[JIMIN POV]" remember me, sweetheart? "
Aku tersenyum melihat muka Taerin yang sudah mula cuak apabila aku mendekatkan diri dengannya.
" k-kau nie bukan ke oran-- "
" yep. Terkejut ke tengok saya? " aku tersenyum nakal.
" m-mana ada " Taerin memandang tempat lain dari bertembung mata dengan aku. Malu mungkin.
" eh jap jap korang dah kenal ke? " soal Taehyung yang memandang pelik kat kami berdua.
Baru je Taerin nak cakap, aku sudah memotongnya sambil memeluk bahunya.
" mestilah sudah. Kan sayang? "
" sayang abah kau! " dengan itu kepala aku ditolak oleh Taerin.
Taerin melepaskan tanganku yang memeluk bahunya lalu berjalan masuk ke taman tema tanpa menunggu yang lain.
Lepas Taerin dah masuk ke taman tema, semua terus serbu aku.
" ape hubungan kau dengan adik aku ha? "
" kau dengan Taerin tu ade pape ke? "
" sayang? Awek kau ke tu? "
" dah ade awek tak bagitau kitorang ye kau! "
" fuyoo Jimin hyung dah maju ah "Then ...
" saja nak nyebuk kat sini sebab semua nak tanya " kata Yoongi sambil tunjuk muka malas dia tu. Eiii kecik besar kecik besar je aku tengok dia nie.
Aku tersengih sambil menggaru kepalaku.
" kitorang takde pape pun cuma ... Aku suka Taerin "
" tapi dia tak suka kat aku .. humm "
Aku menayangkan muka sedih. Humm nak hug boleh? Ade yang sudi nak hug titew tak?
" sedihnya kau bro " Namjoon menepuk perlahan bahuku.
" okay takpe kitorang akan tolong kau dapatkan si Taerin tu. Amacam? " kata Taehyung dengan semangatnya.
" excuse me? Kitorang? Sorry aku tak nak terlibat dalam hal ini. Okay cawww! "
Yoongi berlari masuk ke dalam taman tema dan meninggalkan kami yang masih tercengang lagi.
" eh siot betul mamat gula tu " kata Hoseok
" dah kau abaikan je si Yoongi tu. So kau nak tak kitorang tolong kau nie? " kata Jin yang sudah berada di sebelahku.
" mestilah nak! " aku menganggukkan kepala dengan terujanya.
" okay seka-- "
" dari tadi kita kat sini je .. Bila nak masuk nie hyung? Penat lah Kook tunggu " adu Jungkook sambil membuat muka sedih.
Eii nasib comel. Kalau tak dah lama aku campak kat longkang sana tu.
" ha yelah yelah. Jom baby kita masuk sekarang "
Taehyung menarik tangan Jungkook lalu berjalan masuk ke taman tema. Yang lain hanya mengekori mereka dari belakang. Masuk saja ke taman tema, mata kami melilau mencari kelibat Taerin dan Yoongi.
Sempat jugak aku mengusya awek-- ha ha ha gurau jelah. Saya setia sama yitu Taerin saja.
Dan akhirnya mataku tertumpu kepada kelibat seorang gadis yang sedang duduk di bangku seorang diri. Ya, itu adalah Taerin.
" weh korang pergi lah dulu. Aku nak gie tandas jap "
" okay. Kitorang pergi cari Yoongi jap " kata Jin lalu mereka berlalu pergi.
YOU ARE READING
[✔️] INSTAGRAM | PJM
Rastgele+hatinya mula terusik apabila melihat gambar si 'dia' di instagram secara tidak sengaja.