Saçlarımız bizim için çok değerlidir ve onlara bakmak gerçekten çok zordur.Bu yüzden bunlar için biraz fikir ve öneriler vericem.Umarım ki beğenirsiniz...
Yıpranmış saçlar için bakım maskesi : Saçlarınızı yıpranmış görüntüsünden kurtarmak için öncelikle beş damla miktarındaki badem yağını ve bir tam adet muzu, bir kabın içerisinde püre haline gelinceye kadar karıştırın. Daha sonra bu ürünü tüm saçınıza saç derinize masaj yaparak yedirin.Saçlarınızda on beş dakika beklettiğiniz bu maskeyi yıkama aşamasında suyla değil maden suyuyla durulayın. En son olarak da şampuanla saçlarınızı tamamen temizlemeniz mümkündür. Bu maskeyi haftada bir sefer yapmanız saçlarınızı ciddi anlamda onarabilecektir.
Saçları nemlendirici yumurtalı bakım maskesi : Eğer saçlarınız uzunsa iki adet yumurtayla, normal boylardaysa sadece bir yumurtayla yapacağınız yumurtalı bakım maskesi için yapmanız gereken tek şey yumurtayı ya da yumurtaları bir kabın içerisine hızlıca çırptıktan sonra saç derinize sürmeniz gerekliliğidir.Kabın dibinde kalan ürünleri de saç uçlarınıza uyguladıktan sonra 25 dakika gibi bir süreçte bu ürünü saçınızda bekletmeniz önerilir. Tabi bu uygulamayı yapmadan önce en önemli koşul saçlarınızın nemli bir yapıda olmasıdır. Temizleme aşamasına gelindiğinde ise ılık su ve az miktarda şampuan kullanılması gerekmektedir. Her hafta 1 sefer yapılacak yumurta maskesi sonrasında saçlarınız parlayacak ve olması gereken neme kavuşacaktır.
Dökülen saçlar için lavantalı bakım maskesi : Üç buçuk su bardağı miktarındaki kaynamış suya ek olarak 50 gram miktarındaki lavantayı ekleyerek bu karışımı demlenmeye bırakın.
Demlendiğinden emin olduğunuzda ılımış bir halde olan malzemeyi süzerek elinizde kalan lavantalı suyla saçlarınızı güzelce yıkayın. Bu işlem sonrasında yarım saat bir süreyle saçlarınızı o şekilde beklettikten sonra suyla durulayabilirsiniz.
Kuru saçlar için bal maskesi : Çok sertleşmiş ve kurumuş yapıdaki saçlar için yapılabilecek en güzel uygulama, saçlara bal maskesi yapılmasıdır. İki yemek kaşığı zeytinyağıyla birlikte bir yemek kaşığı balı bir kasede karıştırarak kıvamlı hale getirdikten sonra hem saçınıza hem de saç derinize bu malzemeyi uygulamanız gerekmektedir.Yarım saatlik bir süreç geçirdikten sonra hafif yapıdaki bir şampuanla saçlarınızı yıkayarak işlemi bitirebilirsiniz. Eğer saçlarınızın aşırı derecede kuru ve sert olduğunu düşünüyorsanız bu maskeyi haftada iki kez tekrarlayabilirsiniz.Yağlı saçlar için mayonez maskesi : Saçlarındaki yağlanma probleminden şikayet eden bireylerin bir çay bardağı miktarındaki mayonezi bir kaba koyduktan sonra üzerine bir yemek kaşığı miktarında elma sirkesi eklemeleri ve bu malzemeleri iyice karıştırarak tüm saçlarına ve saç derilerine uygulaması gerekmektedir. Yarım saat beklenildikten sonra saçları ılık suyla yıkamak yeterli olacaktır. Yağlanma sorununun giderilmesi adına bu uygulamanın haftada bir kez yapılması yeterlidir.
Umarım saç bakım tavsiyelerini beğenirsiniz.Denemenizi ve yorumlarınızı bekliyorum...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Moda Kristali
Randommoda,kombin,tarz,oje trendleri,saç trendleri her şey bu kitapta...