3. De bewaakster van de wezens

98 7 0
                                    

Muziek: gewoon wat leuks.
Pov: ??? 😉

Ik zie 6 kleine meisjes mijn kant op komen. Ze babbelen vrolijk met elkaar. Waarom zijn zij hier? Er horen hier geen mensen te zijn! Ze zullen alles vernietigen... Het zou leuk zijn om hen te kunnen vernietigen... Maar dat kan ik niet doen. Ik voel wat tegen mijn hand. Een grijns komt op mijn bleke gezicht. 'Hallo Pythor... Leuk je te zien...' De rode slang kronkelt zichzelf om mijn schouders. 'Wil je wat lekkers liefje?' Vraag ik zacht. Ik geef Pythor een klein stukje vlees.

De meisjes zijn nu bijna bij de baan. Ze zullen het vast een hele verrassing vinden om mijn grote vriend tegen te komen. 'Doe je ding Pythor.' Fluister ik. Het fijne aan Pythor is dat hij van grootte kan veranderen. Met genoegen kijk ik toe hoe het dikke lijf nog dikker word. Pythor richt nog een keer zijn nu enorme hoofd naar mij en glijdt dan naar het station.

Ik kijk nog een keer in de spiegel. Een mooi maar zichtbaar slecht wezen kijkt terug. Ik ben bijna menselijk, maar toch ook niet. Mijn ogen zijn groter en hebben scherpere ooghoeken dan normaal. Ik ben ook erg slank, maar je kan mijn botten niet zien. Ik ben iets te flexibel en daarnaast kan ik met slangen praten. Mijn gitzwarte haar glanst perfect en mijn huid is erg bleek.

Ik hoor een geluid achter mij. Snel kijk ik naar de meisjes vanaf een plaats waar zij mij niet kunnen zien. Ze willen net in de karretjes stappen als ze zien dat die zijn veranderd in een enorme slang. Geschrokken zetten ze een paar stappen achteruit. Ik realiseer me dat dit mijn time to shine is en stap uit de schaduwen. 'Hallo lieve meisjes, ik zie dat jullie mijn lieve huisdier ontmoet hebben. Helaas kan ik jullie niet met hem laten spelen, aangezien hij jullie moet bewaken. Met die woorden verandert Pythor van een enorme slang met een dik lijf naar een lange, dunne slang die zich als een touw om de meisjes weet te binden. Maar ze ontsnappen en rennen weg. Ik schreeuw van woede en stuur Pythor achter ze aan. Hier komen ze niet zomaar mee weg.

De Efteling Leeft ~ voltooid ~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu