Nerani

168 16 5
                                    

Foto: Vliegende Hollander
Pov: Nerani (gebaseerd op nerixvisser)

Yayyy ik hou zo veel van de vliegende hollander! Zelfs de wachtrij is geweldig. 'Shotgun voorin!' Roepen ik en Alice tegelijk. 'Ik wil ook wel voorin.' Zegt Hannah achter ons. 'Vinden jullie dat niet erg?' Vraag ik aan Jenna, Zeya en Dede. Jenna schudt wild haar hoofd, Dede ook en Zeya zegt: 'Nee hoor!'

Terwijl we in de rij staan zie ik schermpjes hangen die het verhaal vertellen achter het spookschip. Een kapitein die erg succesvol was, maar bij wie de roem naar het hoofd was gestegen en begon te kapen, waarna hij in een storm was omgekomen die zijn schip in een spookschip had veranderd. Dat spookschip is "vervloekt" en je zal ongeluk krijgen als je ermee in contact komt.

'Heb je er zin in?' Vraag ik aan Jenna, die nerveus van haar ene been op haar andere leunt. 'Ja heel erg!' Zegt ze vrolijk. Als we eindelijk aan de beurt zijn ga ik in het midden zitten. Het kleine bootje waar we in zitten wiebelt een beetje, ook al zit het eigenlijk op rails, en we vertrekken.

Het is donker en ik voel vrolijke kriebels in mijn buik. We gaan door een deurtje en zien niks meer behalve zwart. De vrolijke wachtrij-muziek is al niet meer te horen. Er komt mist en we zien nu alleen maar grijs. Achtergrondgeluiden versterken en opeens doemt voor ons een brandend schip op. Het is wel een animatie op een watergordijn, maar toch indrukwekkend. We gaan opeens snel naar boven... en superhard naar beneden! Daarna gaan we meteen weer naar boven en opeens hangen we stil. Boven ons, waar we nu dus recht tegen aan kijken, hangt het hoofd van die kapitein van de Vliegende Hollander. Het licht knippert en zijn hoofd verandert in een doodshoofd. Ik begin zachtjes "hello from the other side" te zingen. Naast mij gniffelt Hannah zacht. Opeens schokt het karretje en gaan we verder naar boven. Als vanzelf gooi ik mijn armen naar boven. We worden in de buitenlucht gebracht en racen naar beneden, door een grote bocht die helemaal naar links buigt en nog een keer een normale bocht, totdat we in het water sliden en het water hoog naar boven spat.

We gaan nog een keer (omdat het zo leuk was) en lopen dan naar de volgende attractie, de Joris en de draak.

Hihi ik zat naar efteling muziek te luisteren terwijl ik dit schreef :)

De Efteling Leeft ~ voltooid ~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu