"Baiklah, hari ini kita semua akan pulihkan seluruh negeri Selangor. Kamu sudah sedia?! "Tanya Erica kepada askarnya
"Sudah!! "Jawab askar itu dengan semangat.
TIC memasuki lif dan dalam 5minit, mereka sampai di atas.
"Kawasan ni dah sunyi. "Kata Bella.
Ahli TIC mengangguk. Mereka pun jalan ke hadapan tetapi ditahan oleh Eric
"Sekejap!! Takkan nak jalan kaki. Tak nak ikut kami naik van ke?? " tanya Eric.
Ahli TIC tersengih lalu naik van yang dipandu oleh Eric.
Eric pun mula memandu dan mereka sampai ke kawasan Shah Alam. Mereka pun turun dari Van.
"Sunyi je tempat ni. Shah Alam bukan ramai orang ke? "Tanya Aina.
"Entahlah. Vell, cuba jerit. "Kata Bella.Vell mengangguk lalu mengambil nafas sedalam dalamnya.
"ZOMBIIEEEE SEKALIANNN!! UNDILAH BTS UNTUK MAMA 2017!!" Jerit Vell dengan bersemangatnya.
"Yeah!! Undi BTS!! " Kata Ara dan Aina sambil lompat kegirangan.
Ahli TIC yang lain membuat facepalm
Tiba tiba..
'Huarghhhhh bultoarene!! '
"Wahh, zombie pun minat BTS. "kata Vell.
TIC be like -_-#
Zombie mula menyerang mereka. Dengan cepat mereka semua menembak zombie itu.
Kelihatan seekor zombie sedang membawa motor aiskrim.
"Aik?? Zombie pun jual aiskrim? Nevermind lah. "Kata akira lalu menembak zombie jual aiskrim.
Kesemua orang yang telah pulih berlari kearah satu bangunan
"Korang!! Zombie makin bertambah!! Yang paling teruk, ada zombie menyerang sambil menari!!!" jerit Erica.
"Menari?! Mana?!!"kata Vell lalu melilau mencari zombie itu.
"Tu!! "Jerit Ara.
Kelihatan 7 ekor zombie sedang menari lagu not today.
"Erk.. "
Semua be like -_-#
"Pengaruh BTS kuat betul. "Kata Aina.
Mereka pun menembak 7 ekor zombie itu.
"Alamak!! Aku nak terkucil!! "Kata Ryu sambil menahan dari pergi ke tandas.
"Time ni jugak kau nak pergi tandas!! Tak boleh tahan ke?! "Tanya Shah kegeraman
"Tak boleh tahan!! Lantaklah semua zombie tu. Yang penting aku nak pergi tandas. Bye. "Ryu pun berlalu pergi ke tandas awam.
Sampai sahaja ditandas. Dia ternampak seekor zombie sedang menjaga kaunter tandas. Zombie itu memandang Ryu lalu berlari ke arah ryu.
Ryu pun menumbuk zombie itu.
"Hah!! Tak mampus lagi?!! Ambik tendangan super aku.. Hiarghhhh!! " ryu pun menendang TUT zombie itu.
'Huarghhhh'
Zombie itu tertiarap di atas lantai.
Ryu dengan cepat masuk tandas.
Selepas itu, ryu pun pergi semula ke tapak peperangan.
Ahli TIC, eric, Erica, Vin dan askar masih cuba memulihkan zombie itu..
To be continued
Haha, sorry pendek sebab saya ada hal.. Maaf jika lawak saya tak jadi or hambar..
YOU ARE READING
Virus Nightmare [C]
Horror★TIC Story Challenge★ Highest ranking #10 in horror [10.04pm/060417] #7 in horror [11.21am/080417] #8 in horror [01.09am/090417] Maaf readers sekalian, kalini author malas nak buat sinopsis. Cerita ni berdasarkan mimpi author sendiri dan watak yang...