Kai POV
"Sayang, bangun," aku menyentuh lembut pipi Lisa. Ibu Lisa, yang kini merupakan ibu mertua aku merenjis-renjis air di muka Lisa.
Haih. Dah kenapa pula sampai pengsan ni? Aku handsome sangat eh hari ni?
Tapi aku hari-hari handsome en?
Mata Lisa akhirnya memberikan respons. Kepalanya berada di atas lenganku yang dipangku oleh peha kiri.
Dia perlahan-lahan membuka mata. Fuh! Nasib baik. Bolehlah sambung majlis yang tergendala selama 5 minit ni. Lega aku.
Bukan aku je lega, dapat aku dengar keluhan orang sekeliling aku yang turut berasa lega. Masing-masing dah cuak sebab pengantin pengsan.
"Ibu," dia bersuara perlahan dan cuba untuk bangun. Aku meletakkan tanganku di belakang Lisa sebagai sokongan. Mana tahu nanti dia rebah semula tak pasal je.
Dia menoleh ke arahku. Matanya terbuntang luas. Tangannya ditekup ke mulut.
Aku terpinga-pinga. Asal ni? Aa apa-apa pelik ke kat muka aku? Aku rasa tak ada tapi apahal dia macam orang baru lepas nampak hantu?
"Ke-k-kai?" Jari telunjuk Lisa menyentuh pipi kiriku. Seakan-akan ingin memastikan sama ada aku ini realiti ataupun khayalan dia.
Aku hampir ketawa melihat reaksi Lisa yang berlebihan tu tapi aku tahan. Comel sangat. Lagipun majlis ni pun perlu disambung semula.
"Ya sayang, abang lah ni" aku menyentuh jari Lisa dan menurunkannya. "Ta--"
"Dah, dah drama tu. Nanti dah selesai majlis, kamu berdua bincang," sampuk ibu. Aku tersengih lalu menganggukkan kepalaku.
"Apa-apa soalan simpan dulu," ujarku kepada Lisa lalu bangun. Sampin aku betulkan sedikit. Lisa pula masih terpinga-pinga namun tetap menyambut gelas yang berisi air kosong yang dihulur Nayeon.
[Mohon imagine Kai pakai baju melayu lol]
Aku berjalan ke arah ibu untuk mengambil cincin. Ya, inilah sebab kenapa majlis ni tak selesai lagi. Aku tak sarung cincin lagi kat Lisa.
"Kamu dah jadi suami Lisa sekarang. Nanti terangkan kat dia elok-elok. Dia akan faham," sempat ibu membisikkan nasihat kepadaku.
Aku mengangguk perlahan lalu mengambil kotak cincin dari tangannya.
Aku rasa berdebar pula. Tak apa, lek. Control Kai control. Mata aku sedikit silau dek flash yang muncul dari camera photographer yang aku upah khas untuk majlis ni.
YOU ARE READING
[C] Jaga-Jaga | Kai x Lisa | ✔
Teen FictionSweet talker! Playboy! > Itulah anggapan Lisa terhadap Kai. Dia tidak pernah menyukai Kai sejak awal lagi. Langsung tidak berminat! Tetapi berbeza pula bagi Kai. Entah kenapa, dia begitu tertarik kepada Lisa walaupun Lisa sentiasa bersikap dingin de...