Make a new memory...☺

24 1 0
                                    

Setibanya Baekhyun di rumah, dia segera mencari isterinya

Baekhyun P.O.V

"Kenapa chagi ni tak angkat phone dari tadi."rasa risau ku semakin membuak - buak.Tak pernah selama ni dia buat macam ni.

Aku membuka pintu lalu menuju ke arah biliknya. Sebaik sahaja aku tiba di biliknya,aku tidak melihatnya di sana. Tapi mataku menangkap sesuatu yang menarik perhatianku.

"Phone ada tapi orangnya takde.Mana pula chagi ni pergi... Mesti chagi tak tau yang saya dah call dia banyak kali."ujarku sambil memeriksa phonenya.

Ketika aku menuju ke ruang tamu...aku melihat seseorang sedang tidur dengan nyenyak di atas sofa. Aku sempat melirik jam tanganku yang menunjukkan bahawa 15 minit sahaja lagi akan menunjukkan pukul 7 malam. Aku tak sampai hati nak kejutkan isteri aku yang sedang lena. Dalam 15 minit itulah aku memerhatikannya sehingga dia terbangun.

Author P. O. V

Isteri Baekhyun merasa seperti ada seseorang yang sedang memerhatikannya.

"Aarrgghh!!! Yah! Byun Baekhyun. Tak sayang nyawa ke? Kenapa oppa selalu kacau chagi? Tak boleh ke oppa kejutkan chagi dengan cara yang elok sikit . Ni tak...sanggup lagi dia hadap kita tidur.Berapa lama dah oppa hadap chagi tidur?
Soal isterinya sambil menggosok matanya setelah membaling bantal ke arah Baekhyun

"Yah! Chagiya. Sakitlah.Chagi tau tak,dah banyak kali oppa call chagi tapi chagi tak angkat.Bila oppa tengok chagi seronok tidur, taklah oppa kejutkan.15 minit oppa tunggu chagi bangun tau.

"Oh ya ke... "ujar isterinya yang masih berada dalam keadaan mengantuk sambil memeriksa phonenya.

"Yalah.Banyaknya missed call dari oppa.Mianhae oppa... Jeongmal mianhae.Tadi chagi buat kerja... "

"Sampai tertidur."celah Baekhyun."Kalau chagi tau yang chagi penat, kenapa paksa diri?"tegur Baekhyun dengan sedikit tegas.

"Tadi chagi bosan sangat lepas oppa keluar. Tak lama lepastu omma call chagi.Omma kata dia nak datang sini lusa."isteri Baekhyun hanya mampu menerangkan perkara yang sebenar kepada suaminya dengan menundukkan kepala untuk mengelakkan pandangan daripada wajah Baekhyun.

Baekhyun melepaskan keluhannya yang ringan setelah mendengar penjelasan tersebut.

"Oh macam tu ke...Eh! Baguslah kalau omma nak datang sini.Bolehlah omma temankan chagi kat sini bila oppa takde.Eh! Dahlah tu.Harini chagi tak payah masak. Kita makan kat luar nak tak?

"Nae.Tapi sebelum tu, oppa tak marah chagi ke sebab tak balas missed call oppa tadi...? "

"Taklah. Buat apa oppa nak marah chagi yang sentiasa bekerja keras untuk cari kebahagiaan oppa dengan chagi? Lagipun oppa tak tau yang chagi tinggalkan phone kat bilik.So,chagi anggaplah macam takde apa apa.But now, I want you to get ready before we go out."Baekhyun tersenyum sambil memerhatikan telatah isterinya itu.

____________skip this part__________

Your P. O. V

"Omma...rindunya kat omma."Aku segera memeluk omma ku sebaik sahaja aku buka pintu.

"Omma, jemputlah masuk."Aku mempelawa omma untuk masuk manakala Baekhyun membantu untuk membawa bagasi omma ke bilik Baekhyun.(waktu ni aku dah suruh laki untuk pindah ngan aku. Terpaksa jugalah aku suruh laki aku tu tidur sebilik ngan aku. 😔😔)

Aku segera menuju ke arah dapur setelah Baekhyun menyuruh ku untuk membantu omma di dapur

"Mak ai...banyaknya barang."tegur ku apabila melihat begitu banyak barang - barang yang dibeli.
"Omma nak masak semua ni ke?soal ku tidak percaya."Taklah. Omma nak jual.Mestilah omma nak masak.Alang - alang omma dah kat sini, omma belilah. Lagipun omma lama tak beli belah ngan menantu omma. Jadi apa salahnya. "omma menjelaskan dengan panjang lebar.Aku hanya mampu tersenyum melihat telatah omma ketika memberikan penjelasan.

"Yelah tu.Nanti tak habis, baru tau."Kali ini giliran aku pula untuk kenakan omma. "Dah... dah...daripada kamu kacau omma tapi tak tolong omma, baik kamu bagitau Baekhyun suruh dia datang sini kejap. "arah omma seperti sudah mengalah untuk dikenakan.

"Kalah buatlah cara kalah. Jangan nak tackle menantu sendiri.Awal - awal saya bagitau omma yang saya tak nak kongsi.Hahaha... "Aku mengelak dari 'tangan ketam omma'.

"Hei! Budak ni kan. Memang nak kena.Dahlah.Kalau omma asyik layan perangai kamu ni...sampai esok pun kita tak makan.Pergi panggil suami kamu."arahnya lalu meneruskan kerjanya sebentar tadi.

"Yelah."ujar ku lalu berhenti mengenakan omma.Aku menarik nafas dalam - dalam lalu...

"Oppa... Omma panggil suruh oppa turun bawah sini. "Aku menjerit dari bawah untuk panggil Baekhyun.Namun kelibat yang aku panggil itu tidak muncul. - muncul.Aku mencuba sekali lagi tapi omma sempat mencelah.

"Yah! Kalau kamu panggil macam tu pun...sampai esok Baekhyun tak turun - turun.Pergilah bilik atas sana. "tegur omma. Mungkin omma sakit telinga bila mendengar jeritan ku.

"Alaa...saya malaslah.Lagipun bilik tu jauh sangat.Nak naik tangga tu pun dah tak larat. "Rungut ku sambil membuat muka manja lalu menuju ke arah ruang tamu lalu merebahkan badanku di atas sofa.

"Suka hati kamulah.Tapi omma nak kamu ingat yang kamu ni dah kahwin. Tu suami kamu kat atas. Jangan ingat kamu tu masih nak omma suapkan."suara omma menasihati ku kedengaran sedikit tegas.

Pada waktu itu juga Baekhyun menuju ke arah dapur.

"Omma...chagi...Baek nak pergi studio sebab Suho hyung yang suruh."ujar Baekhyun setelah meneguk segelas minuman.

"Oh ye ke...Kalau macam tu, takpelah.Kamu balik lambat ke nanti."Baekhyun melirik jam di tanganya.
"Kira - kira pukul 6 nanti Baek baliklah. Kenapa ya?"soalnya pula. Mungkin disebabkan reaksi yang diberikan omma tadi kot.

"Omma cadang nak jemput kawan kamu makan malam dengan kita malam ni."

"Oh macam tu ke...patutlah omma beli banyak barang - barang. Rupanya nak buat kenduri."aku mula mengusik omma semula.

Baekhyun hanya ketawa melihat aku mengusik omma."Kalau dah macam tu, nanti saya bagitau diorang."ujar Baekhyun sebelum melangkah keluar.

"Sebelum Baek keluar, omma nak Baek nasihat sikit isteri tu. Suruh dia tolong omma kat sini. Dia tu dari tadi kat sini tapi tak tolong omma pun. "Mungkin omma geram dengan perangai aku, tu sebab omma report kat Baekhyun.

Melihat isyarat yang diberikan oleh Baekhyun, dengan malasnya aku menuju ke arah dapur.
"Yelah...yelah saya tolong.Kali ni saya buat betul - betul. "Ujar ku lalu membantu omma melakukan kerja yang lain.







































Don't Leave Me...Where stories live. Discover now