Vell dan Akira pun pergi tandas sambil berbual kosong. Semasa mereka di tandas, mereka ternampak makmal berasap.
"Weh, kenapa makmal berasap?" Tanya Vell.
"Tak tau, jom pergi sana." Jawab Akira lalu menarik Vell ke arah makmal.
"HuuuuAargHhh"
Langkah Vell dan Akira terhenti.
"Kau dengar suara tu tak?" Tanya Vell.
"Dengar. Bunyinya seperti HuuuuAargHhh." Akira mengajuk perkataan yang dia dengar tadi.
Tiba tiba mereka ternampak seseorang berlari kearah mereka seperti nak terkam mereka. Akra dan Vell menghampiri orang itu.
"Weh, apesal orang tu lari camtu. Nampak macam nak terkam kita je." Kata Akira.
"Entah, cuba tengok betul betul." Vell menghampiri orang itu.
"Huarghhhhh" orang itu mengejar Vell dan Akira.
"Arghhh, Zombie Hanran." Jerit Vell sambil lari patah balik ke tempat mereka tadi.
"Weh, tunggu aku! Zombie hanran nak makan aku tu." Jerit Akira dan lari seperti F1.
"Mak ai, laju beno kau lari." Kata Vell.
Kelihatan Bella, Ryu, Mira dan Ara sedang ke arah Akira dan Vell.
"Apehal, kau lari macam tak cukup tanah je ni?" Tanya Ryu.
"Zombie Hanran tengah mengejar!!" Jerit Vell dan sambung lariannya.
"Zombie?" Ara buat muka blur.
"Takde masa nak cerita." Akira terus mengheret Bella dan Mira.
Mereka lari menuju Koperasi Sekolah.
"Hmm, apesal kita lari pergi Koperasi? Orang patutnya keluar terus dari sekolah ni?" Kata Akira.
"Look, dalam koperasi banyak makanan jadi dalam ni kita boleh survive." Kata Vell pula.
"Aeon big kan ada." Kata Akira bersungguh sungguh.
"Dalam tu ramai manusia kan?" Tanya Vell.
"Yelah manusia, takkan hantu kot."
"Jadi, kalau banyak manusia, banyaklah zombie. Kau nak kena kejar ke?" Akira terus tersenyap.
"Cuba korang cerita apa jadi." Mereka pun buat bulatan. Tiba tiba pintu koperasi diketuk.
"Woi, ada zombie kejar aku woi!! Bukak pintu cepat!!" Jerit seseorang.
"Macam suara Shah aje? Kau pergi buka pintu cepat!" Arah Bella.
"Eah, suruhlah Ryu. Dia kan LELAKI." Bantah Ara sambil menekankan perkataan lelaki.
"Eah takde takde." Ryu terus tidak mempersetujui.
"Woi, bukaklah cepat!" Jerit lagi seorang.
"Tu macam suara Ira." Mira pun membuka pintu. Shah dan Ira terus menerjah masuk ke dalam koperasi dan mengunci pintu.
"Ape dah jadi Shah?" Tanya Ryu.
"Macam ni sebenarnya. ..."
Flashback. .
"Apesal diorang lama sangat dekat tandas tu!" Marah shah.
"Lek ah shah. Entah entah diorang tengah membuang tu." Kata Ira.
"Huarghhh"
"Mahkluk apakah itu? Teruk beno suaranya." Shah memandang ke belakang dan Zombie Alif dibelakangnya berlari ke arah mereka.
"Arghh, zombie!!" Jerit ira dan terus berlari ke arah Koperasi.
Shah apelagi, dia pun lari lintang pukang.
End Flashback...
"Ingatkan Zombie tak wujud." Kata Mira.
"Terasa best pulak bila kena kejar zombie ni." Kata Akira.
'Krakkk'
Bunyi pintu koperasi seperti hendak pecah. Mereka semua berpandangan. Vell terus bangun dan mencapai sebatang kayu besbol. Akira seperti faham apa yang Vell nak buat dan terus mencapai sebatang kayu penyapu.
"Pergi cari barang untuk pertahankan diri." Kata Vell dengan tegas.
Tiba tiba. .....
To be continued. .
Author rasa chapter ni membosankan.
YOU ARE READING
Virus Nightmare [C]
Horror★TIC Story Challenge★ Highest ranking #10 in horror [10.04pm/060417] #7 in horror [11.21am/080417] #8 in horror [01.09am/090417] Maaf readers sekalian, kalini author malas nak buat sinopsis. Cerita ni berdasarkan mimpi author sendiri dan watak yang...