Final Ending

41 1 0
                                    

Aku menatap wajah kecil milik seorang budak perempuan yang tidur dengan lena di ruang tamu. Aku mengusap lembut rambutnya lalu menguncup dahinya sebelum meninggalkannya.Aku memulakan tugasku di dapur.Setelah semua tugasku selesai,aku memotong beberapa buah strawberi sebelum aku terdengar suara seseorang menangis.Aku bergegas menuju ke ruang tamu.

"Shh...don't worry honey. I'm here.Don't cry okay.I'm here. "ujarku sambil menyeka air matanya."Do you feel hungry? I have something for you.Kajja. "aku mendukungnya lalu meletakkannya di atas kerusi berhadapan denganku."Nah! makanlah.Do you want some more? "soalku.Wajahnya yang kembali ceria dengan laju mengangguk kepalanya membalas soalanku."Good girl. "ujarku lalu mengusap rambutnya.

20 puluh minit kemudian,kedengaran seperti loceng pintu ditekan seseorang.Maklumlah, dalam rumah ni cuma ada dua orang je...jadi aku kuncilah pintu."Let me check it. "ujarnya sambil turun dari kerusi perlahan - lahan.
"Nae...hati - hati. "ujarku lalu menyambung semula pemotongan buah tadi.Seketika kemudian,datang seorang lelaki sambil mendukungnya berjalan menuju ke arah ku.Budak perempuan itu didudukannya di atas meja bersebelahan denganku.Lelaki itu tadi kemudiannya memelukku dari belakang."Wow! Strawberries! ujarnya dengan gembira. "Siapa yang makan semua ni? "soalnya sambil melihatku yang hampir selesai memotong buah. "Nanalah...siapa lagi yang suka makan ni selain oppa? "ujarku lalu menyuapkan strawberi yang terakhir ke dalam mulutnya lalu membersihkan segala peralatan memotong tadi.

Nana hanya tersenyum sambil meneruskan penyuapannya.Ya,aku masih hidup.Ini semua disebabkan oleh rakan setugasku yang sanggup mendermakan sebahagian daripada jantunganya untukku.Aku berasa sangat terharu atas pengorbanannya kepadaku walaupun kadang - kadang aku berasa sedih sebab sekarang aku tak boleh jumpa dia...takde orang dah nak kacau aku...cakap dengan aku.Tapi...disebabkan dia jugalah adanya Byun Hana atau lebih dikenali sebagai Nana dalam kisah aku dan lelaki yang selama ini ku benci, Byun Baekhyun.

"Omma! "aku menoleh ke arah Nana yang menghulurkan sebiji strawberi.Aku mengangguk lalu menuju ke arahnya.Nana menyuapkan strawberi itu ke dalam mulutku.Melihat perbuatan Nana yang menyuapku tadi, Baekhyun ingin mencuba nasibnya.
"Appa nak satu juga. "ujar Baekhyun namun Nana menggeleng dan mengatakan bahawa hanya aku sahaja yang ingin disuapnya."Sireo...I only want to feed omma. "ujarnya dengan nakal lalu menyuapku sekali lagi.Mendengar jawapan Nana itu tadi, Baekhyun menuju ke arahku lalu memelukku semula.Merajuklah tu."Ish...oppa ni,anak dah umur 3 tahun pun masih nak merajuk macam budak - budak."ujarku dengan perlahan takut - takut kalau Nana dengar.Aku melihat wajah Nana yang gembira melihat Baekhyun merajuk di belakangku. "Nana...appa dah merajuk ni. "ujarku lalu memberhentikan perbuatan Nana mengenakan Baekhyun. "Appa taknak sayang Nana dah...appa nak sayang omma je."Nana memujuk appanya semula dengan menyuapkan sebiji strawberi kepada Baekhyun.Baekhyun juga tidak mahu mengalah.Baekhyun tidak memperdulikan panggilan Nana menyebabkan Nana menggunakan strateginya untuk mengambil hati appanya.

