Baekhyun P.O.V
Setibanya di rumah...
Aku mengangkat isteriku ala bridal style menuju ke biliknya.Pada waktu itu isteriku sedang tidur, mungkin sebab dia demam.Aku meletakkannya perlahan - lahan di atas katil lalu menyelimutinya.Sebelum aku melangkah keluar dari biliknya,
"Oppa turun bawah kejap sebab nak siapkan bubur untuk chagi. Chagi rehat sini tau,badan chagi masih lemah so chagi jangan banyak bergerak."bisikku di telinganya sebelum aku mencium dahinya untuk menuju ke dapur.
Your P.O.VAku merasakan ada seseorang sedang menyelimutiku.Aku cuba untuk membuka mataku namun aku merasa badanku lemah untuk membukanya.Selepas itu,aku merasa nafas seseorang yang sedang berbisik dengan ku dan suara orang itu amat ku kenali."Oppa nak turun bawah kejap sebab nak siapkan bubur untuk chagi.Chagi rehat sini tau,badan chagi masih lemah so chagi jangan banyak bergerak."ujarnya sebelum aku merasakan orang itu mencium dahi ku.Langkahnya semakin kurang kedengaran di telingaku.Aku cuba untuk membangunkan diri dalam posisi duduk.Suaranya tadi masih sayup - sayup kedengaran. Mengingat kembali suaranya membuatkan aku menjadi sebak.Air mataku menitis tanpa aku sedari."Selama ni...aku selalu buat jahat kat kau,benci kaulah... marah kaulah...tapi aku buat semua tu bersebab, bukan suka suka.Aku tau kau terpaksa dapat isteri macam aku sebab aku seksa kau tapi aku tak sanggup nak tengok kau seksa bila tengok aku nanti.Aku sayang kau BYUN BAEKHYUN.I'm already fall in love with you."ujar ku sambil membiarkan air mataku mengalir dengan laju.Aku memeluk lututku dan menangis sepuas - puasnya.
Author P.O.V
Setelah selesai menyiapkan bubur untuk isterinya...Baekhyun membawa bubur itu berserta ubat kepada isterinya.Setibanya Baekhyun di bilik itu...dia segera mendapatkan isterinya yang menangis itu.Diletakkannya makanan serta ubat itu tadi di atas meja bersebelahan dengan katil."Chagiya...waeyo?Why are you crying chagi? Please don't make me worry about you. "ujar Baekhyun risau sambil mengusap lembut rambut isterinya.Setelah mengenal pasti bahawa suara itu adalah milik suaminya, dia terus memeluk Baekhyun lalu menangis sepuas - puasnya dalam pelukan Baekhyun."Oppa...chagi minta maaf sebab selama ni chagi selalu layan oppa dengan kasar sampai chagi tak sedar yang oppa ni selalu ada dengan chagi bila chagi susah walaupun chagi tak suka oppa.Chagi tau yang oppa terpaksa kahwin dengan chagi sebab chagi selalu seksa perasaan oppa tapi chagi buat semua tu bersebab bukan suka suka. Chagi taknak oppa seksa bila tengok chagi nanti.Sebab tu chagi selalu jauhkan diri dari oppa sebab chagi taknak oppa suka chagi...oppa cinta chagi, chagi taknak semua tu tapi bila chagi jauh dari oppa...chagi rasa semua benda tu. Oppa tau tak chagi tak sanggup jauh dari oppa... chagi taknak pisah dari oppa.Chagi sayang oppa.I'm fall in love with you BYUN BAEKHYUN.Chagi... "
Chup!
Baekhyun segera menghentikan kata - kata isterinya dengan meletakkan bibirnya pada bibir lembut isterinya.Melihat tindakan mengejut Baekhyun itu, isterinya hanya mampu membatukan diri sambil air matanya masih mengalir."Apa chagi cakap ni...I'm marrying you because I love you.I want to take care of you.I want you to stay by my side.I know that you will not fall in love with me but I want you to know that I will always love you."ujar Baekhyun sambil menyeka air mata isterinya yang masih mengalir sebaik sahaja dia meleraikan ciuman tersebut.
"Oppa...I want you to stay with me forever.Chagi taknak jauh dari oppa. Chagi nak sentiasa ada dengan oppa."ujar isterinya lagi tapi kali ini dengan nada yang sebak.
"Shhh..."ujar Baekhyun sambil meletakkan jarinya pada bibir lembut isterinya."Okay...Okay...lepasni I will always be with you so don't cry okay.Please don't make me worry about you."sambung Baekhyun mengusap lembut rambut isterinya lalu membawa isterinya ke dalam pelukan Baekhyun."Oppa...."hanya itu sahaja yang mampu diungkapkan oleh isterinya sambil mengalirkan air matanya dengan deras lagi.