Chapter 8

1.4K 134 38
                                    

Haih, masalah betul wattpad.. rasa macam nak tendang aje.. abaikan chapter 8 tadi..

Suasana di dalam kereta yang di rembat oleh Amer sunyi.

"Hmm, Vell.. Awak memang seorang je ke tadi?" Tanya Amer memecah kesunyian.

"Hmm, sebenarnya ada ramai lagi kawan aku cuma diorang mungkin igat aku dah mati kot." Jawab Vell..

Suasana kereta sunyi semula.

Tiba tiba.....

Ada orang yang tembak tayar kereta mereka menyebabkan kereta mereka terseret ke tepi jalan dan hampir masuk ke dalam Gaung.

"Keluar sekarang!!" Jerit seseorang.

Mereka pun keluar dan ternampak seorang beberapa orang di hadapan mereka.

"Bagi semua senjata dengan makanan yang kau ada!!" Jerit orang yang paling depan.

"Pfft, kau perempuan ada hati nak gertak kami?" Amer,Vell dan Aleen menahan gelak.

Perempuan itu mula naik berang.

"Lu tak kenal lagi siapa Wa!! Wa gangster dekat sini!"

Kali ini mereka tidak dapat tahan tawa mereka.

"Pfft, bwahahahaha" ketawa Amer.

"Kenapa lu gelak?!! Wa ada buat lucu ka?!!" Bentak perempuan tu.

"Pfft, apa ,pfft, nama kau?" Tanya Vell sambil menahan ketawa.

"Nama wa Kinah Edrina Natalia Triana Umi Tiana A.k.A  K.E.N.T.U.T. gangster terkuat di sini!" Kata K.E.N.T.U.T dengan bangga..

Terburai lagi ketawa Amer, Vell dan Aleen.

"A..a-sal nama k-kau pelik sangat? Pfft." Tanya Aleen.

K.E.N.T.U.T mulai berang.

"BUSUK!! Pergi ikat mereka!" Arah K.E.N.T.U.T kepada seorang lelaki yang bertubuh sasa..

BUSUK mengangguk lalu pergi kearah mereka.

Tiba tiba..

"Hoi!!" Semua yang berada di situ memandang ke arah atas bumbung sebuah rumah. Ternampak seseorang dengan memakai kerudung berwarna merah sedang duduk di atas itu.

"Lu siapa?!" Bentak K.E.N.T.U.T

"Aku siapa? Tak payah tau. Lepaskan diorang bertiga." Kata orang itu.

"Ohh, lu kawan mereka kah?? BOTAK!! Tangkap dia!"

BOTAK pun segera mengejar orang itu. Orang itu mengeluarkan pistol dan tembak tepat di dada BOTAK.

Orang itu membuka kerudungnya. Ianya seorang perempuan.

"Baik kau pergi dari sini sebelum aku bagi kau dimakan zombie." Kata perempuan itu sambil menunding ke arah K.E.N.T.U.T

K.E.N.T.U.T mendengus kasar. Seorang pengikut terkuat dia mati pada seorang perempuan sahaja. Dia pun mengangkat kedua tangannya tanda menyerah diri.

"Fine! Wa mengaku kalah! Tapi lain kali lu semua akan mati!! Jom semua, undur!" Jerit K.E.N.T.U.T.

"Terima kasih tolong. Btw, nama aku Vell." Kata Vell sambil menghulurkan tangan tanda untuk bersalam.

"Sama sama.. Nama aku Aina." Kata Aina lalu menyambut huluran Vell.

"Hai! Saya Aleen dan ini Amer" Kata Aleen pula.

Tiba tiba..

"T.... T...Tolong~~"

Mereka memandang di belakang mereka.  Kelihatan K.E.N.T.UT sedang dikejar ZOMBIE lalu jatuh tersungkur dihadapan mereka. Mereka undur ke belakang. K.E.N.T.U.T ditarik zombie lalu dibaham sehingga menampakkan organ di dalam. Kelihatan zombie makin ramai dan Aina cepat-cepat tarik Vell dan Aleen. Amer mengikut mereka dari belakang.

To be continued..

Jangan dikecam nama K.E.N.T.U.T. v_v..

Virus Nightmare [C]Where stories live. Discover now