Nerani

75 9 1
                                    

Verbaasd kijken we haar na. 'Zullen we haar achterna gaan?' Vraagt Alice. 'Ja dat kan, maar wat nou als ze ons ziet? Wordt ze dan niet boos?' Zegt Dede. Zeya schudt haar hoofd. 'Elven worden niet snel boos. Als ze wel boos wordt vergeeft ze ons al als we alleen maar sorry zeggen.'

We lopen achter Licana aan. Ze roept alle andere elven. 'Spoedvergadering! Code roze! Kom naar de open plek!' Alle Elfjes rennen het bos in. 'Kom, we moeten er achteraan.' Fluister ik. We sluipen door de bomen op zoek naar de open plek. We zien een klein Elfje door het bos rennen en volgen haar. Eenmaal op de vergadering zoeken we een verstopplaats op en luisteren we naar Licana.

'Zoals jullie weten is het morgen de nacht van de blauwe maan. Op die dag zal de maan blauw worden. De dag ervoor tot de dag erna komt de Efteling tot leven. Helaas is de koning van de slangen overleden en was zijn dochter Nalivia de enige troonopvolgster. Nu blijkt dat ze deze mensen hier heeft gehouden voor het ritueel.' Alle Elfjes schrikken. 'Wat voor een ritueel?' Vraag ik aan de anderen. Ze halen allemaal hun schouders op.

'Nu is het onze taak om deze mensen te beschermen. Dus we hebben geen andere keuze dan ze hier gevangen en verstopt te houden zodat ze het geheim van onze levende nacht niet doorvertellen.

De Efteling Leeft ~ voltooid ~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu