Bona mula hilang sabar dengan perangai Doyeon yang pada mulanya menghina dirinya, menculik kakaknya, cuba menembak teman lelakinya dan akhir sekali menyebabkan kematian bapa kandungnya."Bona berhenti! Kalau awak tembak dia, awak akan masuk penjara dan kita tak dapat hidup bersama" jerit Moonbin. Bona masih mengacukan pistol pada Doyeon. Dia tidak mampu menahan perasaan amarahnya. Moonbin mendapatkan Bona dan terus memeluknya erat. Pistol yang dipegang Bona jatuh ke bumi. "Rocky, Jinjin, tangkap Doyeon. Jangan lepaskan dia" arah Seola. Seola pula menghubungi pihak polis. Tidak lama kemudian pihak polis pun tiba. Doyeon ditangkap atas pelbagai tuduhan jenayah. Mama Doyeon pula menjadi gila apabila mendapat tahu suami barunya dibunuh oleh anak kandungnya sendiri dan anak kandungnya pula dimasukkan ke penjara. Tidak lama selepas itu, dia dihantar ke wad mental.
Seola dan Bona pula masih tidak dapat melupakan kejadian hitam itu tetapi mereka tetap bersyukur dapat bertemu dengan bapa mereka buat kali terakhir. Moonbin masih menjadi pengawal peribadi kepada Bona. Dia menemani Bona ke mana sahaja sehinggalah Bona dapat menyiapkan novel pertamanya. Sebulan kemudian, Bona mendapat satu berita gembira. Karya novelnya diterima dan pihak syarikat penerbitan majalah dan novel bersetuju untuk menerbitkan novelnya yang bertajuk No One Like You (NOLY). Ternyata novel debutnya mendapat sambutan hangat dan nama Bona semakin dikenali. Pada satu hari, Seola dan Bona ingin pergi bercuti dan memberikan masa untuk Moonbin berehat. Bona menghadiahkan novel NOLY kepada Moonbin. Dia ingin Moonbin membaca novel itu sehingga habis kerana dia yakin Moonbin pasti menyukai novel itu. "Baca sampai habis tau! I love you! Bye!" Bona dan Seola pun bertolak.
YOU ARE READING
No One Like You [Malay FF]
FanfictionMoonbin yang berasal daripada keluarga sederhana diupah menjadi pengawal peribadi kepada Bona yang berasal daripada keluarga berada. Luaran Bona memang kelihatan normal tetapi dia mempunyai masalah pertuturan yang teruk. Dia tidak dapat bercakap den...