d u a b e l a s

2.9K 258 117
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.




.

.

.

.


" s-saya— "

Semua ternanti-nanti jawapan daripada aku. Aku melepaskan keluhan. Baiklah aku dah buat keputusan.

" Park Jimin "

Dia memandang aku dengan pandangan berharap.

" saya— minta maaf. Saya terpaksa tolak " kataku dengan nada mendatar.

Terus berubah keruh air muka Jimin apabila mendengar jawapan daripada aku. Tetamu yang lain juga terkejut mendengar jawapan aku.

Jimin bangun daripada melutut dengan perlahan. Dia memandang sayu mukaku. Dapat aku lihat matanya yang sedikit bertakung dengan air mata dan bila-bila masa saja akan gugur.

" k-kenapa? Awak dah tak sayang saya lagi ke, sayang? Saya ada buat salah ke sampai awak buat saya macam nie? Tell me " suara Jimin kedengaran bergetar. Jimin mencapai tanganku lalu digenggam erat. Ditatap mataku dalam.

" a-awak benci saya ke sayang? Hiks hiks "  akhirnya air mata yang ditahannya gugur juga.

Aku tahan daripada mahu menangis. Aku tak boleh tahan lagi.Pantas dirangkul erat tubuh Jimin.

" janganlah menangis Jimin-ah. Saya gurau je tadi. Ingatkan nak main-main sikit tapi tak sangka boleh jadi macam nie. Mianhae " belakang badannya aku usap lembut. Cuba menenangkan Jimin.

Makin dipujuk, makin kuat si Jimin nie menangis. Eii aku tepuk juga mamat nie kang.

" a-awak jahat. Awak b-buat saya menangis hiks— " kata Jimin bersama esakan dan dia menyembamkan muka dekat bahuku. Manja.

" arraseo arraseo. Saya minta maaf okay? Tak mau lah menangis lagi. Malu kat orang "

Pelukan dileraikan. Aku mengusap air mata yang masih tersisa di pipi Jimin dan kemudian aku menghadiahkan senyuman manis bak abe gula kita.

Kedengaran suara orang mula berbisik-bisik. Ha mengumpat aku lah tu!

Jimin kembali melutut dan dia membuka kotak merah tersebut. Dia tersenyum sebelum meneruskan percakapannya.

" again. Kim Taerin, sudikah awak menjadi permaisuri di hati saya dan permaisuri kepada anak-anak kita? Awak tolak lagi, saya libas awak nanti "

" nae, saya sudi! " kataku dengan teruja lalu Jimin menyarungkan cincin tersebut di jari manisku. Jimin bangun dan terus dipelukku erat.

Tepukan yang gemuruh diberikan oleh para tetamu yang hadir. Tiba-tiba rasa femes pula HAHAHAH.

" thank you sayang " tak pasal-pasal pipiku menjadi mangsa ciuman hangat aum aum dia.

[✔️] INSTAGRAM | PJMWhere stories live. Discover now