Chapter 30.

447 76 73
                                    

Lisa POV

"Do you love me?"

Aku terpaku. Tidak tahu apa yang patut aku jawab untuk soalan Kai tadi.

Gila!

Apa aku nak jawab?

Tapi bukan ke aku memang suka Kai? Tak, maksud aku, aku cintakan Kai.

Kan?

"Sayang?" tanya Kai sekali lagi apabila dia melihat aku hanya senyap. Ei sabar tak boleh ke? Dahlah jantung aku macam baru lepas lari 4x400m ni. Dia rapat sangat!

"Aku....," sengaja aku tak sambung ayat tu. Sumpah aku tak tahu nak jawab apa!

Tapi aku tahu nak cakap apa.

"Kau cintakan aku?" Tanya aku teragak-agak. Bukan aku tak dengar Kai cakap tadi cuma aku nak pastikan betul ke apa yang telinga aku dengar.

Kai mengeluh. Dia kembali kepada posisi asalnya, tegak memandang aku.

"Sayang, abang cintakan sayang. I really do. Kalau sayang suruh abang ulang banyak kali pun or sayang tanya abang banyak kali pun, jawapan abang still I love you," jawab Kai lembut.

Aku dapat rasakan yang jantung aku semakin laju bila Kai mengungkapkan 'abang cintakan sayang' tadi. Rasa nak tercabut jantung ni!

"Em, habis tu siapa perempuan yang hari tu dengan kau waktu kau dekat butik?" soal aku. Kening aku dijongketkan sebelah.

Dah lama aku nak tanya soalan tu dekat Kai. Lagipun hari tu waktu majlis akad nikah tu aku ada nampak gadis tu cuma aku tak tahu tu siapa.

Aku rasa, Kai tak ada adik?

"Oh yang tu ke," Kai tertawa kecil. Amenda? Aku tak buat lawak ( ̄へ ̄)aku tengah serius okeh.

"Sayang jealous eh?" Matanya dikecilkan memandangku.  Dia tersenyum bermakna. Tiba-tiba aku rasa muka aku mula berbahang.

Oh no!

"Jealous apanya? Kenapa aku nak jealousei tak de masa aku. Buang masa je," balas aku lalu mencebik. Aku mengipas-ngipas muka dengan tangan.

Inilah yang dikatakan cakap tak serupa bikin. Kalau tak jealous apasal aku malu? Ugh.

"Eleh, mulut kata lain, hati kata lain. Sayang tak payah nafi. Abang tahu," ujar Kai dengan yakin. Eh eh dia pula tahu hati aku apahal?

Chemistry, aww.

"Jawab jelah soalan aku. Tak payah nak tukar topik," balas aku. Ceh! Padahal aku yang tukar topik sebenarnya huhu.

"Ok ok. Tu Jae Hee. Dia sepupu abang. Adik Taehyung. Ingat tak Taehyung? Yang abang ada cerita dulu?" tanya Kai. Dia kelihatan sedikit teruja.

Gila tak ingat nama tu? Mati-mati aku ingat Taehyung tu bakal suami aku. Rupanya semua tu harapan palsu.

"Em, ingat je. Oh adik Taehyung ke," aku mengangguk-angguk kan kepala. Entah kenapa, aku berasa lega setelah mendengar jawapan Kai. Rasa macam tak ada apa yang aku perlu ragukan lagi.

"Ya, adik dia. Sebenarnya, itu butik ibu saudara abang, which is mom to Jae Hee and Taehyung, Sebab tu abang minta ibu bagitahu sayang supaya pergi butik tu tapi abang tak sangka yang kita akan terserempak,"

"Jap, sayang cemburu eh tengok abang dengan Jae Hee waktu tu?" soal Kai sambil tersengih.

Soalan bongok apa kau tanya ni?

Memang sah lah aku jealous ಥ_ಥ

"Takdelah. Aku tanya je pun," Aku langsung tidak memandang Kai. Takut dia perasan aku menipu kalau aku pandang mata dia.

[C] Jaga-Jaga | Kai x Lisa | ✔Where stories live. Discover now