2

2.6K 84 1
                                    

Ik kijk hem aan en loop alvast verder. Tim gaat naast me lopen. 'Waarom huilde je?' Vraagt Tim. Ik kijk naar de grond. 'Je hoeft het niet te vertellen hoor, als je dat niet wilt.' Ik schud mijn hoofd. 'Nee, ik moet erover kunnen praten.' Zeg ik zacht en ik kijk in zijn helderblauwe ogen. 'Mijn beste vriendin had borstkanker, en precies een jaar geleden is ze overleden.' Zeg ik zacht en er rolt nog een traan over mijn wang. Ik kijk naar mijn voeten. Tim kijkt me medelevend aan. Dan komt er een glimp van herkenning op zijn gezicht. 'Ken ik jou niet ergens van.' Vraagt hij en kijkt me onderzoekend aan. 'Op welke school heb je gezeten?' Vraagt Tim. 'Tot groep 6, de Ellen school, na groep 6, de Martin Luther King school. Hoezo?' zeg ik en ik kijk hem aan. 'Ik heb ook op de Martin Luther King school gezeten. Jij zat in mijn klas.' Zegt hij en kijkt me glimlachend aan. Ik knik. 'Ja! Jij had altijd dat rode Adidas jasje aan!' Zeg ik grinnikend en ik ga dichter tegen hem aan lopen. Hij knikt. 'Ja, en jij had blond haar en je had bijna altijd iemand om je heen.' Ik grinnik en knik. Dan slaat Tim opeens een arm om me heen. Ik wordt rood. Eigenlijk voelt dat best goed. Dan hoor ik een bitchie stem achter me. 'Daar heb je Jasmijn weer. Ooh, ze heeft de nieuwe jongen. Hier, een uitnodiging voor mijn feest. Alleen voor de nieuwe, het zou een schande zijn als die nerd ook wilde komen.' Ik word weer rood van woede en wil doorlopen, maar Tim is al gestopt. 'En wie ben jij dan? Om haar zo te beledigen, op deze dag?' Zegt hij en hij draait zich om. Met nog steeds een arm om me heen. Ze kijkt ons dom aan en grinnikt als ze mijn gezicht ziet, helemaal rood en warm door de tranen. 'Ooh, dat is ook zo. Je vriendinnetje is vandaag een jaar dood. Ik had het al gehoord.' Zegt ze hard en loopt weg. Ik kruip dicht tegen Tim aan en hij slaat zijn armen om me heen. 'Trek er maar niks van aan. Er zijn altijd bitches op een school.' Ik knik.

'Zo.... School is afgelopen, wat wil je nu doen?' Vraagt Tim aan mij. Ik kijk even in zijn ogen en glimlach klein. 'Nou, ik wilde iets voor Elly doen. Een soort ere-dag houden, voor haar.' Zeg ik. Hij knikt begrijpend. 'Ja, dat snap ik. Alleen of?' Ik merkte dat hij me niet alleen wilde laten en ik glimlach. 'Je mag met me mee, als je wilt.' Zeg ik en ik kijk hem aan. Ik zie een blik van blijheid in zin ogen en knikt. 'Ik zou graag met je mee willen.' Zegt hij zacht en een beetje schor. Ik glimlach en geef hem een knuffel, dat deed ik al ongeveer de hele dag. 'Kom waar wachten we nog op?' Zeg ik en ik trek hem mee uit de school.

'Jasmijn, kijk!' Zegt Tim en hij komt naar me toe. 'Ik heb dit in een doos gevonden.' Ik kijk naar Tim, en dan het wat hij in zijn handen houdt. Ik zak bijna door mijn knieën. Het is een ketting met een klein Paars met geel hartje met het woord Best er in geschreven. Het was mijn kettinkje, Kim had de zelfde met Friends erop. Mijn hand gaat naar het kettinkje. ik pak het kettinkje. 'Ik was het kwijt, na de dood van Kim, was het opeens weg, wil je het bij me om doen?' Zeg ik tegen hem en ik geef het kettinkje aan Tim. Ik ga met mijn rug naar hem toe staan en pak mijn lange blonde haar vast zodat hij het sluitinkje kan vast maken. Hij doet het en ik ga met mijn gezicht naar hem toe staan. Hij kijkt naar mijn lippen en dan naar mijn ogen, ik kijk in zijn ogen. Dan hoor ik iemand de trap oplopen en ik loop snel naar een doos toe. 'Jasmijn, Tim, ik heb wat cola en popcorn.' Zegt mijn moeder en ze komt mijn kant oplopen. Ik straal helemaal. Ze kijkt me onderzoekend aan. 'Mam, Tim heeft wat gevonden.' Zeg ik en ik wijs op mijn ketting. Ze glimlacht. 'De ketting, jullie hadden zo'n setje gekocht van jullie zakgeld. Zo'n 3-4 jaar geleden.' Fluistert ze.

Tim mag blijven slapen, omdat ik deze nacht niet alleen aan kan, en dat weet hij. Ik heb een erg ruim bed, dus mijn moeder vertrouwt Tim genoeg om hem daar te laten slapen. 'Slaap lekker.' Zeg ik slaperig en ik kruip tegen Tim aan. 'Slaap lekker.'

Droom:

'Jasmijn!' Ik hoor Tim wazig mijn naam schreeuwen. 'Spreid je vleugels, wees vrij' Hoor ik een hele bekende stem zeggen, Kim. Ik draai me om en zie haar staan. 'Spreid je vleugels, wees vrij.' zegt ze steeds. Dan hoor ik Tim roepen. 'Luister niet naar haar, ze brengt je naar het verkeerde pad!' Ik draai me weer om en zie Tim staan. Hij pakt mijn hand, Kim pakt mijn hand ook. 'Jasmijn, Jasmijn, Jasmijn!'

'Jasmijn, word wakker! Je hebt een nachtmerrie.' Hoor ik Tim zeggen. Ik open mijn ogen en kijk recht in zijn bezorgde ogen. 'Waar droomde je over?' Vraagt Tim. 'Over Kim.' Zeg ik en kijk hem aan. 'Oh, het spijt me voor je.' Zegt Tim, ik knik. 'Ga maar weer slapen.' zegt Tim. Ik knik en nestel me in zijn armen. Dan begin ik aan een droomloze slaap.

My DestinyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu