Chap 10

1K 74 3
                                    

Aku membuka mataku dengan perlahan..

"Yah..Hiks!Mark!"Aku memeluk Mark seerat mungkin..

"Shhh.."

"Tadi!Ada hantuu!!Huu..Hiks!"

"Ermmmm..Shhh dah..Jgn nangis.." Pujuk Mark..

"Dia nak makan saya!Huu..Hiks!saya tak nak!Saya nak balik rumah!"Aku melepaskan pelukan tu dengan laju..

"Andwae!Errmm..Sebenarnya hantu tu ....Saya"

"Nae??Tapi!Bilik saya berkunci lah!"Mark ni..Agak²lah nak menipu..

'Tapi kan kalau kena kunci cam na Mark boleh masuk?!'

"Ermmm..Ha!Kunci penduakan ada!" Mark mengangkat tangan kanan nya setinggi yg mungkin..

"Mark!Bushuk!lah!"Aku menutup hidung ku dengan muka geli..

"Nae?!Yah!"

"Ah..Ahahahhahahaha!!ANDWAE!!!" Teka ape dia buat..

Dia tengah geletek aku..Aishh!!

"MARKK!!khojja!!"Aku menendang Mark yg tengah syok mengeletek kedua belah kaki aku..

"Shireo!"

"Pftt!!Wahai anak kambing sekalian!Makan malam dah siap"

Aku dengan Mark berdiri selepas melihat Jackson memandang kitorang dengan muka selamber..

"Aa?Ermm Khajja!!"Aku berlari kesebelah Jackson sambil memeluk lengannya..

"Tunggulah saya!"Mark menyusul disebelahku sambil menarik tangan kiriku..

"Jackson..Kau pergi panggil yg lain aku nak jalan ngan Bella.."Kata Mark selamber..

"Owh!Okay!!Bye²Queen and King!" Aku dah bagi muka minta penampar kat Jackson..

"Ee!Bell peliklah!Semenjak dua hari ni ramai yg panggil bell ni Queen!"Bebel ku kearah Mark..

"Dah Takdir Bell nak buat cam ne?Syukur tau!Yg Mark ni still menunggu hati Bell datang masuk ke dalam hati Mark.."Mark membuat muka yg penuh dengan ketulusan..

"Yah BYUNtae!Jangan Haraplah yg Bella masuk kat dalam hati awak!Nak tau kenapa??"Aku menjongket kan mataku berulang kali..

"Wae??"Mark memandang aku dengan muka tak puas hati..

"Sebab yg pertama:Saya Hodoh!
Sebab yg kedua:Saya Bodoh!
Sebab yg ketiga:Saya Miskin!
Sebab yg keempat:Saya hiNA!
Dan sebab yg terakhir:Saya pembawa ma-"

Mark mengangkat jari telunjuknya dan meletakkan jari nya dibibirku lembut..

"Jangan cakap macam tu..Awak bukan macam yg disebutkan tadi!Awak Yeopo!Awak pandai!Awak tak miskin!Awak tak Hina!Dan yg paling pasti awak bukan Pembawa Malang!Awak je yg fikir benda macam tu!Dah!Jom kita pergi.."Mark menarik tanganku dengan lembut..

Aku yg tadinya kaku ikut bergerak ke kiri dan ke kanan ke senon dan ke senin!

Makan malam penuh dengan gelak tawa..

"Hahaha!Lawak ah muka kau tadi yugeom!"

"Ahahaha!!Macam berok!"

"Pftt..Hahahha!Tulah sape suruh belagak!Kan dah jatuh tangga!Ahahaha!"

Hmm kalaulah fam bell ada kat sini mesti best..

'Hmm..Sape Ahjushi tadi tu eh??Macam kenal je cara dia tengok Bell..Tapi kenapa bell tak ingat apa² eh??'Aku bermonolog sendiri..

Tiba² kebisingan tadi menjadi senyap..Aku memandang satu²wajah lelaki korea terakhir disekeliling aku..

Semua memandang aku dengan kaku.. Wae?!

Vamfire?! S1(COMPLETE)Where stories live. Discover now