"Tak adilah macamni...Nana guna aegyo kalahkan appa.Nasib baik anak appa ni comel.Sikit je lagi appa nak kalahkan Nana."ujar Baekhyun setelah memakan strawberi yang disuap oleh Nana lalu mencubit pipi Nana dengan geram. "Oppa...sakitlah dia macam tu."ujarku untuk memberhentikan perbuatan Baekhyun itu.
"Biarlah...siapa suruh dia comel sangat.Chagi rasa, siapa paling comel...oppa atau Nana? "soal Baekhyun tidak puas hati.Dalam diam Nana masih melakukan aegyonya."Mestilah Nana."ujarku. Nana menepuk tangannya gembira. Baekhyun pula? Mestilah merajuk sekali lagi.Dah dia tak puas hati.
"Oppa pun comel juga...cuba oppa tengok Nana,oppa sendiri yang cakap dulu waktu Nana baru lahir...mata Nana macam mata oppa." Mendengar penjelasanku yang panjang lebar itu...Baekhyun memeluk lalu mencium pipiku dan membisikkan...
"Gomawo chagi. "

Bed time...
Aku menyelimutkan Nana yang sudah tertidur kemudian menguncup dahinya sebelum meninggalkan biliknya.Aku kemudiannya menuju ke bilik bersiap - siap untuk tidur namun Baekhyun tidak ada dalam bilik.

"Oppa...oppa..." namun tiada panggilan. Dia keluar ke? Takkkanlah...sebab kunci kereta dia ada. Aku cuba panggil sekali lagi... masih tiada sahutan.
"Byun Baek..." sebelum sempat aku menyebut namanya, sepasang tangan memelukku dari belakang.

Aku cuba untuk meleraikan pelukkan namun Baekhyun sempat menghalang.

"Shhh...don't move. Just stay like this a bit longer." Baekhyun melabuhkan dagunya pada bahuku. Aku hanya mengangguk. Entahlah.

Sejak ada Nana, sikap Baekhyun berubah 360°. Dia masih dengan member dia. Maksud aku dia taknak jauh dari aku. Nak bekepit je kerja dia. Kalau nak pergi studio...terpaksa kena pujuk. Tak sibuklah...malaslah...tapi malas tu memang ada sebab dia suka main dengan Nana. Kadang - kadang,tu pun boleh jadi alasan. Aku pun selalu sibuk tapi tak sesibuk dulu. Kalau aku kerja...dialah yang jaga Nana. Takpun dia bawa Nana pergi studio. Tapi aku suka bila dia utamakan keluarga dia. Sesibuk mana pun dia, dia tetap akan ingat keluarga dia.

Aku dan Baekhyun diam untuk beberapa ketika.
"Oppa okay ke? Kenapa oppa nampak macam lain je? " soalku untuk menghilangkan suasana yang senyap tadi.
"Thank you for being my wife." ujar Baekhyun menyebabkan aku keliru. Dah kenapa dia ni...sakit ke?

"Oppa ni dah kenapa...sakit ke?" soalku sambil meletakkan tangan pada dahinya. Baekhyun memberikan jelingan mautnya.
"Okay...okay... I'm just kidding." ujarku. Baekhyun tersenyum lalu menyambung ayatnya tadi.
"Thank you for always be with me...even you have to face it by yourself. And thank you for giving me our Nana. " Tanpa aku sedari,air mataku jatuh setelah Baekhyun mengungkapkan setiap kata - katanya itu. Sungguh ku terharu. Baekhyun memusing badanku supaya menghadapnya.
"Oppa...thank for being my husband." Baekhyun menyeka air mataku. "The one should be thankful is me. And I promise to you that I will take care of my family and give as much love to them." ujar Baekhyun lalu membawaku ke dalam pekukannya.
"Saranghae...Byun Baekhyun."
"Nado saranghae...my princess and please don't leave me...again."


Don't Leave Me...Where stories live. Discover now