Chapter 6

1.5K 144 24
                                    

Shah berlari lintang pukang macam tak ingat dunia. Tiba tiba dia ditarik ke belakang kaunter.

"Arghhh! Jangan makan otak aku! Otak aku tak sedap!!" Jerit Shah sambil cuba melepaskan diri.

"Shhh, diamlah shah. Ni kitoranglah." Kata Ryu sambil menekup mukut Shah.

Shah berhenti meronta dan memandang muka Ryu. Shah pun menghembuskan nafas lega.

"Sesiapa ada plan, macam mana nak keluar dari sini?" Tanya Ira.

Semua berfikir. Vell ternampak bendera Barisan Nasional lalu mentol idea menyala.

"Aku ada plan." Kata Vell lalu semua memandang vell.

"Aku tarik perhatian zombie tu semua dan korang keluar dari sini. Lepastu pandai pandailah aku keluar. "Kata Vell membuat semua orang tercengang.

"Kau dah gila ke Vell?!" Kata Akira sedikit terjerit.

"Aku tak gila. Aku buat semua tu bersebab." Kata Vell mempertahankan dirinya..

"Aku rasa, apa yang Vell rancang tu betul." Sampuk Ara.

Semua memandang Ara seperti meminta kepastian.

"Look, kita semua atletkan?" Tanya Ara.

"Ya" Jawab semua serentak kecuali Vell...

"Tapi Vell dengan Shah jekan pelari pecut." Sambung ara lagi.

Semua mengangguk.

"Kesimpulannya,  kalau bagi shah yang tarik perhatian,  naya kita semua sebab, kau taulah kan dia macam mana." Kata Ara.

Semua mengangguk lalu memandang Vell.

"Janji dengan aku, kau keluar dengan selamat." Kata Bella.

"Janji. " kata Vell pula

Vell pergi ke arah bendera Barisan Nasional dan mengibarkan bendera tu.

"Pakcik pakcik, makcik makcik, akak akak, abang abang,  adik adik. Marilah kita mengundi barisan nasional. " Zombie memandang vell dan mengejar Vell..

Semua ahli TIC pun bergerak keluar dari Aeon Big. Tak semena mena, Ira terjatuh dan semua Zombie pandang ke belakang.

"Heyyo, Zombie sekalian, daging fresh tengah lari ni. Takkan nak lepaskan kot." Vell jerit lalu Zombie itu mengejar Vell semula.

~VN~

"Kau rasa Vell tu selamatkah?" Tanya Ryu.

"Dia mesti selamat! Takkan kau tak percaya dekat dia!" Akira sedikit terasa dengan kata kata Ryu sebab dia pasti Vell akan selamat

"Yang kau pasti sangat kenapa?" Tanya Ryu sambil menjeling Akira.

"Dia dah janji nak keluar dengan selamat! Yang kau kata macam tu kenapa?!!" Marah Bella.

"Kau tengoklah berapa ramai zombie yang kejar dia. Kau rasa dia ada peluangkah?" Tanya Ryu sinis.

Akira dan Bella terdiam..

"Hmm korang, zombie dah kejar kita! Baik kita gerak sekarang!" Herit shah dari tempat duduk belakang.

Ryu mengambil tempat duduk pemandu dan startkan enjin.

"Kita mesti tunggu Vell!" Marah ara pulak.

"Kau rasa dia selamatkah dalam keadaan darurat macam ni?! Baik kita lari supaya tak sia siakan pengorbanan vell.!" Kata ryu.

Semua orang mulai pasrah dan bas mereka pun bergerak keluar dari kawasan Aeon Big meninggalkan Vell di Aeon Big.

~VN~

Vell ternampak bas mereka mula bergerak.

"Sampai hati korang tinggalkan aku! Inilah kawan yang korang kata susah sama sama? Huh, janji palsu!" Kata Vell.

Vell pergi kearah zombie itu seperti hendak bunuh diri..

Tiba tiba...

Baju Vell ditarik kebelakang dan dibawa lari dari zombie..

To be continued

Virus Nightmare [C]Where stories live. Discover now