Hannah

96 7 2
                                    

Yeee! De Baron! Ik heb er echt super veel zin in om daar weer in te gaan. Ik, Alice en Nerani (de normalen van onze groep) rennen meteen naar buiten terwijl Zeya, Dede en Jenna wantrouwend achter ons aan slenteren. De Draak zit weer op zijn/haar plaats en slaapt nu, dus we kunnen weer normaal door het park lopen.

Bij de baron is voor het eerst geen wachtrij en we kunnen zo naar binnen. De deur sluit zichzelf achter ons met een zware plof. Zonder enige twijfel lopen we met zijn allen meteen naar de karretjes en skippen we het hele voorstuk. We gaan zitten en doen de beveiligingsstangen vast.

Zonder dat iemand de hendel omhaalt laten de remmen sissend los en rijden we een klein stukje naar voren. Als we 2 meter verder weer in het laatste voorzaaltje stilstaan verwacht ik weer projecties van de witte wieven te zien, maar in plaats daarvan zien we iets heel anders...

De witte spoken glijden door de kamer over ons hoofd. Maar dit keer zingen ze niet hun mooie lied. Ze gaan voor ons hangen en de middelste kijkt ons recht aan. 'Het was dwaas van jullie om hier te komen. Wij bewaken het goud, en jullie gierige handen raken het niet aan!' De laatste woorden zegt ze harder en feller. Mijn hart klopt in mijn keel en ik voel me niet bang. Dit is juist spannend...

De witte wieven glijden weg door de muur heen. De remmen laten weer sissend los en we gaan langzaam naar boven...

De Efteling Leeft ~ voltooid ~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu