2. Vast in de Efteling

119 12 3
                                    

Foto: Vogelrok
Pov: Niet echt iemand

Met zijn allen gaan de meiden naar de vogelrok. 'We moeten al bijna weg mensen!' Roept Alice. Ze hebben nog een half uur. 'Dan kunnen we nog in de vogelrok!' Zegt Nerani enthousiast. 'Wat is dat?' Vraagt Jenna nieuwsgierig. 'Het is een achtbaan in het donker die heel snel gaat. Het is echt leuk!' Vertelt Dede vrolijk.

In de attractie zelf is er bijna niemand anders. Het is ook al bijna sluitingstijd... Dit keer gaan Nerani en Alice niet eens voorin, maar Dede en Zeya. Jenna en Hannah gaan in het midden. De remmen laten sissend los en ze schieten naar voren.

Als een vuurpijl schieten ze door de donkere gangen. Opeens staat het karretje stil. Jenna en Hannah, die er nog niet eerder in zijn geweest, gillen het vrolijk uit omdat ze denken dat het erbij hoort, maar de rest weet dat dat niet zo is...

'Dit hoort niet hoor!' Jenna en Hannah zijn op slag stil. 'We staan ook wel erg lang stil.' Mompelt Jenna bezorgd. Zeya en Dede kijken om naar de rest. 'Ze laten ons toch niet zomaar vastzitten?' Zegt Zeya bezorgd. Alle meiden krijgen zo'n gevoel in hun buik. Zo'n angstige buikpijn. 'Is er geen hulplijn die we kunnen bellen?' Piept Jenna bang. 'Ik weet het niet!' 'Misschien gaan we zo opeens weer verder!' 'Ik ben bang!' 'Ik wil er uit!' Iedereen roept nu door elkaar. De andere mensen op het station waren nog niet ingestapt omdat zij ook bij elkaar wouden. 'Wacht... Er is nog een rij karretjes...' Zegt Alice opeens met grote ogen. 'Maar die staan toch nu ook stil? Ik denk niet dat die nog verder rijden hoor.' Zegt Hannah. 'Ik hoop het...' Piept Jenna.

'Laten we gewoon wachten totdat de hulp komt. Ze moeten wel doorhebben dat deze achtbaan stilstaat. Rustig maar, het komt goed.'

Haii mensen! Eindelijk het leuke stuk waar ik zelf alles kan verzinnen. Heel hoofdstuk 1 is gewoon mijn dag met mijn vriendinnen in de Efteling overgeschreven. Ohja ik praat alsof ik het tegen duizenden mensen heb maar alleen de personen op wie dit gebaseerd is lezen dit. Hehehe. Nou doeiii!

De Efteling Leeft ~ voltooid ~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu