Treot(kaa'ba Aravh)

16 2 0
                                    

** Web üzerinden hazırlanan bir rpg oyunu için tasarladığım kültürlerden bir tanesi***  

  Kunat'irin adasında yaşayan Treotlar, cesur güçlü ve üstün yapılarıyla insanlarınkarşılaştığı ilk tür olarak bilinirler. Tanrı Alakhelsi tarafındanyaratıldıktan sonra güçlenmeye devam etmiş, en sonunda ise başlarına gelenolaylar sonucunda tarihleri ortadan ikiye bölünmüştür. Mak'vat öncesi (MV) veMak'vat sonrası (ML) olarak isimlendirilen Treot tarihinin her iki parçasındafarklı görünmüş, farklı bir ırk gibi olmuşlardır. 

Mak'vat V'alekhasii

    İlk yaratıldıkları orijinal zamanlarında, çok vahşi topraklarda yaşıyorlardı. Bu yüzden hayatta kalmak onlar için en büyük öncelik olmuştu. Ne bir ev yapmayı biliyorlardı, ne de düzgün bir kültürel şemaları vardı. En önemli olarak cinsiyetleri yoktu. Tanrıları onları tek tek yaratıyordu. Bu pek pratik olmasa da her Treot üyesini oldukça güçlü ve doğa üstü bir varlık haline getiriyordu. Tabi bu durum sonsuza kadar dayanmadı. Doğada yaşadıkları bu süre boyunca rakipleri değişti, kendilerini avlayan avcılar değişti, V'Alekhasii'nin de değişmesi kaçınılmazdı. Ayrılmadan sonra Kadınlar ve erkekler V'alekhasii'den ayrı yaşamaya başladılar. Birbirleriyle çok az iletişime geçiyorlardı. V'alekhasii ise onları pek rahatsız etmiyordu. Yaşadıkları vahşi topraklar, her zaman vahşi olarak kalacaktı. V'alekhasii de yavaşça toprak ile tarihe karışacaktı. Güçlü, cesur bir tür için barışçıl bir sondu bu. Bunu hak etmişlerdi. Bir V'alekhasii öldüğünde kadınlar cesedi saklarlar. Onları diğer türe verirler. diğer tür onlar ile ilgilenir. Ölümden sonrası için cesedi ıslak yapraklar ve süngerler ile silerler, en sevdiği silahı keskinleştirir ve tamir ederler, saçlarını düzeltirler ve en son yatağını hazırlarlar. Sonrasında ise bir seremoni ile onu diğer yoldaşlarının yanına, yeraltı mezarlığına gömerler.

Mak'vat L'atishall Pahnem

   Yeni devir büyük bir dedikodu ile başladı. Tanrıları Alakhelsi onları terkettiğini, hatta bazıları onun öldüğünü söylediler. Ama bunda gerçeklik payı olduğunu hesaba katan pek kimse yoktu. Tanrıları ölmemişti. Ama Treotlara olan ilgisini kaybetmişti. Tabi yakarışları sonucunda da onlara son bir hediye olarak ilk Pahnem'i yarattı. Pahnem, Treot türünün ilk dişisinin adıydı. Geri kalan kadın ırkının da adı bu olacaktı. Orjinal V'alekhasii cinsiyetsiz olduğu için ilk cinsiyetli olanın nasıl çıktığı bilinmiyor. Ama şu anki tüm ırkın devamı tamamen yaşanan o bilinmeyen olay ile gerçekleştiği varsayılıyor. " Pahnem çok güzeldi. Gümüş rengi saçları yeni dikilmiş beyaz bir perde gibi örtüyordu yüzünü. Gözleri, erimiş bir zümrüt taşı gibi yemyeşil parlıyordu yüzünde. kıvrımlı dudakları ve ince kaşları, en ruhsuz erkeği bile oracıkta eritebilirdi. Pahnem, çok güzeldi." Bir insanın ağzından ilk Treot kadını. Tabi yüzyıllar içerisinde Pahnem türü değişti ve çevresine uyum sağladı. Kimileri güçlü ve iri bir savaşçı haline geldi. Kimileri ise kıvrak ve zeki. Ama saklı bir yerlerde, değerli bir elmas gibi saklanan saf Pahnemler hala vardı.  Üremeylebirlikte yeni doğan Treotlar diğerlerinden farklıydı. Daha zekilerdi. Ayrıcasadece hayatta kalmıyorlardı. Bulundukları bölgeye yerleşiyor ve taştan evleryapıyorlardı. Demir kazanlarda yemekler pişiriyorlardı. Zamanla, diyara yepyenibir bakış açısı getirdiler. Sert, vahşi dünyayı evcilleştiler. Cennetten birbahçe haline getirdiler. Bu cennetin adı Tarwa calen oldu.

Arashan Vallem

Dört büyük büyücü olan Arashan Vallem, tüm Treotların temsilcisi ve yöneticisidir. Her biri, farklı görevleri simgeler ve bu doğrultuda karar verirler. Bu kararlar ise basit element kavramları ile simgelenirler.

-Lim(su) : Taklit ve empati, yeni görüş açıları, Özgürlük, kazançlar ve kayıplar(denge). Su elementini temsil eden büyücü, her zaman bu konuları göz önünde bulunur ve ona göre doğru kişiliği olan kişiler seçilir. Lim çoğu zaman kendi halkı ile konuşur ve onların fikirlerini alır.

-Lacha(ateş) : Motive etmek, Hırs ve öfke, Kişisel Kurallar, Güç ve kontrol, Yetenek. Ateş, her zaman kaybedicek bir şeyi yokmuş gibi hareket eder. Ama aynı zamanda umuttur. Diğer insanlara halkına umut verir. Lim'in aksine halkla pek konuşmaz ve zayıflık göstermemesi oldukça önemlidir.

Amar(Toprak) : Görev, Düzen, Çoğalma ve adapte olma, Dostluk, boyun eğme ve baş kaldırı. Toprağın görevi tüm işlerin düzenli gitmesini sağlamaktır. ikincil görevi ise halkın hayatta kalmasını ve iyi bir yaşam geçirebilmesini sağlamaktır.

Gwelu(Hava) : Gelişim, Başarı, Adalet ve intikam, Hedef ve odaklanma. Gwelu, her zaman zengin yönetici diye geçmiştir. Diğerlerinin yanında daha yetkisiz gibi görünse de Ateş'in ordusuna silah verecek olan, Toprağın halkının doyması için onlara yerden yemek çıkarmayı öğretecek olan Havadır.

Belli dönemlerde belli yöneticiler daha ön planda olmuştur. Her biri kendi görevini yapmıştır. Ne fazlasını, ne de azını. Bunun için eğitim görmüş, bunun için yaşamışlardır. Hayatlarının en büyük amacı sadece bundan ibarettir. " Fahar an Ben masil " Tek bir yönetim " Lah an Arashan Vallim " onlarca bir yüreğim(iz) " Sözü tüm yönetim zincirini bir arada tutan tek cümledir.


** Web üzerinden hazırlanan bir rpg oyunu için tasarladığım kültürlerden bir tanesi***

Hayaller MüzesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin