Kepada readers yg tak faham apa yg brlaku pada Xiumin. Sebenarnya, a/n x thu part mna korang tak faham.
Macam ni, kan a/n ada bgitahu yg D.O kawal smua bnda. Jadi, macam Sehun jgak, badan Xiumin dikawal oleh D.O utk bunuh Chen. Xiumin dah xsedar apa-apa msa nak bunuh Chen. Macam D.O dah ambil alih badan Xiumin spenuhnya. Korang boleh baca balik chap Jangan Takut Lagi ataupun Gila.
Maaf la. A/n xbaguih sngt dlm pnerangan 😅 ada sesape nk tolong terangkan?
Sejak kebelakangan ini, a/n dah hilang semangat nk mnulis huhu 😢
Lgipun, a/n tngah buat plot2 utk crita romance (romantik komedi tpi yg Islamic sikit. Smestinya versi sentap). Mngkin akan dipublish pd bila-bila masa . Satu lagi horror yg true story punyer. Best dngar crita dri tuan dia, jdi A/n ambil inspirasi utk crita yg akan datang. Dan bukan fanfic.
Aish,, bnyk btol bnda brlaku. A/n xleh nk fokuskan pd crita ni ataupun yg BTS punya. Kadang2 boring jgk duk tulis bnda yg sama ni.
A/n akan brusaha jgk update sminggu skali klau blh.
___________________Disebabkan ni bukan update. Authornim bgi imagine punyer citerrr erk. Kmungkinan besar ada lawak hmbar sbb a/n mmang pminat tegar lawak hmbar. 😂
"Aku sukakan kau." D.O merenung ke dalam anak mataku. Tajam semacam matanya dan sentiasa terancam. Jika ditenung boleh mengakibatkan sakit jantung. Aduh!
"Ta-tapi.. tapi aku milik Xiumin. Aku dengan Xiumin bercinta." Aku cuba menarik tanganku dari pegangannya namun D.O makin mengetatkan pegangan.
"Cukup la! Aku dah dengar semua dari Xiumin." D.O mengeluh. Dia menarik aku dekat dengannya. D.O jangan dekat sangat ~ Kang ada yang pitam kegembiraan kat sini, kau juga yang salah.
"X-Xiumin cakap apa?"
"Xiumin bagitahu aku yang kau dengan dia tak ada apa-apa pun. Korang berlakon aje." Kali ni D.O tersenyum pula. Semanis madu satansoo version. Lebih kurang jugak la. Ni orang panggil sengihan keji. Tapi tak apa, aku suka ~
"Jadi.. Xiumin dah bongkarkan, ya." Aku tersenyum pahit. Walaupun dalam otak sekarang, aku sudah menyanyi lagu Big Bang Still Alive. Im still alive Gurls!
"Aku sukakan kau. Please, terima aku. Aku dah lama simpan perasaan ni. Dan.. aku tahu kau suka aku." D.O menarik aku lebih dekat dengannya. Aku! Aku dah tak tahan lagi! Berani kau goda aku Satansoo!
"Kyung Soo, aku pun dah lama sukakan kau. Sejak hari pertama aku tengok kau nyanyi lagu Wolf dalam Music Bank---"
"Cut! Oi pompuan! Jangan tambah dialog sendiri." Authornim a.k.a pengarah drama Kau Perasan Je Lebih yang bakal disiarkan itu menjerit kemarahan.
"Maafkan saya semua." Aku mengeluh. Aku tunduk memohon maaf kepada staff.
"Awak kena fokus tau. Kita tengah berlakon ni. Fighting!" D.O tersenyum sebelum kembali kepada posisi asal.
"Okay, ready. Camera Roll anddddd Action!" Authornim menjerit lagi.
"Aku sukakan kau." D.O masuk balik dialog itu.
'Apa salah aku?' Aku menangis berlatar belakangkan lagu Aimantino.
_________________Aku pergi ke mall hari ni. Shopping apa yang patut. Last-last aku jumpa kedai baju yang cantik. Apa lagi, aku cuba la.
Aku terus pakai.
"Cantik akak pakai baju tu. Sesuai betul." Penjaga butik tu memuji aku semasa aku tengah posing ala orang sakit pinggang kat depan cermin. Apa lagi, kembang bermangkuk-mangkuk aku dibuatnya. Aku berjalan pun terasa macam mendongak langit. Bangga gila.
"Hey si cantik!" Seorang lelaki yang kacak iaitu Suho melambai ke arah aku. Betul ke ni? Aku pandang ke belakang. Tak ada orang pulak.
Eh, tak sangka pakai baju ni pun sampai boleh buat Suho sangkut dengan aku.
Aku senyum balik selebar yang mungkin. Kemungkinan besar orang tengok pun takut. Aku lambai balik. Tak nak la Suho kata aku sombong pulak. Bukan main dia turunkan ego nak puji perempuan cantik macam aku ni. Hah!
Member yang mengikut di belakang Suho dah buat muka frust. Masam mencuka. Mungkin dengki sebab Suho aje sempat tegur aku ni. Haa, bertuahnya!
"Ala, cantik gila ni!!" Jerit Suho sambil berlari anak mendekati aku. Makin dekat dan dekat. Dan melintasi aku. Eh?
Suho sudah berada di belakang kau. Dia langsung tak sedar aku yang tersengih plus melambai-lambai dah macam patung pun ada.
"Hyung ni memalukan." Komen Sehun sambil menutup mukanya apabila Suho duk memuji patung di belakang aku yang memakai gaun. Terkaku aku dibuatnya. Tangan pun duk dalam posisi melambai tadi.
"Wow! Patung lagi. High five!" Chanyeol meng-high five tangan yang yang berada di udara tu.
"Lucu muka dia!" Baekhyun ketawa sebelum turut meng-high five jugak.
Dilema pulak. Nak menangis sebab dilayan macam patung ke nak gembira sebab Chanyeol dan Baekhyun tepuk tangan.
_______
YOU ARE READING
✔Pulau
Mystery / ThrillerEXO HORROR FANFIC "Apa maksud kau semua ni!? Siapa yang buat semua n--!" Suho terbeliak. Badannya terasa tersiat-siat dari belakang sehingga ke perut. Mulut Suho ternganga akibat terkejut. Dia tidak dapat bergerak kerana terlalu sakit. "Tch! Aku bar...