bab 9

25.8K 186 1
                                    

Aktiviti kami masa honeymoon tu biasa-biasa je. Pagi tu dah berapa jam berendam dalam kolam, tengahhari tu keluar cari kedai makan yang sedap-sedap sekitar Janda Baik tu. Belah petang kami berendam sekali lagi di Pulau Santap, siap dengan sewa basikal acah-acah meronda kampung. Belah malam pula Haziq cadang nak bakar ayam acah-acah buat bbq. Tempat bbq tu memang sedia ada dah dekat setiap bilik. Cuma ayam or daging jelah kena prepare sendiri. Kalau nak suruh resort sediakan pun boleh, bayar lah tapi jangan nak merungutlah kalau mahal plus tak sedap ikut selera korang. So better beli sendiri ayam, bahan perap pastu perap sendiri.

Ayam beli sebelah je, gila ke nak beli seekor. Duduk berdua je, siapa punya hantu nak habiskan. Daging kambing pun sekeping je Haziq, tu pun tebal n lebar. Beli barang-barang tu semua dekat pasaraya dekat Bentong. Hmm lupa dah apa eh nama dia. Tf maybe. Haa murah gilos ualls barang kat sana, ((2012)) sekarang jangan tanyalah, mahai berhantu.

"Haziq, can i ask something.!"

"Ye sayang, kenapa ni, sejak bila husband u ni kaunter pertanyaan kene mintak izin dulu."

"Macam mana kalau i pregnant, semalam u punya kerja lah buang kat dalam. I baru lepas period je tau ari tu, dari tadi lagi i fikirkan benda ni. Takut tahu tak."

"Kita jumpa specialist nak? Kita buat family planner. U kena ambil ubatlah. Sebab tak akan dalam masa dua tahun ni i kena pakai kondom je. Jenuhlah nak beli.!"

"Seriuslah, kalau ambik ubat tu memang komferm tak akan pregnant."

"Komferm sayang, kakak i pun buat jugak. Memang dia mengandung ikut plan dia dengan doktor tu.!"

"Tak effect kat i ke nanti ubat tu, sebab kena consume ubat untuk dua tahun kot. Bahaya lah.!"

"In Sha Allah sayang, look kita terpaksa Hanis. Terpaksa buat semua ni. U, actually i pun tak sanggup nak tengok u consume ubat tu untuk jangka masa yang lama tu. Tapi ni untuk masa depan u and maruah family kita jugak. So, ni dah keputusan kita sayang, u apa je risiko kita kena hadap bersama key."

"Okey, nantilah balik KL kita fikirkan okey."

"Ye sayang, macam-macam kita kena fikir lepas ni. Balik KL nanti kena daftar pernikahan kita pulak, bahaya jugak just ada surat nikah dari Songkhla tu je. Buatnya orang serbu rumah i nanti, tak pasal je kena bebel."

"Okey je, lagipun i tengah free sekarang. Boleh je nak uruskan semua tu."

Tamatlah episod kami berbulan madu di Janda Baik, bolehlah nak kata seronok tu. Kira tak rugi pun bayar mahal. Memang layanan diaorang terbaik. Terutamanya layanan Encik Haziq Firdaus lah kot. Hihihi.

Balik semula ke Kuala Lumpur, aku kembali ke rumah sewa kami. Kawan-kawan yang lain ada yang terbang balik bercuti di kampung, ada yang masih stay lagi walaupun dah habis paper. Tunggu apa lagi, tunggu pakwe depa lah tak habis exam lagi. Sanggup sangat kan. Yang sekarang betul-betul stres hanyalah Fatin. Yelah, dia sorang je tak habis paper lagi. Tu lah namanya senior tapi ada hati nak kawan dengan adik-adik. Kan tak sama habis paper. Bila orang lain dah bersuka ria depan tv merayap sana sini, kau memerap dalam bilik ngadap buku tebal, ngadap past year paper, ngadap slide lecture bagi ngadap note yang kau acah" salin masa kelas. Haaa hadap semua tu, aku dah tak sanggup dah nak hadap. Sumpah rasa nak mati, cehh xde lah nak mati sangat, just kadang-kadang rasa give up gila nak habiskan degree. Tu pun babah still pujuk juga aku sambung master pulak. Memang tak dah lah, baik aku kawin pastu aku jaga laki aku, pastu aku beranak anak untuk dia. Eh! Kau bukan dah kahwin ke Hanis. Hihihi.

"Kau macam mana weh honeymoon, best ke tak.?" Soal Kila.

"Best la bodoh, tempat tu best gila kot. Eh nanti cuti bosan-bosan kita pergi sana nak. Sumpah relax nak mampos."

ISTERI DARI THAILANDWhere stories live. Discover now