Gila

873 107 22
                                    

Warning!!! Bab ni agak kotor. A/n describe psal Sehun koyakkan badan Lay. So, yeah... agak kotor dan mungkin jgk agak keterlaluan. Tapi ni kan horror story.. biasa la kan? Erk 😓

"Aku.. tak ada buat la. Aku cari aje." Xiumin tersengih paksa sambil menggaru kepala.

"Betul hyung tak rancang apa-apa ni?" Tanya D.O bersungguh-sungguh.

"Ya. Aku sumpah la. Aku cari aje dalam internet. Tak ada niat nak buat pun." Keluh Xiumin sambil matanya melilau menatap wajah ragu-ragu Chanyeol dan D.O.

"Ok la. Kita teruskan benda ni." Ujar Chanyeol. Dia fokuskan semula perhatiannya terhadap buku itu.

"Chanyeol.. cuba kau translate perkataan ni. Aku rasa tak sedap hati. Dari tadi lagi aku asyik pandang perkataan ni." Xiumin menunjukkan suatu perkataan yang sudah banyak kali dilihat dalam buku. Setiap muka surat pasti terselit perkataan itu. Chanyeol mengangguk lalu mula mencari satu-persatu huruf.

"Entah la hyung. Aku cuba tukar satu persatu, keluar perkataan 'ketua'. Apa maksudnya?" Tanya Chanyeol tidak puas hati. Dia cuba cari maksud perkataan di sebelah 'ketua' itu.

"Aku pun tak faham. Kalau ketua, maksudnya pelaku ke?" Xiumin mengurut kepalanya dengan tangan kiri. Cuba mengingati semula apa yang dibaca. Sudah lama dia tidak baca tentang perkara itu, ada banyak perkara yang lebih penting yang dia sudah lupa. Sesuatu yang teruk.

"Ketua yang bakal kau sanjung?" Chanyeol baca semula lalu memandang Xiumin. Dia kelihatan terpinga-pinga.

Xiumin hanya mampu mengangkat bahu tanda tidak tahu menyebabkan Chanyeol cuba perkataan lain pula.

"Penaklukan dunia."

"Kemusnahan dunia."

"Pengakhiran dunia."

"Apa semua ni?" Marah Chanyeol apabila beberapa perkataan dapat dicantumkan. Dia memegang kepala.

"Hyung.. ni bukan sekadar clone atau undur masa. Ni sudah masuk hal The End of the World." Chanyeol menggeleng kepalanya tidak percaya. Dan lagi teruk, dia sendiri terperangkap dengan rancangan ni. Siapa yang mahukan kemusnahan dunia?

"A-aku tak tahu. Semua ni kerja budak emo. Diorang impikan kemusnahan dunia ni." Xiumin menarik nafas. Fikirannya mula kembali pada hari pertama mereka di jeti untuk datang ke pulau ini. Ada member yang impikan benda ni? Walau sesiapun pelakunya, dia memang pandai buat naif depan semua orang. Hanya tinggal dia, Chanyeol, D.O , Sehun dan Lay.

"Semua ni gila." Keluh Chanyeol lalu menutup telefonnya. Buku yang tebal itu ditolak tepi. Buku itu terlalu banyak misteri yang sukar dibongkarkan.

"Kita nak buat apa sekarang?" Tanya Xiumin sebelum duduk di atas lantai bersama Chanyeol.

"Aku tak tahu. Yang penting, kita akan mati kalau tak keluar dari pulau ni. Dan..." Chanyeol diam sebentar sebelum menyambung kembali kata-katanya.

"Entah la. Aku rasa kalau orang yang buat ni berjaya cantumkan semua badan kita jadi satu, mungkin clone tu yang akan kawal dunia ni. Sebab tu buku tu ada sebutkan pasal kemusnahan dunia." Sambung Chanyeol resah.

"Selagi kita tak mati, semuanya akan jadi okay. Aku yakin!" Xiumin tunduk memandang lantai. Dia menghembuskan nafas yang ditahan.

"Jap- jap!" Chanyeol membelek gambar-gambar itu semua. Muka panik dan dahi yang berpeluh menambahkan debaran.

"Kenapa?" Tanya Xiumin tanpa memandang Chanyeol. Dia hanya merenung ke hadapan. Merasakan dirinya bakal mati di situ. Tiba-tiba dia juga tersedar sesuatu. Dia meliar ke arah sekelilingnya. Cuba fokus dalam keadaan gelap itu.

✔PulauWhere stories live. Discover now