macam tu juga kan, hehehe."ujarnya sendirian.Tanpa berlengah lagi, dia segera mengambil kunci keretanya dan menutup semua pintu dan tingkap rumahnya.

Tidak lama kemudian kereta yang dipandu olehnya telah sampai ke tempat yang ingin ditujunya.Dia membuka pintu rumah tersebut. Kedatangannya disambut mesra.

●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●

"Hyung...boleh tak Baek tinggal kat sini selama seminggu ?"soalnya kepada Suho dan berharap sangat agar hyungnya itu membenarkan dia tinggal di sana.

"Kenapa pula tak boleh ? Ni kan rumah Baek juga.Takkanlah Baek tak boleh tinggal kat sini."Suho turut tersenyum apabila melihat reaksi yang diberikan oleh Baekhyun.

"Tapi...isteri Baek pergi mana ? Dia tak marah ke kalau Baek tinggal kat sini selama seminggu ?"kali ini Lay pula bersuara setelah diam sejak tadi.

Baekhyun terdiam apabila hyungnya menyoal tentang isterinya."Kenapa ? Salah ke hyung nak tanya ?"

"Ish...kau ni.Tengok apa dah jadi.Lain kali...jangan nak cakap yang bukan bukan."ujar Xiumin setelah mengetuk kepala Lay.

"Hmmm...sebenarnya...dialah yang suruh Baek tinggal kat sini sebab...sebab..."Baekhyun teragak agak memberitahu perkara yang sebenar kepada membernya.

"Sebab apa ? Baek taknak bagitau kitorang ke ? Janganlah buat kitorang risau tertanya tanya."Chanyeol berasa resah apabila melihat air muka Baekhyun berubah.

"Anni...sebenarnya dia sibuk selama seminggu.Sebab tulah dia suruh Baek tinggal kat sini."terang Baekhyun lalu tersenyum kerana berjaya membuat membernya suspen.

"Ish...hyung ni kan.Suka sangat buat kitorang suspen."rungut Sehun.Baekhyun yang mendengar rungutan Sehun itu tersenyum nakal sambil menggosok kepalanya.

"Dia pergi mana seminggu ni ? Takkanlah dia tak balik.Kalau ye pun sibuk, janganlah sampai macam ni sekali.Abaikan suami.Dahlah selalu balik lambat lepastu sibuk satu minggu.Takkanlah dia tak balik rumah satu minggu sampai dia suruh Baek tinggal kat sini dan Baek pun satu juga.Kenapa Baek tak nasihatkan isteri sendiri ke Baek nak hyung yang tolong nasihatkan ?"

"Tak apa...Baek ada juga fikir macam tu tapi kalau difikirkan semula,Baek pun pernah tak balik balik kan..."ujar Baekhyun bagi berpihak kepada isterinya.Namun,kesemua membernya kecuali ketua mereka iaitu Suho berasa tidak puas hati terhadap pernyataan yang telah diberikan olehnya.Suho hanya mendiamkan dirinya kerana dia amat mengenali sikap isteri Baekhyun yang tidak menyukai suaminya itu.

Don't Leave Me...Where stories live. Discover now