Güneşimizin Gazabını annemin çığlıklarında gördüm.
Büyük yargı kürsüsünde annemin derisi güneşin tüm sıcaklığı ile kızarırken, akciğerlerindeki tüm hava boşalana kadar çığlık atarken aklımda tek bir şey vardı. Hak etmişti.
Rehberler beni güneşin temsilcisi olarak seçmişti. Ben de bir rehber olacak ve herkese onun yüceliğini ve gücünü tanıtacak, inanmalarını sağlayacaktım.
Ama annem bana izin vermemişti. Benim gerçeği başkalarına taşımamı istemiyordu. Oradaki yalancılar tarafından kandırılıp öldürüleceğimi söylüyordu. Uzun süre kavga ettik. Sonunda beni odama kapattı. Bütün kutsal saçmalıkları aklımdan çıkarana kadar dışarı bırakmayacağını söyledi.
Herkesin bildiği gerçekler nasıl saçmalık olabilirdi ?
Odamdan çıkabilmek için çok uğraştım. Ama kapının önünü dolapla kapatmıştı. Onun dediğini yapmaktan başka bir çarem kalmamıştı. İnanmıyormuşum, dediklerinde haklıymış gibi yapmak zorunda kalmıştım. Başta işe yaramamıştı ama zamanla beni dışarı çıkarttı. Üstelik içeri kapatan kendisi değilmiş gibi sarıldı.
Serbest kaldığımda yaptığım ilk şey, olanları Nihat'a söylemek oldu. O da bir rehberdi. Yakışıklı, çok kibar birisiydi. Benim aşık olduğum kişiydi. Onunla okulda tanışmıştık. Tüm kızlar onun peşindeydi. Ama o beni seçti. Benim de rehber olmamı istemişti.
Olanları duyduğunda kimseye söylememem için uyardı beni. Sonra kendisi bir çaresine bakacağını söyledi. Dediğini de yapmıştı.
Birkaç gün sonra eve polisler geldi. Annemin ellerini bağlayıp evi aradılar. Sonunda annemin yatağımın altından eski dünyaya ait bir kitap çıkardılar. Annemi nereye götürdüklerini sorduğumda bana yargılanacağını söylediler. Giderlerken ben de arkalarından masumca baktım. Her şey Nihat'ın planladığı gibi olmuştu. Kitabı yatağının altına koyunca annemi götürecekler ben de özgürce rehber olabilecektim.
Annemi yakacaklarını söylediklerinde çok korkmuştum. Biraz da kötü hissetmiştim. Suçsuz olabileceğini bilen tek kişi bendim. Ama beni içeri kapatmasaydı bunların hiçbirisi olmayacaktı. Yargı gerçekleşmeden önce rehberler beni güzel dumanlı bir odaya götürdüler. Lezzetli içecekler içirip yemekler verdiler. Bunun sadece bir test olduğunu sadece gerçek inananların yanmayacağını söylediler. Eğer yanarsa zaten yaşamayı hak etmemiştir dediler. Annemin gözlerinin içine bakmamı söylediler. Her zamanki gibi haklılardı. Annem yanarken gözlerindeki korkuyu gördüm. Gerçekten inanıyor olsaydı korkmazdı. O zaman da yanmazdı. Rehberler öyle demişti.
Rehber olduğum ilk gün çok güzeldi. Çok süslü bir törenden sonra gizlice Nihat'la buluştum. Beni tebrik etti. Elimden tuttu. Evleneceğimize yemin ettik. İlk defa birisinin sıcaklığını hissettim dudaklarımda.
Normalde rehberlerin evlenmesi yasaktı ama biz gizlice yapmıştı. Nihat her şeyi planladım demişti. Zamanı geldiğinde evlenecektik ve güneşin huzurunda karı-koca olacaktık. Onu çok seviyorum.
Bugün, sadece son bir testim kaldı. Rehberler aldıkları gizli bir bilgiye göre ben sahte inananmışım. Rehber olmadan önce insanlara inanmadığımı söylüyormuşum. ispat olaraksa annemi sorguladıkları sıradaki sözleri gösterdiler bana.
Yalan! Ben her zaman gerçek inananım.
Ama kimse bana inanmadı. Ne söylersem söyleyeyim kabul etmediler. Ölmüş bir sahtekarın ve gizli bir şahitin sözleri onlara göre daha geçerliymiş. Bana sadece Nihat inandı. Benim gizli kocam. O gizli şahiti bulup şahitliğini bozduracakmış. Bana söz verdi bunu yapacağına. Güvenebileceğim tek kişi. Annemin ölümüne sebep olmuş olsa da onu hala seviyorum.
Ama korkmuyorum. Güneşimiz benim gerçek olduğumu bildiği için beni yakmayacak. Bu yüzden Yargı kürsüsüne başım dik çıkacağım. Tüm rehberler ve insanlar görecek benim ne kadar inandığımı. Ateşi benim derimi okşarken çok güzel ve çok ılık olacak.
Hiç canım yanmayacak
Ve hepsi bunu kendi gözleriyle görecekler.
Belki o zaman Nihat ile gerçekten evlenmeme izin verirler.
***********
Günseli Çağlar - Yaş 21
Rehber, hemşire
Ölüm sebebi: Güneş tarafından yargılandı.
Yargılanma sebebi: İnanan taklidi yapmak, Bir rehber görevlisini yasak ilişki ile suçlamak.
Ateşten toprağa, Işıktan karanlığa. Bir kıvılcım daha yandı, bir hayat daha son buldu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayaller Müzesi
Short StoryZamanında tasarladığım fakat hiç hayata geçiremediğim, ya da sadece eğlence olsun diye hazırladığım çok kısa hikayeler ve dünyalar. Bölümler arasında belirgin bir sıra yoktur istediğiniz bölümden başlayıp okuyabilirsiniz. Eğer içlerinden bir tanesin...